|

چرا در ترکیه پزشکی بخوانیم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کدام کشور بیشترین دانشگاه‌های پزشکی در جهان را دارد؟ ترکیه یکی از مدعیان در این حوزه محسوب می‌شود.…

لینک کوتاه کپی شد

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کدام کشور بیشترین دانشگاه‌های پزشکی در جهان را دارد؟ ترکیه یکی از مدعیان در این حوزه محسوب می‌شود. حدود 90 دانشگاه علوم پزشکی در این کشور وجود دارد که بیش از 10 مورد آنها رشته‌های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. ترکیه یکی از محبوب ترین کشورها برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند. این کشور به دلیل استانداردهای پیشرفته مراقبت پزشکی بسیار محبوب است و برخی از بهترین پزشکان جهان را برای تدریس و تمرین دانشجویان جذب می‌کند.

چرا در ترکیه پزشکی بخوانیم؟

این کشور با موقعیت عالی خود بین اروپا و خاورمیانه، به عنوان "پل به جهان" شناخته می‌شود. آموزش پزشکی ترکیه در طول سال‌ها به خوبی توسعه یافته و فرقی ندارد کدام دانشکده پزشکی را انتخاب کنید. استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی، اقتصادی و تاریخی کشور است. بسیاری از دانشگاه‌های معتبر در حوزه پزشکی در استانبول قرار دارند. استانبول نه تنها یک مقصد محبوب بین المللی برای دانشجویان است، بلکه به عنوان پنجمین مقصد محبوب توریستی جهان نیز شناخته می‌شود.

ترکیه با توجه به زیرساخت‌های مدرن، آموزش در سطح جهانی و هزینه‌های پایین تحصیل، به یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور تبدیل شده است.

  • این کشور یکی از بهترین کشورهای توسعه یافته در زمینه پزشکی است.
  • شما با تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نه فقط مدرک، بلکه دانش و تجربه واقعی را کسب می‌کنید.
  • فارغ التحصیلی در رشته‌های پزشکی ترکیه به شما امکان می‌دهد در سراسر جهان مشغول به کار شوید.
  • شما در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها حضور پیدا کرده و به صورت عملی تجربه کسب می‌کنید.
  • میانگین هزینه‌های زندگی در استانبول مانند اکثر کشورهای اتحادیه اروپا است.
  • کشورهای اروپایی سیستم آموزشی ترکیه را تایید می‌کنند.
  • در سال ششم به عنوان کارآموز در یک بیمارستان مشغول به کار می‌شوید.

شرایط ورود به تحصیل پزشکی در ترکیه

خوشبختانه اکثر دانشگاه ها نیازی به آزمون ورودی ندارند. دانش آموزان باید مدارک یا ریز نمرات خود را برای تحصیلات متوسطه ارائه دهند. شرط حداقل نمره وجود دارد، اما به صورتی است که با معدل مناسبی می‌توانید به راحتی جذب شوید.

تعداد امتیازهای کسب شده در آزمون YÖS بسیار مهم است. YÖS مخفف "Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı" (امتحان برای دانش آموزان با ملیت خارجی) است و امتحان ورودی ترکیه محسوب می‌شود که همه دانشجویان خارجی باید در آن شرکت کنند. محتوا و الزامات امتحان از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، اما به طور کلی باید به سوالات شفاهی یا کتبی در علوم طبیعی، علوم اجتماعی و ریاضی پاسخ دهید. همچنین باید مهارت زبان ترکی خود را در طول امتحان ثابت کنید.

برخی از دانشکده‌های پزشکی انگلیسی زبان مدارک دیگری مانند انگیزه نامه، یک توصیه نامه و یک گواهی زبان رسمی از مهارت‌های زبان انگلیسی نیز درخواست می‌کنند.

هزینه‌های تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در ترکیه از نظر مالی، دارای مزایا و معایبی است. دانشگاه‌ها با توجه به شرایط و سطح علمی ارائه شده، شهریه‌های متفاوتی را از دانشجویان دریافت می‌کنند. در مقابل، هزینه زندگی در ترکیه نیز وجود دارد که باید درنظر داشته باشید. البته هزینه زندگی در این کشور مخصوصا نسبت به کشورهای اروپایی کمتر است.

هزینه تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی

هزینه تحصیل در ترکیه برای پزشکی و و تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بسته به انتخاب دانشگاه شما معمولا بین 16500 تا 27500 یورو تعیین می‌شود. قیمت دوره‌های داروسازی از 12500 یورو در سال بیشتر نمی‌شود. هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی به خصوص برای جنوب شرق اروپا تا حدودی بالاست.

هزینه‌های زندگی در استانبول

زندگی در ترکیه حتی در گران‌ترین شهر آن نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در استانبول ماهیانه حدود 350 یورو بدون احتساب اجاره بهای محل اقامت است. قیمت یک آپارتمان تک خوابه بین 150 تا 300 یورو بر اساس میزان نزدیکی به مرکز شهر است.

بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل پزشکی

دانشگاه‌های پزشکی متعددی در ترکیه وجود دارد که دانشجویان خارج از کشور نیز می‌توانند به تحصیل پزشکی در آن‌ها مشغول شوند. در زیر تعدادی از محبوب‌ترین آن‌ها معرفی شده‌اند:

دانشگاه استانبول (Yeditepe Üniversitesi)

دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول اولین دانشکده پزشکی در ترکیه بود. این دانشگاه‌های رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را در دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌دهد. همکاری‌های بین المللی متعدد دانشگاه شما را قادر می‌سازد تا دوره‌های کارآموزی را در خارج از کشور در کشورهای دیگر نیز انجام دهید.

دانشگاه Hacettepe

دانشگاه Hacettepe در استانبول تحصیلات پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. هدف این دانشگاه تربیت پزشکان برتر، پژوهش محور و همدل است. دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه تحقیقات ملی و بین المللی محسوب می‌شود. در پردیس Hacettepe، می‌توانید با افرادی از سراسر جهان دوست شوید، زیرا بخش زیادی از دانشجویان از خارج از کشور می‌آیند. این دانشگاه در آنکارا، پایتخت ترکیه واقع شده است. این شهر به عنوان یک شهر دانشجویی متنوع و پر جنب و جوش شناخته می‌شود.

دانشگاه Ege (Ege Üniversitesi)

در دانشگاه Ege، مطالعات پزشکی به زبان ترکی انجام می‌شود. این دانشکده که در سال 1955 تأسیس شد و به دلیل فرصت‌های آموزشی و تحقیقاتی عالی دانشگاهی برتر و شناخته شده محسوب می‌شود. دانشجویان از همان سال اول آموزش، مهارت‌های پزشکی عملی و همچنین دانش پایه را کسب می‌کنند. دانشگاه Ege در شهر بندری ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه واقع شده است.

دانشگاه Bahcesehir (BAU)

دانشگاه خصوصی Bahcesehir در استانبول سالی یکبار در ترم زمستانی برای دانشجویان بین المللی مطالعات پزشکی ارائه می‌دهد. این رشته برای دانشجویان در سراسر جهان ارائه می‌شود. در حال حاضر دانشجویانی از بیش از 25 کشور دنیا در این مرکز تحصیل می‌کنند. زبان ترکی نیز به عنوان بخشی از برنامه درسی، به موازات دوره تحصیلی آموزش داده می‌شود. این دانشگاه در قلب استانبول زیبا در ساحل بسفر در بشیکتاش واقع شده است.

سخن آخر

تحصیل پزشکی در ترکیه می‌تواند رویایی جذاب برای دانشجویانی از سراسر دنیا باشد. ترکیه کشویر با آب و هوای مناسب، فرهنگ غنی و جاذبه‌های تاریخی است. این کشور همچنین دوره‌های آموزشی بسیار پیشرفته‌ای با مدارک معتبر بین المللی ارائه می‌دهد و به دلیل ارتباط با کشورهای اروپایی می‌تواند به عنوان پلی برای رفتن به اروپا محسوب می‌شود. در این بخش به نکات مهمی ربای تحصیل در رشته‌های پزشکی در این کشور ارائه شد. در صورتی که قصد تحصیل در این رشته‌ها در کشور ترکیه را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی مهاجردانش ارتباط برقرار کنید. این موسسه در تمام مراحل پذیرش در کنار شما خواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها