|

علائم پیری زودرس رو بشناس و در لحظه اقدام کن / بانوجان این نشونه های مهم رو جدی بگیر

توی این مطلب در مورد علائم جسمی در بدن خانم ها که نشون میده باید سریع تر اقدام کنیم تا پیری زودرس به سراغمون نیاد، صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انسان همیشه در جستجوی کشف رازهای جوان موندن بوده و برای اینکه پیری رو هر چه بیشتر به تاخیر بندازه تلاش های زیادی انجام داده. علاوه بر ظاهر که با جوانی و شادابی، زیباتره سلامت جسم هم موضوع مهمیه تا زندگی لذت بخش تر باشه. شاید بشه صورت رو با عمل های زیبایی، تزریق ژل و بوتاکس و... جوان تر کرد اما میشه ریشه ای تر به این مسئله نگاه کنیم و با رعایت برخی چیزها و جدی گرفتن یه سری علائم، پیری رو از خودمون دور کنیم. توی این مطلب در مورد علائم جسمی در بدن خانم ها که نشون میده باید سریع تر اقدام کنیم تا پیری زودرس به سراغمون نیاد، صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

piri-1

کند شدن در کارها و راه رفتن

پایین اومدن سرعت کارهای روزمره و کند شدن در راه رفتن میتونه از نشونه های فرا رسیدن پیری باشه. اگر هنوز جوانید اما کارهای روتین رو کندتر از قبل انجام میدید یا هنگام پیاده روی با همسن و سالان خودتون، از اونها عقب میفتید، باید این نشونه رو جدی بگیرید و در صدد رفع اون بربیاید.

افزایش بی حوصلگی و میل به انزوا

اگر پیشنهاد بیرون رفتن با دوستان و آشنایان خودتون رو رد می کنید و دلتون می خواد بیشتر در تنهایی و انزوا باشید باید این علامت رو جدی بگیرید. افسردگی خیلی وقت ها با زیاد شدن سن همراهه اما در بسیاری موارد هم نشونه پیری زودرسه و باید بهش دقت کنید.

piri-4

ریزش موی سر و بدن

اگر بیشتر از قبل ریزش مو دارید و حتی در نقاطی به غیر از سر این اتفاق برای شما میفته باید جدیش بگیرید و اون رو جزو علائم پیری زودرس بدونید. اگر جوانید و متوجه ریزش مو در قسمت‌ های بازو، پاها و یا سایر قسمت‌ها شدید، باید بدونید که این‌ ها علائمی هستن که نشون میدن بدن شما زودتر از اونچه تصور می‌ کنید، در حال پیر شدنه.

عدم توانایی برداشتن برخی وسایل

اگه متوجه کاهش قدرت عضلانی خودتون شدید و دیگه نمی تونید باری حدودا 15 کیلوگرمی رو از زمین بردارید، باید برای احیای قدرت بدنی خودتون کاری انجام بدید و پیری زودرس رو از خودتون دور کنید.

افزایش چربی اطراف شکم

احاطه شدن قسمت میانی بدن با چربی، زنگ خطریه برای پیری زودرس بدن که باید با اون مقابله کنید. کاهش قد و ضعیف شدن عضلات ران پا نشونه هایی برای سندروم متابولیک و آرتروز هستن که باید اونها رو جدی گرفت.

piri-6

باید بدونید که خانم هایی که بیشتر در قسمت کمر چربی دارن، دو برابر بیشتر از بقیه خانم‌ ها، در معرض بیماری‌ های قلبی عروقی قرار دارن. خبر خوب اینه که با یک رژیم ساده و انجام یک سری تمرینات ورزشی، میشه این مشکل رو رفع کرد.

بروز لک های قهوه ای روی پوست

با بالا رفتن سن لک‌ های قهوه ‌ای روی پوست ایجاد میشه و اگه حس می ‌کنید که نسبت به همسن و سالان خودتون لک‌ های پوستی بیشتری دارید، مخصوصا اگه از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌ کنید، باید بدونید که این‌ لک‌ ها نشونه این هستن که پوست شما زودتر از موعد در حال پیر شدنه و باید حتما از کرم ضد آفتاب و پوشش مناسب هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده کرده و به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

piri-3

ایجاد بی ‌نظمی در سیکل قاعدگی

یکی دیگه از نشونه های پیری زودرس در خانم‌ ها، ایجاد بی ‌نظمی در سیکل قاعدگیه که ممکنه بعد از ۴۰ سالگی اتفاق بیفته. این مسئله هورمونی موضوع مهمیه و باید برای بررسی اون حتما به پزشک مراجعه کرد. متخصصان میگن که تغییر در هورمون‌ ها میتونه باعث افزایش وزن، کاهش توده عضلانی، ایجاد اختلال در خواب، پیر شدن بدن و در نهایت قرار گرفتن در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی عروقی، پوکی استخوان و دیابت بشه.

piri-5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها