|

از کجا بفهمیم با گوشیمون شنود میشیم؛ یه کد میزنی میگه حتی طرف کیه و کجا جاسوسی میکنه

در این مقاله راجع به این که از کجا بفهمیم با گوشیمون شنود میشیم صحبت کردیم و یه سری نشونه ها برای این منظور بهتون گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در حال حاضر زندگی ها یه جورایی به گوشی گره خوردن و خیلی از کارها بدون این وسیله ی کاربردی انجام نمیشن و شما در سر و سامون دادن اون ها مسلما به مشکل خواهید خورد مثلا دقت کرده باشید بعد از کرونا خیلی از مشاغل رفتن به سمت آنلاین شدن و خب با این اوصاف در صورتیکه گوشی نباشه خدا میدونه که چندین نفر از کار کردن و نون در آووردن میفتن و اصلا در ساده ترین و پیش پا افتاده ترین حالت بدون این وسیله ی الکترونیکی کوچک شما چطور میخواهید با افرادی که ازتون دور هستن ارتباط برقرار کنید یا مثلا اگر یکی از اعضای خونواده رفته بیرون و دیر کرده چطور میخواهید از حالش مطلع بشید و خبر بگیرید تا از نگرانی دربیایید؟

پس با این حساب میشه گفت که وجود گوشی در زندگی ها بسیار پر رنگ و مهم هست از این رو جایگاه بسیار مهمی داره ولی خب برخی از اوقات پیش میاد که این وسیله با بودنش برامون یه سری دردسرها ایجاد میکنه مثل هنگ کردن که میتونه حسابی بره روی مخ و یا مثلا زود به زود باتری خالی کردن که شما رو از کار و زندگی خواهد انداخت و خب با این اوصاف شما بیشتر وقتتون رو صرف شارژ کردن گوشیتون خواهید کرد ولی در این بین یه موضوع بسیار مهم تر از این حرفاست و اون هم امکان شنود شدن گوشی هست که میتونه اطلاعات مهمی از شما رو فاش کنه که خب میتونه توسط هر کسی هم انجام بشه به همین دلیل خیلی ها میخوان بدونن که از کجا بفهمیم که شنود میشویم که در این مقاله چندتا از نشونه های این موضوع رو بهتون میگیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

از کجا بفهمیم با گوشیمون شنود میشیمپ

کم شدن شارژ باتری

یکی از رایج ترین نشونه ها که میشه از طریق اون پی به این برد که گوشی شما شنود میشه اینه که شارژ باتریتون بسیار زود خالی میشه و اصلا حالت استاندارد و عادی برای خاموش شدن اون وجود نداره و به همین دلیل شما باید در فواصل زمانی کوتاه هی گوشی رو به شارژ بزنید پس در صورتی که خیلی ناگهانی و یهویی عملکرد باتری گوشی شما افت پیدا کرده میتونید به موضوع شنود شدن اون شک کنید.

همچنین یه موضوع دیگه ای که در این بین وجود داره و میتونه نشونه ای برای شنود شدن باشه دیر شارژ شدن گوشیه که در این حالت ممکنه شما برای شارژ کردن گوشیتون به مدت زمان زیادی احتیاج داشته باشید مثلا شاید قبلا برای این که گوشی فول شارژ بشه یه ساعت براتون کفایت میکرد در حالی که الان شاید برای شارژ کردن اون به مدت زمان بیشتری نیاز دارید.

از کجا بفهمیم با گوشیمون شنود میشیم

خاموش و روشن شدن گوشی

یکی دیگه از نشونه هایی که با استناد بر اون میشه گفت که امکان شنود شدنه گوشی شما وجود داره مدام و یهویی خاموش و روشن شدن اون هست البته که این طبیعی هست که برخی از اوقات گوشیتون به دلیل مشکلات سخت افزاری خاموش و روشن بشه ولی در صورتی که این نوع مشکلات وجود نداره و گوشیتون همچنان به شکل غیر عادی خاموش و روشن میشه میتونه به دلیل شنود شدن اون باشه.

همچنین در صورتی که میخواهید گوشیتون رو خاموش کنید و با تاخیر زیادی مواجه میشین ممکن هست که یکی در حال شنود گوشیتون باشه. البته که قبل از این که به این موضوعات مهر تایید بزنید باید این رو چک کنید که گوشیتون مشکل سخت افزاری نداره و دردش موضوعات این مدلی نیست.

از کجا بفهمیم با گوشیمون شنود میشیم

شماره گیری کد *#004#

یکی از راه هایی که با استفاده از اون بدون هیچ دردسری میتونید به این که شنود میشید و یا نه پی ببرید استفاده از کدهایی هست که برای این منظور وجود دارن مثلا یکی از کدها *#004# هست که با استفاده از شماره گیری اون میتونید اطلاعات مختلفی رو در زمینه ی دسترسی دیگران به گوشیتون به دست بیارید. در صورتی هم که متوجه شدید که گوشیتون درحال شنود هست میتونید با شماره گیری کد #004## دسترسی افراد رو به گوشیتون به کلی لغو کنید.

در آخر این رو اضافه کنیم نشون هایی که در این مقاله ذکر شده همه برای این بود که متوجه بشید کسی به خودش اجازه ی ورود به حریم خصوصی شما رو داده یا نه چرا که در حال حاضر گوشی شما میتونه مخزن الاسرارتون باشه پس با این حساب در صورتی که احساس کردید که در حال شنود هستید حتما اقدامات لازم رو برای جلوگیری از این موضوع در پیش بگیرید.

از کجا بفهمیم با گوشیمون شنود میشیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها