|

سفید کردن ظروف سیاه شده / پشت بند هم ظرف نخر وقتی هنوز سالمن از کدری درشون بیار

ظروف مسی از دست لوازمی هستن که اگه کدر یا سیاه بشن دیگه رنگ و روی خوشگلشون رو ندارن، اما چاره چیه؟ کافیه تا با این مطلب همراه بشید!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ظروف انواع جنس های مختلف دارند. ظرف ها از دست عناصری مهمی تو خونه محسوب میشن که اگه نباشن اصلا زندگی پیش نمیره. بله تا به حال به این فکر کردین که اگر ظرف و کاسه نداشته باشین تو چی میخواین غذا بخورین؟ به علاوه اینکه ظروف به مانند بسیاری از دیگر لوازم خونه هم جنبه کاربردی داره و هم از نظر زیبایی بسیار مورد استفاده قرار میگیره. 

ظروف مسی با زیبایی و درخشش منحصر به فرد خود از قدیم ندیما تا به حال طرفداران خود را داشته و دارند. این جنس ظرف ها نه تنها برای پخت و پز، بلکه به عنوان یک شئ تزیینی نیز به حساب میان که میتونن داخل کابینت ها و یا شلف ها و بوفه و غیره دیزاین بشن. اما از طرفی هم درخشندگی و جلای ظروف مس همیشه چیزی بوده که خانوم ها رو به چالش کشیده، چرا که این جنس ظرف بعد از اینکه تیره و کدر شد دیگه زیبایی اولیه اش رو نداره و حتی میشه گفت اصلا دیگه زیبایی نداره! اما باید چه کرد؟ باید این طفلکیا رو انداخت دور و یه دست ظرف کسی دیگه خرید؟ قطعا خیر! چون هم گرونن و هم حیف! پس بهتره که بریم سراغ راه حل دوم که میشه تمیز کردن نشون. در واقع تمیز کردن ظروف مسی به شکل اصولی، هم میتونه رنگشون رو مثل سابق کنه و هم درخشندگی که داشته رو برگردونه. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

سفید کردن ظروف مسی سیاه شده

لیمو و نمک خیلی میتونن کارساز باشن

استفاده لیمو و نمک یکی از ساده ترین و در عین حال موثر ترین راه حل ها برای سفید کردن ظروف مسی هستند. برای انجام این کار باید یه لیمو رو از وسط نصف کنید و بعد هر تیکه لیمو رو داخل نمک فرو ببرید. در نهایت هم لیمو رو بر روی ظروف مسی و تیکه های سیاه شده بکشید. در واقع اسید سیتریک موجود داخل لیمو و خاصیت ساینده بودن نمک، جرم و کدری روی مس رو به خوبی پاک میکنه.

سفید کردن ظروف مسی سیاه شده

سرکه و جوش شیرین حلال همه مشکلات

سرکه و جوش شیرین، این ترکیب رو میشه یکی از قدرتمندترین راه حل ها برای تمیز کردن سطوح مختلفی همچون مس دونست. تنها کافیه تا برای استفاده از این روش یه قاشق غذاخوری جوش شیرین رو با دو قاشق غذاخوری سرکه سفید مخلوط نمایید. بعد خمیری که به دست اومد رو بر روی مس قرار داده و اجازه بدین 15 تا 20 دقیقه بر روی مس باقی بمونه. در نهایت هم ظرف رو با آب گرم شسته و با یه دستمال نرم خشکش کنید.

سفید کردن ظروف مسی سیاه شده

از رب گوجه فرنگی و آبلیمو برای درخشندگی استفاده کنید

شاید براتون عجیب یا جالب باش که رب گوجه فرنگی هم میتونه برای برق انداختن ظروف مسی استفاده بشه. در اینجا و برای انجام این کار کافیه تا کمی تا قسمتی از رب گوجه فرنگی رو بر روی مس بمالید و یه یک ربعی صبر کنید، بعد ظرف مورد نظرتون رو با آب گرم شسته و با دستمال نرم نیز خشکش کنید.

سفید کردن ظروف مسی سیاه شده

از جلا دهنده مس استفاده کن

از دلتون جلا دهنده برای مس میخواد، خب خوبه که بدونید تو بازار جلادهنده مس موجود هست و شما میتونید برای استفاده از اونها طبق دستورالعمل روی محصول عمل کنید. 

سفید کردن ظروف مسی سیاه شده

و اما نکاتی مهم در رابطه با برق انداختن ظروف مسی

قبل از اینکه دست به کار بشید حتما دستکش دستتون کنید تا از تماس ترکیباتی که میسازی به دست خودداری کنید.

یادتون باشه هرگز از مواد شوینده قوی و اسیدی استفاده نکنید، چرا که این مواد میتونن به مس آسیب جدی برسونن.

جهت شستشوی ظرف های مسی حتما از آب گرم و صابون استفاده کنید.

واسه جلوگیری از کدر شدن دوباره ظرف مسی، میتونید اونها رو در فضایی خشک و خنک نگهداری کنید.

VzLNBfJpsUc8a2FHLEKLqAbIk60QLl8EpnbY7Xc1M4TCPtSei9.jpg_512X512X70

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها