|

گلات بی حالن و پژمرده هر کاریم میکنی سرحال نمیشن / برا دوپینگ یه آسپرین بچه لازم دارن

در این مقاله چند تا از راه هایی که با استفاده از اون ها میشه کود خانگی ساخت رو بهتون معرفی کردیم که میتونید به کمک اون ها گلاتونو شاداب کنید

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- این روزا همه به نوعی علاقه ی خودشون رو به داشتن گل و گیاه در خونه نشون دادن و دیگه هر کسی یکی دو تا گلدون رو توی خونش داره چرا که این زیبا رویان میتونن در دکور و دیزاین خونه ی شما غوغا به پا کنن و جالبه که با شرایط مختلف شما هم کنار میان و خودشون رو وفق میدن مثلا در صورتی که شما دوست ندارید که خاک توی گلدون داشته باشید میتونید به سراغ گیاهانی که در آب رشد میکنن برید و اینطوری این مشکل رو حل کنید و دیگه عذر و بهونه ای برای نگهداری نکردن از زیبارویان نداشته باشید ولی خب آدمیزاد همیشه ی خدا عذر و بهونه های خودش رو داره مثلا یه عده هستن که مشغله های فراوانشون رو بهونه میکنن و میگن که وقت رسیدگی به گل و گیاه رو ندارن و خب حدس میزنید که طبیعت برای اون ها چی توی دامنش داشته بشه؟

بله طبیعت به اون ها گیاهان آپارتمانی کم دردسر رو پیشنهاد میکنه که به قدری مقاوم هستن که شاید شما برای چند روز متوالی آبیاری اون ها رو فراموش کنید و خب اون ها آخ هم نگن و طوریشون نشه پس ببینید که دیگه حتی برای بی حوصله ترین زمانتون هم شما میتونید از گل و گیاهان نگهداری کنید پس دیگه تامل رو کنار بذارید و اگر تو خونه گیاه ندارید اقدام به نگهداری از اون ها کنید و اگر هم که دارید یه فکری برای بیشتر کردن اون ها کنید! اما حالا بریم به سراغ مقاله ی امروز که در خصوص تهیه کود خانگی برای گیاهان چه در گلدون و چه در باغچه هست چون بالاخره همونطور که یه نفر که میره باشگاه پروتئین مصرف میکنه گیاهان هم باید مواد مغذی برای رشد بهتر رو از خاکشون دریافت کنن پس از این رو چند تا کود خونگی و ارزون رو در ادامه بهتون معرفی میکنیم، پس با ما همراه باشید.

تهیه کود خانگی

گیاهانتون رو یه چایی مهمون کنید!

در بین روش هایی که برای تقویت خاک گیاه وجود داره استفاده از چای کمپوست هوادهی شده یکی از بهترین اون هاست چون چای کمپوست سرشار از اکسیژن هست و دارای مقدار زیادی قارچ، باکتری هوازی مفید و نماتدها هست و میکرو ارگانیسم های موجود توی اون میتونن خاک رو سالم و بارور کنن اما حالا شاید براتون سوال باشه که چطور میشه اون رو تهیه کرد؟

خب چای کمپوست رو میشه توی فروشگاه های بزرگ پیدا کنید اما شما میتونید اون رو توی خونه هم بسازید به این صورت که چای کیسه ای رو که استفاده کردید رو دور نندازید و پوشش اون رو باز کنید و چای مرطوب داخل اون رو نگه دارید و پای گیاه بریزید البته که شما میتونید کیسه های چای رو حتی بعد از استفاده همراه با چای داخل اون ها کنار گیاهتون بذارید چون نیتروژن رو به خاک اضافه میکنه و در صورتی که اون رو تو باغچه بندازید چون کیسه های کاغذی چای تجزیه میشن باعث کم شدن علف های هرز هم میشن. شما همچنین میتونید یه اسپری رو با چای تازه دم پر کنید و از اون برای آبیاری گیاهانتون استفاده کنید.

تهیه کود خانگی

آب جوشیده ی تخم مرغ برای گیاهانتون معجزه میکنه

شاید براتون جالب و در عین حال عجیب باش استفاده از آب تخم مرغ جوشیده یکی از بهترین راه ها برای تقویت گیاهان هست؛ برای این منظور شما باید آب رو که در اون تخم مرغ رو میجوشونید رو نگه داشته و اون رو دور نریزید چون وقتی که تخم مرغ میجوشه کلسیم رو وارد آب میکنه و از این روز برای گیاهان منبع غنی محسوب میشه بنابراین خوبه که اون رو پای گیاهانتون بریزید به شرطی که صبر کنید که آبش خنک بشه. شما هچنین میتونید از پوسته ی تخم مرغ هم به عنوان کود پای گیاهانتون استفاده کنید پس تخم مرغ هم برای ورزشکارا خوبه هم برای گیاهانی که میخوان از بقیه جلوتر بزنن!

تهیه کود خانگی

آسپرین رشد گلاتو جوری متحول میکنه که حظ کنی

تحقیقات نشون داده که در صورتی که شما یه دونه بکارید و آب دارای اسپرین رو روی اون بپاشید صد درصد اون دونه رشد میکنه بنابراین برای دوپینگ گیاهانتون هم میتونه خوب عمل کنه فقط کافیه که شما برای این منظور یک و نیم قرص آسپرین رو به دو لیتر آب اضافه کنین و اون رو تو یه بطری بریزید و هر سه هفته یه بار روی گیاهان اسپری کنید تا معجره ی اون رو در گیاهانتون با چشم خودتون ببینید. این فرص حتی میتونه گلدهی گیاهنتون رو هم تحریک کنه.

تهیه کود خانگی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها