|

روش های ضدعفونی و از بین بردن لکه های تشک / اینجوری تشک رو مثل روز اول تحویل بگیر

تمیز کردن تشک کار سختی نیست و روش های خاصی داره تا خیلی راحت تشک رو مثل روز اول تمیز و ضدعفونی کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه تکونی به مراحل آخرش نزدیک شده و چیزی به تحویل سال جدید نمونده. احتمالا آشپزخونه رو برق انداختید، سرویس بهداشتی رو تمیز کردید، دکوراسیون خونه رو تغییر دادید و کارهای زیادی نمونده تا با خیال راحت به استقبال سال جدید برید! حالا سوالی داریم ازتون؟ تشک تخت رو هم تمیز کردید؟ لکه های زردی که روی تشک افتاده رو هم از بین بردید یا ملحفه جدید روی تخت کشیدید و بی خیال کثیفی روی تشک شدید؟ باید بگیم که تمیز کردن تشک سخت نیست و روش های خاصی داره تا خیلی راحت تشک رو مثل روز اول تمیز و ضدعفونی کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بهتون بگیم چجوری تشک تخت تون رو تمیز کنید.

tamizkardan-toshak5

تشک محلی برای تجمع گردوغبار و باکتری ها

شاید تمیز کردن تشک تخت در لیست کارهای خیلی از خانواده ها نباشه ولی باید بدونید که این وسیله محلی برای تجمع گردوغبار و باکتری هاست و نیاز به تمیز کردن منظم داره.

تشک تخت رو بهتره هر شش ماه یک بار کاملا تمیز و ضد عفونی کرد تا سلامتی اعضای خانواده تامین بشه و خواب راحتی رو تجربه کنن.

ملحفه ها رو جدا کرده و بشویید

اولین قدم برای تمیز کردن تشک تخت، جدا کردن ملحفه ها و شستن اونها داخل ماشین لباسشویی هست. بعد از شستشوی ملحفه ها با مایع لباسشویی و نرم کننده، اونها رو در فضای باز پهن کنید تا کاملا خشک بشن.

tamizkardan-toshak4

روی تشک رو جارو برقی بکشید

حالا نوبت به جارو کشیدن روی تشک و اطراف اون هست. با دقت سطح تشک و تمام شیارهای اطراف تشک و تخت رو جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار، شوره سر و پوست جدا شده از بدن کاملا تمیز بشن و تشک آماده لکه بری و ضد عفونی کردن بشه.

tamizkardan-toshak6

تمیز کردن لکه ها با محلول لکه بر

محلول های لکه بر انتخاب خوبی برای از بین بردن لکه های زرد رنگ روی تشک تخت هستن. دستمال یا اسفنج تمیزی رو به این محلول ها آغشته کرده و روی لکه های تشک بکشید. این کار رو تا محو شدن لکه ها ادامه بدید و بعد با یک دستمال نمدار روی قسمت های تمیز شده رو بکشید.

در نهایت قسمت های مرطوب رو با دستمال خشک و تمیز، خشک کنید. حالا زمان بدید تا تشک به طور کامل خشک بشه.

tamizkardan-toshak2

تشک رو با جوش شیرین ضدعفونی کنید

وقتی سطح تشک کاملا خشک شد، تمام روی اون رو جوش شیرین بریزید و دو سه ساعت زمان بدید تا جوش شیرین بمونه و باکتری ها رو از بین ببره.

بعد از این مدت دوباره تمام سطح تشک رو با جاروبرقی به دقت جارو بکشید.

tamizkardan-toshak1

سمت دیگه تشک رو هم تمیز کنید

حالا که یک طرف تشک رو تمیز کردید، نوبت به سمت دیگه تشک رسیده! اون رو برگردونید و تمام مراحل ذکر شده رو برای این قسمت هم انجام بدید تا هر دو طرف تشک تخت شما تمیز و ضد عفونی بشه. بعد از اطمینان از تمیز و خشک شدن تشک، ملحفه های شسته شده و تمیز رو روی تخت بکشید و از خوابیدن روی اون لذت ببرید.

tamizkardan-toshak7

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها