|

پاک کردن لکه روغن از دیوار و سطوح آشپزخونه / لکه های سمج رو سه سوته تمیز کن

اینجا در مورد روش های پاک کردن لکه روغن از دیوار و سطوح آشپزخونه صحبت می کنیم تا کار شما رو برای تمیز کردن این نقطه از خونه راحتتر کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز کردن آشپزخونه شاید برای خیلی از خانومای خونه دار سخت و کلافه کننده باشه؛ تمیز کردن یخچال، اجاق گاز، هود، لباسشویی، کابینت ها و لیستی از کارهای متنوع که تمومی نداره...

بخارهای چرب ناشی پخت و پز روی سطوح مختلف آشپزخونه می شینه و بعد از مدتی سخت و سفت میشه. همچنین قطرات غذا روی دیوار پشت گاز و اطراف اون می ریزه و اگر زود تمیز نشه، به جرم تبدیل میشه و باید با راهکارهایی اون ها رو تمیز کرد. در این مطلب، در مورد روش های پاک کردن لکه روغن از دیوار و سطوح آشپزخونه صحبت می کنیم تا کار شما رو برای تمیز کردن این نقطه از خونه راحت تر کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

tamiz-kardan-6

پاک کردن لکه روغن از دیوار با سرکه

سرکه سفید می تونه یه تمیز کننده عالی برای سطوح باشه که ضرر و زیان ناشی از استفاده مواد شوینده شیمیایی رو نداره. مقداری سرکه رو روی دیوار پشت گاز، کابینت ها و وسایل اطراف اجاق گاز اسپری کنید و چند دقیقه بعد با یک دستمال تمیز اون سطوح رو پاک کنید. اگر خیلی وقته این نقاط رو تمیز نکردید و جرم ها سرسخت هستن لازمه که این کار رو چند بار تکرار کنید.

tamiz-kardan-5

پاک کردن لکه روغن از دیوار با جوش شیرین

سطوح اطراف اجاق گاز رو میشه با جوش شیرین هم تمیز کرد و برق انداخت به این صورت که از جوش شیرین در ترکیب با آب خمیری نسبتا رقیق درست کنید و سطوح مختلف رو به اون آغشته کنید.

بسته به سفتی و نرمی لکه ها و جرم های روغن و چربی، از نیم ساعت تا یک ساعت اجازه بدید تا این خمیر روی نقاط مورد نظرتون بمونه و بعد با یک دستمال تمیز و نمدار خمیر رو پاک کنید.

tamiz-kardan-1

پاک کردن لکه روغن از دیوار با پودر لباسشویی

اگر سرکه و یا جوش شیرین در دسترس نداشتید، پودر لباسشویی هم یک ماده موثر برای تمیز کردن لکه و جرم از روی سطوح اطراف اجاق گازه. مقداری پودر لباسشویی رو با آب گرم مخلوط کنید و با یک دستمال روی دیوار پشت گاز، کابینت های جرم گرفته و سطوح چرب بکشید. این کار رو تا تمیز شدن لکه های روغن و چربی ادامه بدید سپس با یک دستمال تمیز و نمدار سطوح رو پاک کنید. پودر لباسشویی حالت سایندگی داره و به راحتی لکه ها رو تمیز میکنه.

tamiz-kardan-7

پاک کردن لکه روغن از دیوار با نمک

ماده در دسترس بعدی که با حالت تمیزکنندگی و سایندگی خودش میتونه لکه ها و جرم های سطوح آشپزخونه رو برطرف کنه، نمک هست. کمی نمک روی لکه های روغن بریزید و بذارید خیس بخوره. بعد از اون کمی محلول سرکه رو سطوح اسپری کرده و با استفاده از اسفنج یا پارچه مرطوب اون رو پاک کنید.

tamiz-kardan-4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها