|

گیاهان آپارتمانی کم دردسر / وقت و حوصله نداری به گلا برسی حله تو به اینا 1 ماه آب نده

در این مقاله میخواهیم چند تا از گیاهان آپارتمانی کم دردسر رو معرفی کنیم که میتونید در صورت وقت کم برا رسیدگی به گل و گیاه اونها رو نگه دارید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا نگهداری از گل و گیاه تبدیل به یه عادت شده بین افراد و یه چیز معمول هست که شما در خونتون گل و گیاه داشته باشید و در اصل موضوعی که غیر معمول هست نداشتن گل و گیاهه چرا که حتی در دکوراسیون مدرن هم این روزا نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی تبدیل شده به یه اصل و بدون اون ها اصلا دکور صفا نداره و شما حتی میتونید بدون وسیله های لوکس و تنها با این سبزرویان مثل گیاهان آپارتمانی با برگ های صورتی چیدمان خونتون رو به قدری شیک و خاص جلوه بدید که حد و حصر نداشته باشه و هر کسی با دیدن اون متحیر و حیرون بشه و شروع به تعریف از سلیقه ی شما کنه.

البته که میدونید برای نگهداری گیاهان در داخل خونه بهتره که به سراغ گیاهان همیشه سبز برید چرا که بالاخره کسی دوست نداره که یه گیاه خشکیده رو در خونه نگه داره و یا با تغییر فصل برگ های گیاهش بریزه و به سمت پژمردگی بره بنابراین طبیعت در این زمینه هم برامون شگفتی داره و حتی شاید از اون دسته از افرادی باشید که علاقمند به نگهداری از گل و گیاه در بالکن هستید و دوست دارید که این قسمت رو صفا ببخشید ولی خب به علت زمستون و هوای اون به خیالتون این کار نشدنی باشه در حالی که گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما برای بودن در این مکان در آب و هوای زمستون بسیار مناسب هستن. حالا در ادامه میخواهیم چند تا از گیاهان آپارتمانی کم دردسر رو بهتون معرفی کنیم که برای افرادی که مشغله ی زیادی دارن و یا مبتدی هستن نگهداری از اون ها مثل آب خوردن هست، پس با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی کم دردسر

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی کم دردسر

این روزا احتمالا در هر جایی چشمتون به سانسوریایی زیبا میخوره از داروخانه، رستوران و کافه بگیر تا باشگاه و... که خب از دلایل این موضوع میشه به شیک بودن این گیاه و شرایط نگهداری راحت اون اشاره کرد. سانسوریا در اصل از بومیان محبوب غرب آفریقا هست که از این جهت گفته میشه که شرایط نگهداری راحت و بی دردسری داره چون با شرایط مختلف از لحاظ آب و نور سازگار میشه و به همین دلیل برای شمایی که که زیاد در پرورش گل و گیاه حرفه ای نیستید میتونه گزینه ی بسیار مناسبی باشه.

از لحاظ ظاهری سانسوریا به علت شکل خاص برگ هاش که بلنده و دارای رنگ های متنوع از سبز تیره تا حاشیه های متغیر سبز و زرد هست به "زبان مادرشوهر" هم معروفه. برگ های چرمی و سخت ازین گیاه میتونن تا چند ده سانتیمتر هم رشد کنن و بلند بشن. البته که سانسوریا تنها به بی دردسر بودنش معروف نیست چون این گیاه میتونه یکی از مهم ترین عوامل تصفیه کننده ی هوای خونه باشه که کیفیت هوا رو به نسبت زیادی بالا میبره. در خصوص شرایط نگهداری هم این گیاه باید در فضای روشن، نور کم و غیر مستقیم قرار بگیره. بین هر آبیاری اون باید خاک خشک بشه و رطوبت هم در حد کم تا متوسط برای اون کفایت میکنه.

گیاهان آپارتمانی کم دردسر

پوتوس از گیاهان آپارتمانی کم دردسر

یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب که نگهداری اون بسیار آسون و راحته پوتوسه که از بومیان جنوب شرقی آسیاست و به یه اسم دیگه یعنی پیچک شیطان هم شهرت داره و از جمله گیاهان رونده به شمار میره. این گیاه زیبا دارای ساقه های دنباله دار و بلند هست و برگ های قلبی شکل اون ظاهر خاصی بهش دادن و رنگش میتونه طیف های متنوعی از زرد، سبز و سفید رو شامل بشه.

این گیاه رو میشه از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم بشمار آوورد که به علت تحمل کم نوری و آبیاری نامنظم میشه بهش گفت بی دردسر که از این جهت برای افراد مبتدی و کسانی که وقت رسیدگی به گل و گیاه رو ندارن بسیار مناسبه. گفتیم که پوتوس رونده هست و شما میتونید برای این که با استفاده از اون یه زیبایی خاص خلق کنید اون رو در گلدون های آویز قرار بدید. در خصوص شرایط نگهداری هم نور غیر مستقیم و فضای روشن رو دوست داره، بین آبیاری اون باید خاکش یه مقدار خشک بشه، رطوبتش هم متوسط باشه.

گیاهان آپارتمانی کم دردسر

گندمی از گیاهان آپارتمانی کم دردسر

برسیم به یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی محبوب و بی دردسر یعنی گندمی عزیز که از بومیان جنوب آفریقا و مناطق گرمسیری هست. گندمی رو میشه به علت داشتن برگ های علف مانند و قوسی شکلش معروف دونست که این برگ ها میتونن تا چندین سانتیمتر رشد کنن و در نهایت به یه گیاهچه تبدیل بشن که از طریق این گیاهچه ها میشه گندمی رو تکثیر کنید. از جمله مواردی که گندمی تاب و توان تحمل اون ها رو داره میشه به آبیاری نامنظم و نور کم اشاره کرد که به این علت محبوبیت زیادی داره. در خصوص شرایط نگهداری اون هم باید بگیم که نور غیر مستقیم و کم رو دوست داره، خاکش باید همیشه مرطوب باشه اما خیس نه. 

گیاهان آپارتمانی کم دردسر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی