|

گیاهان آپارتمانی سایه دوست / اینا تو نور عینک آفتابی میزنن پس اگه خونت تاریکه عالین

در این مقاله به معرفی تعدادی از گیاهان آپارتمانی سایه دوست پرداختیم که میتونید در صورت بد بودن نورگیر خونه به سراغشون برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گل و گیاه میتونه توی خونه علاوه بر این که زیبایی رو به محیط میبخشه برکت هم با خودش بیاره چرا که این سبزرویان نمادی از زندگی و زنده بودن هستن و تک تک سلول هاشون برای رشد و حیات در تلاش اند و خب برکت هم هر جایی که تلاش و کوشش باشه همون جاست. حتی شاید براتون جالب باشه که به علت خصوصیات ویژه ی این زیبارویان شما حتی میتونید انرژی های منفی رو هم با اونا دفع کنید برای همین خیلی ها به دنبال دونستن این هستن که چه گیاهی برای چشم زخم خوب است چون بالاخره چشم زخم هم یه انرژی منفیه بنابراین در صورتی که احساس کردید که گره به کارتون افتاده اول توکل کنید و بعد گیاهانی رو که توی فنگ شویی برای دفع انرژی های منفی خوب هستن رو نگهداری کنید، امتحانش ضرر نداره.

بنابراین گیاهان خصوصیات ممتاز و عالی دارن که حیفه شما خودتون رو ازشون محروم کنید ولی در این بین یه عده هستن که به علت داشتن شرایط خاص خیال میکنن که نمیتونن اقدام به نگهداری از گل و گیاه کنن چرا که به نظرشون گیاهی که با شرایط اون ها مچ باشه به پستشون نمیخوره در حالی که اینطوری نیست و مثلا در صورتی که شما یادتون میره که گیاهتون رو آبیاری کنید میتونید به سراغ گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی برید و اقدام به نگهداری اون ها کنید و از وجودشون توی گوشه ی خونتون نهایت لذت رو ببرید. حالا توی این مقاله هم میخواهیم با توجه به شرایط خونه ی اون دسته از افرادی که تاریکه و نور نداره گیاهان آپارتمانی سایه دوست رو معرفی کنیم چرا که این گیاهان نیازی به نور زیاد ندارن پس در صورتی که خونه ی شما هم نورگیر خوبی نداره در ادامه با ما همراه باشید تا این گیاهان رو بشناسید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی سایه دوست

یکی از مقاوم ترین گیاهان نسبت به کم نوری که حسابی هم سایه دوسته زاموفیلیا هست که از بومی های شرق و جنوب آفریقاست. رشد این گیاه در بیشتر اوقات بسیار کند هست و تقریبا تا حدود نود سانتیمتر میتونه رشد کنه. شما میتونید زاموفیلیا رو در انواع سبز و بلک و ابلق مشاهده کنید و در صورت علاقمندی و سلیقه به سراغ هر کدوم از اون ها برید. شاید دونستن این نکته هم جالب باشه که بدونید به علت مقاومت بالای زاموفیلیا در برابر شرایط نامساعد این گیاه خیلی سخت خشک میشه به همین دلیل حسابی سخت جونه.  فقط باید دقت کنید که برای آبیاری این گیاه زمانی که خاکش خشک میشه اقدام کنید و تو یه قسمت از خونه که نور غیر مستقیم داره نگه داری بشه.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گل قاشقی از گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گل قاشقی یا پیرومیا از برگ های گوشتی و قلبی شکلی برخورداره و رشد بسیار کندی هم داره ولی یه گیاه همیشه سبز بشمار میره. زادگاه این گل جنگل های تاریک برزیل هست به همین دلیل شما میتونید اون رو به عنوان یه گیاه مقاوم به کم نوری و سایع دوست توی خونه ی خودتون نگهداری کنید. شاید براتون جالب باشه که بدونید پیرومیا بیشتر از چهارصد گونه ی مختلف داره و در شکل های ابلق و سبز موجوده. در صورتی که مایل به نگهداری از این گیاه توی خونتون هستید باید این رو بدونید که برای آبیاری اون باید منتظر بمونید که خاکش خشک بشه و بعد اقدام به این کار کنید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی سایه دوست

یکی از گیاهانی که میشه اون رو توی کورترین نقاط خونه و هر فضایی نگهداری کرد سانسوریا هست که با وجود برگ های جذاب و زیبایی که داره از ظاهر خاصی برخورداره و شاید براتون جالب باشه که بدونید به زبان مادر شوهر هم معروفه. مدل رشد کردن سانسوریا به شکل افشان و بوته ای هست که توی بعضی از گونه هاش برگ ها کشیده و باریک اند و توی برخی دیگه رشد کوچک و گوشتی دارن. شما میتونید با توجه به سلیقه ی خودتون به سراغ رنگ های ابلق، سبز و زد این گیاه برید که همشون شرایط راحتی برای نگهداری دارن. توی تابستون باید اون رو هفته ای یه بار و توی زمستون هم سه هفته یه بار آبیاری کنید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی