|

بازی فکری؛ اگه فرمانروای باهوشایی بگو تو این دو تا تصویر چی میبینی! مغزت سر و ته میشه

اگر از دست علاقمندان حل معماهای تصویری هستید و دلتون میخواد ذهنتون رو به چالش بکشید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب خیلی از افراد هستند که به حل معما علاقمندن. اصلا دوست دارن ذهنشون رو به چالش بکشن و اونچه که در نهایت به عنوان جواب به دست میارن ذوق زدشون میکنه. اگر شما نیز از علاقمندان حل معما هستید، پس بهتره که معما های توهم تصویری رو هم تجربه کنید. در واقع اینجور معما ها اینجورین که با قدرت بینایی شما ارتباط برقرار میکنن اما بیشتر از چشم ذهن شما رو به چالش میکشن. حقیقت اینه که باید این جور معماهای تصویری رو نوعی تست هوش در نظر گرفت. 

پس اگر براتون تقویت ذهن مهمه، حل معماهای توهم تصویری یا همون تست هوش رو فراموش نکنید و هر چند وقت یکبار حتما تستشون کنید. اینجوری میتونید توانایی ذهن رو بسنجید و اون رو کمی دور از مشغله های روزمره کنید.

احتمالا تا به اینجا کمی تا قسمتی کنجکاو شدین که از چی صحبت می کنیم، که خب در پاسخ باید بگیم شما در تصویر زیر یک صفحه شطرنجی سیاه سفید رو می بینید. خوب به این تصویر نگاه و دقت کنید و بگید که خطوط موازی هستن یا غیر موازی؟ اگر خطوط رو غیر موازی می بینید، آیا همه اونها غیر موازی هستند یا برخی از اونها؟

معمای تصویری

پاسخ معمای توهم تصویری

در واقع این یکی از توهمات کلاسیک هستش که حالا توسط خیلی از معماران و یا طراحان مورد استفاده قرار میگیره و تو خیلی از دیوارهای مغازه ها و یا کافه ها استفاده میشه. مربع های سفید و سیاه نامنظم مسئول این هستند که ما یه جورایی فکر کنیم خطوط خمیده شدن، در حالی که اینچنین نیست و همه اونها موازی می باشند. اگر هم مدرک میخواین می تونید اندازه گیری با خط کش رو امتحان کنید.

5827485

و اما افراد تیزبین تشخیص بدهند!

در اینجا باید بگیم که تست های هوش و تصویری رو ما حتی تو برخی از درمانگاه ها می بینیم و تجربشون رو داریم. در این میان یکسری از این تست ها به شکل معمول شما باید اعدادی محو شده رو در یک زمینه رنگی که به ظاهر یکسان هستش تشخیص بدید که البته اغلب برای شناسایی برخی اختلالات همچون کور رنگی استفاده میشه. برای همین گفتیم برخی از درمانگاه ها!

اما میدونستید که همین تستا اکثرا به عنوان معماهای تصویری و به جهت سرگرم کردن هم مورد استفاده قرار میگیرند؟ بله، این تست های بینایی سنجی این روزها به یکی از پرطرفدارترین معماهای تصویری بین افراد تبدیل شده که اغلب واسه به رخ کشیدن تیزبینی به کار میرن. بی شک این میتونه یه اتفاق خوشایند باشه، چرا که علاوه بر جنبه سرگرمی، آدما میتونن چشماشون رو هم یه رصد کنن و تست بزنن.

بر همین اساس شما می بینید یکی از این معماهای تصویری رو در شایانیوز، که علاوه بر سرگرمی و بازی، سنجش تیزبینی نیز هست و کمی تا قسمتی هم از سلامت چشماتون باخبر میشید. دقت کنید و به تصویر زیر نگاه کنید، در نهایت ما پس از تصویر جواب این معنما رو میدیم  و ذهن شما رو به رهایی میرسونیم.

معمای تصویری

عدد پنهان شده در معمای توهم نوری بالا

عدد پنهان شده 3240 می باشد..

معمای تصویری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها