|

اصول چیدمان مبل در پذیرایی / ایده های جدید و جذاب که دکور خونه رو چشمگیر میکنه

چیدمان مبلمان در پذیرایی خیلی مهمه و اینجا در مورد اصول و تکنیک های قرار دادن مبل در پذیرایی صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- هرکسی دوست داره خونه و محل زندگی خودش رو به بهترین شکل سر و سامون بده. اکثر آدما وسیله هاشون رو با دقت و وسواس انتخاب می کنن و به دکوراسیون و چیدمان خونه شون اهمیت میدن. مبلمان، پرده، میز کنسول، فرش، میز تلویزیون، لوستر، آینه، قاب های دکوراتیو و نقاشی و... از مهم ترین اجزای دکور هر خونه ای هستن و نحوه قرار دادن اونها، اصول و قواعد خاص خودش رو داره که اگه با ذوق و سلیقه صاحب خونه تلفیق بشه، میتونه دکوراسیون خاص شما رو به وجود بیاره.

چیدمان مبلمان در پذیرایی خیلی مهمه و در ادامه این مطلب در مورد اصول و تکنیک های قرار دادن مبل در پذیرایی صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

chideman-mobl-3

چیدمان مبل در پذیرایی؛ نقطه کانونی رو مشخص کنید

نقطه کانونی در موضوع دکوراسیون خیلی مهمه چون میتونه نحوه چیدمان وسایل خونه رو مشخص کنه. معمولا در خونه ها جایی رو که در اولین نگاه بیشتر به چشم میاد رو به عنوان نقطه کانونی می شناسن. این نقطه میتونه یک دیوار بزرگ باشه که میز تلویزیون جلوی اون قرار گرفته باشه، میتونه شومینه زیبا و چشمگیر باشه و می تونه یه پنجره بزرگ باشه که منظره خوبی داره. این به سلیقه و نظر شما بستگی داره که نقطه کانونی رو در پذیرایی خونه تون مشخص کنید و وقتی این کار رو انجام دادید، می تونید مبل ها رو حول این نقطه بچینید و فضایی گرم و دلنشین در منزل خودتون به وجود بیارید.

chideman-mobl-1

chideman-mobl-2

چیدمان مبل در پذیرایی؛ به شکل فضا توجه کنید

پذیرایی خونه شما چه شکلی داره؟ مستطیله و طول زیادی داره یا مربع شکله و دیوارهای تقریبا هم اندازه داره؟ اگر هال و پذیرایی مستطیل شکل دارید، مبل های ساده تر و ظریف تر انتخاب کرده و تا جای ممکن اون ها رو به دیوارها نزدیک کنید. در این نوع پذیرایی می تونید یک فضا رو برای قرار دادن میز ناهارخوری و یک فضای جداگانه برای نشیمن و تی وی روم در نظر بگیرید. توجه کنید که برای پذیرایی مستطیل شکل، از فرش های کوچیک و میز مبل کم عرض استفاده کنید.

chideman-mobl-4

اگر پذیرایی مربع شکل دارید، چیدمان مبل رو راحت تر می تونید انجام بدید؛ با مشخص کردن نقطه کانونی، کاناپه رو مقابل نقطه کانونی بذارید و بقیه مبل ها رو در اطراف نقطه کانونی و کاناپه قرار بدید.

chideman-mobl-7

چیدمان مبل در پذیرایی؛ فضای کوچیک دارید با بزرگ؟

نکته مهم بعدی در چیدمان مبل در پذیرایی ابعاد فضای شماست. اگر پذیرایی شما کوچیکه سعی کنید رنگ مبلمان، فرش و پرده ها تا جای ممکن روشن و ساده باشه. هماهنگی رنگ ها در پذیرایی کوچیک مهمه و باعث میشه فضا بزرگ تر دیده بشه.

chideman-mobl-9

اگر فضای بزرگی دارید دست شما برای انتخاب رنگ ها بازتره و می تونید با ایجاد تضاد رنگی، فضای خونه خودتون رو جذاب تر و چشمگیرتر کنید.

chideman-mobl-6

چیدمان مبل در پذیرایی؛ تعادل رو فراموش نکنید

در چیدمان مبل در هال و پذیرایی، رعایت تعادل و پرهیز از شلوغ کردن یک نقطه، اهمیت زیادی داره. رعایت تعادل به این معنیه که مبل ها، میز تلویزیون، میز کنسول و بقیه وسایل در یک نقطه انباشتگی نداشته باشن و نقاط دیگه خلوت و خالی به نظر نرسه! سعی کنید مبلمان و وسایل جانبی اون رو در همه فضا جوری بچینید که تعادل و زیبایی بصری ایجاد کنه.

chideman-mobl-10

چیدمان مبل در پذیرایی؛ جزئیات مهمند!

حالا که با شناسایی نقطه کانونی و در نظر گرفتن شکل و اندازه فضا و رعایت تعادل، مبل ها و وسایل رو در بهترین جا قرار دادید، وقتشه که به جزئیات توجه کنید. استفاده از کوسن، شال مبل، شمع و دکوری های جذاب، آباژور و... می تونه فضای خونه رو خاص شما و زیبایی اون رو دوچندان کنه.

chideman-mobl-5

اگر به موضوع دکوراسیون علاقمند هستید، اینجا برای شماست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها