|

گل برای کنار تلویزیون / مبادا گلدون کوچولو موچولو بذاری اینا قد بلندن دکورت عالی میشه

در این مقاله در مورد گل برای کنار تلویزیون صحبت کردیم و چند مورد مناسب رو برای این فضا معرفی کردیم که توصیه میکنیم به سراغ نگهداریشون برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- الان که در حال خوندن این مقاله هستید نشون میده که شما یکی از افراد علاقمند به گل و گیاه هستید و توی خونتون حداقل یکی دوتا گلدون رو دارید و با استفاده از این زیبارویان سبز خونه و زندگی خودتون رو به زیبایی هر چه ممکن چیدید چرا که گیاهان خواه ناخواه با وجودشون در هر کجایی که باشن باعث زیباتر شدن اون مکان میشن و زیباسازی از ویژگی های بارز اون هاست و در این بین فرقی نمیکنه که خوشگلترین گیاهان آپارتمانی گلدار باشن و یا گل نداشته باشن و تنها یه گیاه سبز باشن چون بالاخره در هر حالتی جلوه ی خاص و منحصر به فرد خودشون رو دارن.

ولی در این بین تنها نکته ای باید بهش توجه بشه زیبایی نیست یعنی شما  نمیتونید یه گیاه رو صرفا به علت زیباییش نگهداری کنید چون باید به یه سری از چیزهای دیگه مثل شرایط نگهداری اون ها و البته شرایط خودتون هم توجه کنید مثلا در صورتی که موقعیت خونه ی شما طوری بود که اونقدرا نورگیر نبود شما نمیتونید یه گیاه که عاشق نور زیاد هست رو پرورش بدید در اصل این موضوع خیلی سخت و در بیشتر مواقع غیرممکنه ولی خب میتونید با توجه به این موقعیت به سراغ گیاهان آپارتمانی سایه دوست برید و با وجودشون خونه رو زینت ببخشید و البته از دیدن رشد روزمره ی اون ها هم لذت ببرید. نکته ی دیگه هم اینه که شما باید برای هر گیاهی که میخواهید تو فضای خونه نگهداری کنید یه جای مناسب در نظر بگیرید مثلا اونایی که رطوبت زیاد رو دوست دارن رو بذارید توی حموم و یا در خصوص گل برای کنار تلویزیون هم به سراغ اونایی برید که در کنار این وسیله به چشم میان که خب در این مقاله چندتاشون رو بهتون معرفی میکنیم، پس با ما همراه باشید.

گل برای کنار تلویزیون

بابا آدم از گل هایی که برای کنار تلویزیون مناسب است

برسیم به اولین گلی که برای بودن در کنار تلویزیون بسیار مناسبه یعنی گیاه بابا آدم که به علت داشتن برگ های پهن و بزرگی که داره به فیلگوش هم معروفه. این گیاه بومی قسمت های جنوب و جنوب شرقی آسیاست و توی کشور ما هم طرفدارهای بسیاری داره و میشه ازش به عنوان یه گل دکوراتیو توی دکوراسیون خونه بهره گرفت و دکور رو حسابی زیبا و شیک جلوه داد بنابراین برای بودن در کنار تلویزیون بسیار عالیه.

البته که تنها دلیل محبوبیت این گیاه زیباییش نیست بلکه شرایط نگهداریش هم بسیار راحته. شما باید اون رو توی محیط نمیه روشن و نور متوسط قرارش بدید و دقت کنید که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیره بقیش حله.

گل برای کنار تلویزیون

گل برای کنار تلویزیون

پاچیرا از گل هایی که برای کنار تلویزیون مناسب است

پاچیرا از گیاهان بومی مناطق شرق آسیاست و از شرایط نگهداری راحتی برخورداره و رشدش هم بسیار سریعه و البته ظاهر زیبایی هم داره که همه ی این نکات کنار هم باعث شده که یه گیاه آپارتمانی محبوب باشه بین مردم. شاید براتون جالب باشه که بدونید خیلی ها در فنگ شویی و فرهنگ قدیم چین این گیاه رو نمادی از خوشبختی و ثروت میدونن که میتونه صاحب خودش رو پولدار کنه به همین دلیل به درخت پول هم شهرت داره بنابراین میتونید امید داشته باشید که با این گیاه برکت و پول هم به زندگیتون بیان.

در خصوص شرایط نگهداری اون باید بگیم که کافیه کمی آب و نور بهش برسونید و بقیش رو به پاچیرا بسپارید! این گیاه خاکی مرطوبی که رو به خشکی هست رو دوست داره به همین دلیل باید از بهار تا پاییز هفته ای یه بار و توی زمستون کمتر از این میزان اون رو آبیاری کنید و تا جایی هم بهش آب بدید که سطح خاک کاملا اشباع بشه و نتونه دیگه آب جذب کنه.

گل برای کنار تلویزیون

گل برای کنار تلویزیون

برگ عبایی از گل هایی که برای کنار تلویزیون مناسب است

برگ عبایی یکی دیگه از گیاهانی هست که میشه از اون در کنار تلویزیون استفاده کرد چرا که این زیبارو از قدیم جنبه ی زینتی و تزئینی داشته. این گیاه بومی کشور چینه و هر برگش میتونه چهل تا پنجاه سانتیمتر رشد کنه و جالبه که بدونید همیشه سبز هم هست. در خصوص شرایط نگهداری اون باید بگیم که از مکان های سایه و آب و هوای مرطوب خوشش میاد البته در صورتی که شرایط محیطی نامناسب هم باشه ادایی نیست و خودشو لوس نمیکنه و میتونه مقاومت خوبی داشته باشه. دقت کنید که نور اون هم غیر مستقیم باشه تا بهترین رشد رو داشته باشه که خب در کنار تلویزیون این شرایط براش مهیاست.

گل برای کنار تلویزیون

گل برای کنار تلویزیون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها