|

ظروف چوبی رو اینجوری تمیز و براق کن / ترفندای خونگی برای نو کردن ظرفای از جنس چوب

اینجا ترفندهای خونگی راحت و ساده برای شستشو و ضد عفونی کردن ظروف چوبی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ظروف آشپزخونه هر چند وقت یک بار باید شسته و ضد عفونی بشن تا باکتری ها و جرم های اونا تمیز بشه. ظروف کریستال، ظروف چینی، ظروف مسی، ظروف روحی و... انواع دیگه ظرف ها روش های خاص خودشون برای تمیز شدن رو دارن که هر خانم خونه داری اون ها رو باید بدونه تا کارای خونه را راحت تر و سریع تر انجام بده.

ظروف چوبی هم نوع دیگه ظروف خونگی هستن که در چند سال اخیر خیلی بیشتر از قبل مورد استقبال قرار گرفتن. شاید بشه گفت این جنس نیاز بیشتری به جرم زدایی و ضد عفونی کردن داره چون چربی رو به خودش جذب میکنه و باید حتما با دقت شسته و تمیز بشه تا اثری از جرم و کثیفی روی اون نمونه. در ادامه، ترفندای خونگی برای تمیز و نو کردن ظرفای چوبی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

wooden-things-6

رطوبت و حرارت ممنوع!

ظروف از جنس چوب حساس تر از ظروف مسی، روحی و یا حتی کریستال و چینی هستن و باید از رطوبت و گرمای زیاد حفظ بشن تا زیبایی و جلوه اولیه خودشون رو برای مدت بیشتری داشته باشن. رطوبت و حرارت دو عامل آسیب زننده به ظرف های چوبی هستن و باید دقت کنید که ظروف شما از این دو عامل در امان بمونن.

بعد از اینکه ظرف های چوبی خودتون رو شستید اون ها رو با یک دستمال تمیز خشک کنید و اجازه بدید مدتی هوا بخورن بعد اون ها رو روی هم قرار بدید و داخل کابینت آشپزخونه بذارید. در ضمن حواستون باشه تا مایعات به مدت طولانی داخل ظرف های چوبی نمونه.

wooden-things-7

غذاها و مایعات داغ هم میتونن به ظرف های از جنس چوب و همینطور بامبو آسیب بزنن. پس بهتره این جور غذاها و مایعات خیلی داغ رو مستقیما داخل ظرف های چوبی نریزید. از قرار دادن این نوع ظروف در داخل ماکروفر و توستر هم خودداری کنید.

از اسکاچ نرم استفاده کنید

شستشوی ظروف چوبی با سیم ظرفشویی و اسکاچ زبر هم میتونه به این ظرف ها آسیب بزنه و با انداختن خط و خش، ظرف چوبی شما رو خراب کنه. پس بهره برای شستشوی ظروف چوبی خودتون از اسفنج و اسکاچ های نرم استفاده کنید.

مقداری مایع ظرفشویی رو در آب گرم حل کنید و اون رو با استفاده از یک اسکاچ و یا اسفنج نرم روی ظروف چوبی و بامبو بکشید. ظرف ها رو آبکشی کرده و با استفاده از یک دستمال و یا حوله تمیز اونها رو خشک کنید. ظروف چوبی رو کمی در محیط قرار بدید تا رطوبتش کاملا از بین بره سپس به کابینت منتقل کنید.

wooden-things-1

ضد عفونی ظروف چوبی با سرکه

همونطور که گفتیم، ظروف چوبی در معرض جذب جرم و چربی هستن و باید هر چند وقت یک بار ضد عفونی بشن تا از تجمع باکتری در اون ها جلوگیری بشه. بهترین ماده برای ضد عفونی ظروف چوبی سرکه هست که در ترکیب با آب میتونه ظرف های چوبی شما رو تمیز و ضد عفونی کنه. علاوه بر این سرکه کدری و بوی نامطبوع ظرف های چوبی رو هم از بین می بره.

wooden-things-3

نصف فنجون سرکه سفید یا سرکه سیب رو با یک لیوان آب مخلوط کنید. یک دستمال تمیز رو به محلول سرکه آغشته کرده و روی ظروف چوبی بکشید. چند دقیقه اجازه بدید بمونه و سپس اونها رو با مایع ظرفشویی رقیق شده بشویید و خشک کنید.

تمیز کردن تخته چوبی با لیمو و نمک

خیلی ها از تخته چوبی برای خرد کردن مواد غذایی استفاده می کنن. این تخته ها در معرض تجمع باکتری هستن و زود به زود باید تمیز بشن. بهترین ترفند برای تمیز کردن تخته کار آشپزخونه، استفاده از لیمو ترش و نمک هست که می تونه آثار باقیمونده مواد غذایی رو از روی تخته پاک کنه. مقداری نمک دانه درشت رو روی تخته بریزید و با لیمو ترش که از وسط برش دادید، روی تخته بکشید. این کار رو تا مطمئن شدن از تمیزی تخته کار ادامه بدید و سپس اون رو آبکشی کرده و خشک کنید.

wooden-things-5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها