|

ترفند رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی / گل چیه این کود رو کله ی آدم کچلم چمن سبز میکنه!

در این مقاله در خصوص یه سری ترفند برای رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی صحبت کردیم که میتونید با کمک اون ها رشد گیاهتون رو متحول کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه توی خونه هاشون حداقل یکی دوتا گلدون رو دارن چرا که این زیبارویان میتونن یه صفا و زیبایی به خونه ی شما ببخشن که شاید هیچ وسیله ای نتونه این کار رو براتون انجام بده البته که در این بین نگهداری از این گیاهان اونقدرا که باید و شاید آسون نیست چون هر کدوم برای خودشون شرایط نگهداری خاصی رو میطلبن و شما باید از این شرایط آگاه باشید مثلا در صورتی که لازم باشه برای اون ها کود گیاهی تهیه کنید اون هم در خونه و به دست خودتون و یا در صورتی که خونتون نورگیر خوبی نداره باید یه روزایی گلدون گلاتون رو جابجا کنید و به سمتی ببرید که نور در اون بیشتره تا گیاه نور کافی دریافت کنن و... .

البته که شاید در این حالت با خودتون بگید اوووو کی میره این همه راهو ما بعضی وقتا حوصله ی خودمون رو هم نداریم چه برسه به این کارا که خب حق هم دارین این روزا خیلی هامون بی حوصله و کم طاقت شدیم ولی خب در این بین یه سری از گیاهان آپارتمانی کم دردسر هم وجود دارن که زیاد نازی و ادایی نیستن و میتونید به سخت جون بودنشون اعتماد کنید و اقدام به نگهداری از اون ها کنید. اما موضوعی که در این مقاله میخواهیم مطرح کنیم چیه؟ خیلی ها دوست دارن که گل و گیاهشون رشد سریع تری داشته باشه تا فضا با وجود اون ها زیباتر بشه که خب برای این مظور باید یه سری اقدام ها صورت بگیره که در ادامه اون ها رو تحت عنوان چطور موجب رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی بشیم براتون بیان میکنیم، پس با ما همراه باشید.

رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی

چطور باعث رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی بشیم؟ نیتروژن خاک رو زیاد کنید

در خصوص نیتروژن باید بگیم که این ماده در سطح زمین به شکل طبیعی وجود داره ولی دسترسی گیاهان به این عنصر یه مقدار محدود و سخت هست و از طرفی هم نیتروژنی که به صورت طبیعی توی خاک گلدون گیاه شما وجود داهر نمیتونه نیاز گیاه رو برطرف کنه، بنابراین چاره ی کار چیه؟

شما باید برای تامین نیتروژن گیاهان آپارتمانی که دارید از کودهای شیمیایی در بازار موجود هستن و دارای نیتروژن هستن و یا کودهای طبیعی و خونگی که دارای این عنصر هستن و خودتون اون ها رو درست کردید، بهره بگیرید که خب مسلما گزینه ی دوم خیلی بهتره برای این منظور یعنی شما با دونستن این که چه موادی نیتروژن دارن از اون ها کود درست کنید و پای گیاهتون بریزید و در صورتی هم که میخواهید از کودهای شیمیایی نیتروژن دار استفاده کنید حتما حد رو نگه دارید و در این خصوص زیاده روی نکنید چون ممکن هست که ریشه ی گیاه رو بسوزنید.

رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی

چطور باعث رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی بشیم؟ برگ های اون رو گرد گیری کنید

برخی از اوقات پیش میاد که ما یه جورایی دنبال یه فرمول پیچیده برای حل کردن مسائل میگردیم و انگار مغزمون انتظار نداره که از راه های ساده و راحت به یه نتیجه ی عالی برسه ولی خب از قدیم گفتن که گره ای رو که میشه با دست باز کرد چرا باید با دندون بازش کرد؟

حالا شما میتونید گره ی استپ خوردن رشد گیاهتون رو برای رشد انفجاری با یه حرکت ساده باز کنید و اون هم گرد گیری برگ های گیاه هست که مهمترین و بهترین روش برای رشدش بشمار میاد؛ خب برگ های گیاه دیدنی و زیبا هستن و به اون جلوه ی خاصی دادن و شما از طریق اون ها میتونید به سلامت گیاه پی ببرید یعنی در صورتی که زرد بشن متوجه میشید که یه اتفاقاتی در حال رخ دادنه و یا هر تغییر دیگه ای در برگ ها اطلاعات زیاد دیگه ای در خصوص گیاه بهمون میده و خب مشخصه که از این رو بسیار مهم هستن.

گیاهان هم که با استفاده از برگ هاشون فتوسنتز میکنن به این صورت که دی اکسید کربن رو میگیرن و با استفاده از نور خورشید اون رو به انرژی تبدیل میکنن حالا شما فکر کنید در صورتی که این برگ ها با گرد و خاک مسدود شده باشن چی میشه؟ مسلما تنفسی سخت میشه و همین موضوع باعث استپ رشدیه اون ها میشه بنابراین حتما برگ ها رو هفته ای یه بار و یا بیشتر دستمال بکشید.

رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی

چطور باعث رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی بشیم؟ از لامپ رشد کمک بگیرید

اون دسته از گیاهانی که داخل خونه ازشون نگهداری میکنید و یا اونایی که توی زمستون حالا از بالکن و یا حیاط میاریدشون داخل خونه ممکن هست که اونقدار که باید و شاید نور خورشید بهشون نرسه که همین موضوع باعث استپ خوردن رشد گیاه میشه ولی خب شما باید در این جور مواقع فکر چاره باشید و برای اون ها نور کافی رو تهیه کنید که این موضوع با استفاده از لامپ مخصوص رشد گیاه میتونه امکان پذیر باشه که اشعه ی مضر نداره و نیاز گیاهان به نور رو تامین میکنه.

رشد انفجاری گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها