|

دلیل سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی / اگه اینجوری بشن از ریخت میوفتن قهر میکنن میمیلن

اگر گیاه شما هم دچار سوختن در ناحیه نوک برگاش شده، اصلا نگران نباشید چرا که میشه با روشای مختلف احیاش کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- درسته که نگهداری از گیاهان آپارتمانی خیلی حس خوبی داره و کلی فایده های مرئی و نامرئی داره، اما خب ناراحتی ها و حتی مشکلات خاص خودشو رو هم دارند. چرا که خیلی از گیاهان آپارتمانی که اتفاقا زیاد هم مورد استقبال قرار میگیرن، برای کودکان و حیوانات خونگی مضرن و میتونن سمی باشند. از طرفی هم گیاهان آپارتمانی یه جور فرزند به حساب مکیان. بچه هایی که نیاز به مراقبت دارن و اگه یکم بهشون کم محلی کنین یا حالشون بد میشه یا قهر میکنن و میمیرن. گیاهان آپارتمانی موجودات زنده ای هستن که هم میتونن به خوشگلاسیون محیطی که درش حضور دارند بپردازن و یه جذابیت ناب به محیط ببخشند، و هم اینکه واسه تصفیه هوای خونه یا اتاقی که درش هستند به شدت مفیدن و از طرفی هم میتونن انرژی بخش باشند و حس و حال خوبی به افراد هدیه بدن. اما امان از روزی که طویشون بشه. مثلا یکی از رایج ترین اتفاقاتی که واسشون میفته اینه که دچار سوختگی تو قسمت نوک برگ ها میشن و خب اینجوری مشخصه هم حال خوبی ندارن و هم اینکه ظاهرشون بد شکل میشه. نوک برگ گیاهان در صورتی که قهوه ای، زرد یا سیاه بشه احتمال اینکه باعث آسیب زدن به ریشه و قارچی شدن برگ گیاهان بشه هم زیاده. اما راه حل چیه؟ در ادامه آشنا بشیم با دلایل و راه حل های خوب شدن این خوشگلای سبز رو.

دلیل سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی

آبیاری کم و خشکی محیط گیاهتو سوزونده

یکی از لازمه های اصلی رشد گیاهان آب هستش که البته همشون به میزان یکسان آبیاری نمیخوان و در صورتی که به گیاهتون آب کم بدید و رطوبت کافی رو دریافت نکنه ممکنه نوک برگاش بسوزه. یادتون نره که آبیاری رو به موقع و درست انجام بدید تا گل حساستون دچار زردی نشه. استفاده از روش‌ هایی مثل غبارپاشی، دستگاه بخور آب سرد، ایجاد جزیره تو قسمت زیر گلدان و نزدیک هم گذاشتن گیاهان همراه با یه ظرف آب، چند تا راه جذاب جهت ایجاد رطوبت کافی به گیاه هستش.

دلیل سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی

آبیاری زیاد و نداشتن تهویه مناسب باعث میشه گلت نفس نکشه

از طرفی هم گاهی پیش میاد که گیاه بیش از اندازه آبیاری شده که خب در این صورت هم باز میسوزه. از طرفی اگر فضای مورد نظر تهویه مناسبی نداشته باشه و به گیاه شما هوای تازه نرسه، سوختگی برگ ها نمایان بشه. سوختگی که توسط آبیاری زیاد ایجاد میشه معمولا به شل نرمو کاغذی هستش و خب واضحه. سعی کنید که هر روز شرایطی مهیا بشه که هوای تازه به گیاه برسه و بتونه نفس بکشه.

دلیل سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی

کمبود ریز مغذی‌ گیاهت رو گرسنه نگه میداره

از دیگر دلایلی که میتونه واسه سوختگی برگ گیاهان وجود داشته باشه اینه که تو خاک گل مواد مغذی نباشه. در واقع شما باید با دادن کودهای مناسب به گیاهتون، از بروز این اتفاق جلوگیری داشته باشید. منیزیم، کلسیم، پتاسیم، نیتروژن، روی، آهن، مس و گوگرد از موادی هستن که مورد نیاز هر گیاهی محسوب میشن و بهتره که در کودهایی که برای گیاه تهیه می‌کنید، وجود داشته باشند.

دلیل سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی

کود اشتباه ندی به گلت میسوزه

البته که هر کودی هم خوب نیست و گاهی انتخاب کود نامناسب و یا استفاده نادرست میتونه موجب سوختگی برگ گیاهان بشه. بهتره که زمان هوای خنک کود بدید و به خصوص وقتی فصل تابستون تو هوای گرم این کار رو انجام ندید. غروب آفتاب یا شب مناسب تره و به این ترتیب کود گیاه شما رو نمی سوزونه تازه واسه گل و خاک مفید هم هست. بهترین زمان واسه کوددهی یک روز بعد از آبیاری می بادش، ابته با کود مناسب گلتون.

دلیل سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی

املاح زیاد آب می تونه گل خوشگلت رو بسوزونه

خب همه ما از آب لوله کشی به گیاهمون آب میدیم که خب این آب به دلیل کلر و املاح زیاد، ممکنه باعث آسیب رسوندن به گل و سوزوندن برگاش بشه. به همین دلیل جهت جلوگیری از این موضوع بهتره که آب رو داخل یه ظرف سرباز بریزید و اون رو به مدت نصف روز کنار بزارید تا کل آب به درستی از بین بره. سپس از این آب برای آبیاری گیاهتون استفاده کنید.

دلیل سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی

آفتاب سوختگی، به گلت باید کرم ضد آفتاب بزنی؟

آفتاب زدن به شکل مستقیم هم میتونه برگ گیاهان رو بسوزونه. نور آفتاب بهتره که از پشت پنجره و از پس یه لایه نازک پرده به گل برسه تا به شکل فیلر شده این کار انجام بشه نه مستقیم و بولد. سوختگی نوک برگا در اثر آفتاب سوختگی به رنگ نقره‌ ای و سوخته میشه که خب در این شرایط باید جای گل رو عوض کنید.

دلیل سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها