|

خوشگلترین گیاهان آپارتمانی ساکولنت / مثل یه بانوی با ارزشن به سخت بودنشون می ارزه

گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند که ساکولنت ها یکی از جذاب تریناشون هستن و در اینجا میخوایم با چند گونه از ساکولنتآشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گیاهان انواع بسیار مختلفی دارند. یا شاید بهتر باشه بگیم گونه های بسیار زیادی دارند که خب یکسری از اونها برای نگهداری تو خونه مناسبه و خیلی از اونها هم مناسب زندگی در طبیعت هستند و اصلا نمیشه آوردنشون خونه! مثلا شما فکر کنید یه گیاه گوشت خوار رو بیارید تو خونه و ازش مراقبت کنید! چه خواهد شد؟ احتمالا باید روزی اِن مقدار گوشت به گل عزیزتون تقدیم کنید و مقدار کمی هم داخل غذای خودتون بریزید! خب اینها که مثالی مزاح طور بود، اما اونچه که مشخصه اینه که گیاهان آپارتمانی زیادی هستند که میتونن همه جوره واسه خونه زندگی شهری ما مثبت باشند. اما خب می بینیم که اغلب افراد میرن سراغ گیاهان آپارتمانی برگ سبز و ساقه دار و معمول که با اشکال مختلف ظاهر دارند. کم پیش میاد افراد ساکولنت ها رو بشناسند و یا اینکه اگر هم باهاشون آشناییت دارند، به اسم شناخت ندارند و نمیدونن ساکولنت ها تا به چه اندازه میتونن جذاب و زیبا و متنوع باشند. در این مطلب قراره با چند ساکولنت خوشگل و منحصر به فرد آشنا بشیم که خب میتونن جایگزین هایی بی نظیر برای گیاهان آپارتمانی باشند.

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

اول طریقه نگهداری ساکولنت ها رو یاد بگیریم

اول اینکه ساکولنت ها نیاز به نور خورشید به شکل مستقیم دارند و باید تو یه فضای روشن و نور دار گذاشته بشن. دوم اینکه ساکولنت ها باید رژیم آبیاری داشته باشند. یعنی باید خاکشون رو قبل از آبیاری خشک کنید و بعد به میزان معتدل آبیاری نمایید. یادتون نره که تو زمستون آبیاری رو کمتر کنید و سوم اینکه جهت رشد بهترش، خاک مناسبی رو واسشون انتخاب کنید. خاک باید راه و راه و به خوبی زهکشی شده باشه و از طرفی هم کوددهیش خیلی کم و کمتر از دیگر گیاه هستنش. توجه به دما و حفظ مناسبترین دما واسه هر گونه ساکولنت اهمیت بسیار زیادی داره.

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

معرفی گیاهان آپارتمانی ساکولنت سدوم

ساکولنت سدوم یکی از گیاهان خاص و خوشگل تو خانواده ساکولنت‌هاست. در واقع این مدل ساکولنت با برگای سبز متنوع و شکل هندسی بی نظیر شناخته میشه. برگ‌های سدوم اغلب سفت و چرب هستن و الگوها و خطوط برجسته ای که روشون هستش خیلی خاص و زیباست. این ساکولنت نور کمی نیاز داره و میتونه تو محیط های کم نور هم رشدش رو داشته باشه. با استفاده سدوم میتونید اگر باغ دارید و یا فضا داخلی خونتون رو به نحوی زیبا و با طراوت تزیین کنید.

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

گیاه آپارتمانی ساکولنت درختی سنکیو

یکی از جذاب ترین ساکولنت ها گیاه درختی سنکیو می باشد که که با شاخه های بلند و شکل منحصر به فردش، یه گیاه دکوراتیو استثنایی به شمار میره. برگ‌های سنکیو ضخیم و گوشتی هستند و به شکل خدادادی با الگوهای جالب و طرح‌ های خاصی دیزاین شده اند. از طرفی هم با سبز مایل به آبی و نقطه سفید هایی روی برگای زیباشون دارن، یه استایل ویژه به خود گرفته اند. ساکولنت نام برده خیلی نور مستقیم رو دوست داره و میتونه با نور نسبی هم خوب رشد کنه. این گیاه که مقاومت خوبی در مقابل خشکی داره میتونه خیلی زیبا در شرایط آبیاری محدود به زندگیش ادامه بده که خب یه گیاه دلبرانه برای دیزاین منزل محسوب میشه.

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

با ساکولنت سمپرویوم آشنا بشیم

ساکولنت سمپرویوم یکی از گیاهان جذاب و منحصر به فرد تو خانواده ساکولنت ها شناخته میشه که خب گونه ای خاص در نوع خود هستش. برگ های سمپریوم چرب و گوشتیه که رنگ هایی بسیارزیبا دارند. برگ های این ساکولنت به شکل سوزنی باریک و پهنه که تا حدودی هم خمیده هستند. این گیاه ساقه‌های پروانه‌ ای شکل با رنگ سبز متنوع دارد که در شرایط نور کم میتونن مقاومت بسیار خوبی داشته باشند و نیاز کنیم به آب دارند. سمپرویوم‌ها با نمای زیبا و بافت گوشتی که دارند میتونن به تزئینات داخلی و باغ‌ها زیبایی و شادابی قابل توجهی اضافه کنند.

گیاهان آپارتمانی ساکولنت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها