|

گیاهان مناسب بالکن در سرمای پاییز و زمستان/ در فصل های خزان و برف تراس زیبا داشته باش

در این مقاله چندتا از گیاهان مناسب بالکن در سرمای پاییز و زمستان رو بهتون معرفی کردیم تا در این فصل تراسی به زیبایی بهشت داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مسلما همه به دنبال داشتن یه دکوراسیون زیبا هستن ولی خب براشون سواله که چطور به این هدف دست پیدا کنن که خب برای رسیدن به این منظور راه های زیادی پیش روی ما قرار داره ولی خب در این بین موارد مختلفی رو باید در نظر بگیریم مثلا یکی از اون ها قیمت و هزینه ی تموم شده برای این منظور هست مثلا در صورتی که شما بخواهید در حال حاضر یه دکوری کوچک هم حتی تهیه کنید باید براش پول زیادی پرداخت کنید در حالی که راه های ارزون تر هم بر ای ارتقا و بهبود دکور وجود داره که یکی از اون ها استفاده از گیاهان آپارتمانی هست که مهم نیست چه شکلی باشن و در چه اندازه ای در هر صورت میتونن هر فضایی رو که در اون قرار میگیرن رو به زیبایی هر چه تمام تر تزیین کرده و زیبا به نظر بیارن.

در این بین هم حتی شما هر سازی که بزنید گیاهان قراره به ساز شما برقصن مثلا در صورتی که شما یه گیاه بخواهید که توجه ها رو به خودش جلب کنه و نقطه ی کانونی ایجاد کنه میتونید به سراغ گیاهان برگ رنگی برید مثلا یه گیاه با برگ های بنفش میتونه داخل یه گلدون به رنگ زرد یه جوری جلب توجه کنه که هر مهمونی اومد خونتون فقط و فقط خیره بمونه به گیاهتون و ازش چشم برنداره پس اصلا نگرانی از بابت تنوع گیاهانی که میخواهید برای خونتون انتخاب کنید نداشته باشید که در این زمینه دستتون بسیار باز خواهد بود و میتونید انتخاب های متنوع و زیادی داشته باشید. اما مسئله ای که وجود داره این هست که شما نباید در مورد گل و گیاهتون تنها و تنها به زیبایی اون ها توجه کنید چون بجز این موضوع شرایطی که شما برای رشد اون هم تهیه میکنید حائز اهمیت هست مثلا در حال حاضر که داریم به فصل های سرد نزدیک میشیم باید برای تراس گیاهان مناسب بالکن در سرما رو تهیه کنید که میخواهیم در ادامه چنددتا از اون ها رو نام ببریم، پس با ما همراه باشید.

گیاهان مناسب بالکن در سرمای پاییز و زمستان

زاموفیلیا از گیاهان مناسب بالکن در سرما

زاموفیلیا رو میشه یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی بشمار آوورد که به دلیل داشتن برگ های سبز و جذاب بسیار محبوب هست و میشه این گیاه رو بومی شرق آفریقا و همچنین جنوب کنیا بشمار آوورد که به سبب داشتن این برگ ها میشه اون رو از لوکس ترین گیاهان هم بشمار آوورد چرا که ظاهر لاکچری بهش بخشیدن. از ویژگی های مهمی که این گیاه داره این هست که میتونه در مقابل سرما بسیار مقاوم باشه از این رو نگهداری از اون در محیط های سردی مثل راه پله و بالکن در فصل های سرد سال مانعی نداره و جلوی رشد گیاه رو نخواهد گرفت. همچنین این رو هم اضافه کنیم که این گیاه در برابر نور کم هم مقاوم هست و میتونه به خوبی هر چه تمام تر رشد کنه پس اگر بالکن و یا خونتون نورگیر خوبی هم نداره باز جای نگرانی نیست.

گیاهان مناسب بالکن در سرمای پاییز و زمستان

برگ عبایی از گیاهان مناسب بالکن در سرما

برگ عبایی یه گیاه دیگه ی مناسب سرما هست که اسم دیگه ی اون گیاه چدن هست و همونطور که از اسمش پیداست میتونه مثل چدن مقاوم باشه از این رو به خوبی از پس تحمل کردن سرما برمیاد و میتونه در شرایط سخت هم به خوبی هر چه تمام تر رشد کند و همچنان شاداب و سرزنده بمونه. این زیبارو به نور مستقیم و یا نیمه مستقیم خورشید برای رشد بهتر خودش نیاز داره پس بهتره که اون رو توی محیطی قرار بدید که در طول روز مدام به نور خورشید دسترسی داشته باشه. همچنین این رو هم اضافه کنیم که این گیاه زیبارو یه گیاه مقاوم نسبت به کم آبی هم هست و از این رو نیازی به این که اون رو مدام آبیاری کنید هم نیست و در صورتی که این موضوع رو برای مدتی فراموش کنید هم اتفاق خاصی براش نمیفته.

گیاهان مناسب بالکن در سرمای پاییز و زمستان

گیاه یشم از گیاهان مناسب بالکن در سرما

گیاه یشم رو میشه به دلیل داشتن برگ‌ های فشرده و دایره ای شکل و ساقه‌ های چوبی، به عنوان یه گیاه خونگی عالی که میتونه ‌‌‌‌‌‌‌ هوای سرد رو تحمل کنه، بشمار آوورد. بهتره که گیاه یشم رو تو یه منطقه با نور کافی قرار بدید اما این زیبارو میتونه ‌توی محیط هایی با نور کم هم حتی رشد کنه. این رو هم اضافه کنیم این گیاه خونگی هر روز باید آبیاری بشه و به خاکی با زهکشی خوب نیاز داره.

گیاهان مناسب بالکن در سرمای پاییز و زمستان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها