|

عکس های دیده نشده از نمایشگاه کتاب تهران/ امتداد صف کتاب از دوره اول تا دوره سی‌وپنجم

نمایشگاه کتاب تهران هر سال در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و ناشران گردهم می‌آیند تا تازه‌ترین آثار خود را به مخاطبان عرضه کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی ایران خبری از برگزاری نمایشگاهی مرتبط با کتاب آن هم در این وسعت نبود؛ انقلاب اسلامی 57 که به سرانجام رسید فرهنگ نیز دگرگون شد. مسئولانی که روی کار آمده بودند تقویت همه حوزه‌ها را در دستور کار داشتند. بالاخره هم نوبت به فرهنگ و کتاب رسید؛ در دوره ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) بود که نخستین دوره «نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» برگزار شد. یکی دو سالی را که در این میان فاکتور بگیریم از آن زمان تاکنون این نمایشگاه به صورت مداوم درحال برگزاری است؛ آن اوایل به دلیل شرایط جنگی کشور یک سال و این اواخر نیز به دلیل شرایط کرونایی کشور دو سالی برگزار نشد. اکنون این نمایشگاه به دوره 35 رسیده و مخاطبان بسیاری به خود دید است.

7

برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ابتدا در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی بود و پس از آن برپایی در شهر آفتاب و مصلی تهران را نیز تجربه کرده است. این نمایشگاه هر سال در اردیبهشت ماه و با انتخاب یک شعار و راهبرد اصلی برگزار می‌شود و ناشران گردهم می‌آیند تا تازه‌ترین آثار خود را به مخاطبان عرضه کنند. البته در سال‌های اخیر و به لطف هم‌گیری کرونا که بخش مجازی این نمایشگاه نیز شروع به کار کرد، کتابفروشی‌های سراسر کشور نیز در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می‌کنند اما به صورت مجازی. در ادامه مروری داریم به سال‌های مختلف این نمایشگاه.

1

 

3

6

 

10

صفوف طولانی برای خرید کتاب

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از همان سال 66 که آغاز به کار کرد با استقبال پرشور مردم روبه‌رو شد. به گونه‌ای که در برخی از ایام مخاطبان برای مشاهده و خرید کتاب از این نمایشگاه در صف‌های طولانی انتظار می‌کشیدند. امتداد این صفوف که از همان ادورا اولیه نمایشگاه کتاب آغاز شد تا هم اکنون نیز ادامه دارد. 

2

4

15

9

5

 

11

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها