|

گیاهان مقاوم به سرما برا فضای باز؛ مناسب بالکن، حیاط، پارکینگ و راه پله سرد در زمستان

در این مقاله چندتا از گیاهان مقاوم به سرما برای فضای باز رو بهتون معرفی کردیم که میتونید توی فصل های سرد و گرم نگهشون دارید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زیبایی دکوراسیون از آرزوهای هر خانومی هست و خب مسلما در صورتی که یه خانوم امروزی باشه برای این موضوع برنامه ریزی میکنه و متوجه میشه که راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود داره ولی خب آدم عاقل میره سراغ اون هایی که هم ارزون هستن و هم کاربردی مثلا نگهداری از گیاهان آپارتمانی یکی از این راه هاست که شما میتونید با کمک اون به قدری زیبایی دکور رو ارتقا ببخشید که حد و حساب نداشته باشه و هر کسی با دیدنش به سلیقه ی بینظیرتون غبطه بخوره و در این بین حتی خودتون هم از نتیجه ای که موجب اون شدید شوکه بشید چون چه کسی باورش میشه که تنها و تنها با یه گل که قیمت آنچنانی هم نداره بشه زیبایی دکور رو در حد لاکچری بالا برد.

البته که شاید فکر کنید که همه ی گیاهان ارزون هستن در حالی که بین اون ها هستن گیاهان آپارتمانی لوکس که مسلما از قیمت بیشتری برخوردارن و خب کلاس بیشتری هم به فضا اضافه میکنن ولی در مورد زیبایی هر گیاهی به صورت رندوم هم میتونه اون زیبایی رو که شما مدنظرتون هست رو به فضا ببخشه پس از این بابت خیالتون راحت باشه. اما موضوعی که در این بین بسیار بولد و مهم هست اینه که شما باید از گیاهان خودتون در شرایط مختلف نگهداری کنید و این کار مثل یه مسئولیت به عهده ی شما هست که باید نهایت تلاش خودتون رو برای انجام اون به کار بگیرید مثلا در وهله ی اول باید شرایط فضایی رو که میخواهید گیاه برای اون تهیه کنید رو بسنجید به عنوان مثال در صورتی که میخواهید برای فضای باز مثل حیاط و تراس گیاه تهیه کنید باید اون هایی رو که سرما اذیتشون نمیکنن رو خریداری کنید چون در این حالت تو پاییز و زمستون چیزیشون نمیشه و سرما بهشون آسیبی نمیرسونه به همین دلیل در این مقاله میخواهیم چندتا از گیاهان مقاوم به سرما برا فضای باز رو بهتون معرفی کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان مقاوم به سرما برا فضای باز

گیاه یشم از گیاهان مقاوم به سرما برا فضای باز

گیاه یشم رو میشه یکی از گیاهان مقاوم به گرما و کم آبی بشمار آوورد که میتونه توی هر محیطی به راحتی هر چه تمام تر سازگاری پیدا کنه. این درختچه مقاوم به گرما از انواع متفاوتی برخوردار هست که اکثرشون همیشه سبز هستن و از این رو میتونن تمام فصول سال رو مهمون خونه ی شما باشن. از دیگر خوبی های این گیاه هم میشه به شرایط نگهداری راحت اون اشاره کرد که از این رو هر فردی حتی مبتدی ها هم میتونن اون رو پرورش بدن. در مورد شرایط نگهداری اون هم باید به موارد زیر دقت کنید:

این گیاه در فصل های بهار و تابستون نیاز به کود داره.

رشد اون بسیار کند هست به همین دلیل باید زمان تعویض گلدون اون هر پنج سال یه بار باشه.

یشم در لیست اون دسته از گیاهانی هست که در مقابل کم آبی هم مقاوم اند از این رو در صورتی که آبیاریش رو برای مدتی فراموش کنید هم اتفاقی براش نمیفته.

گیاهان مقاوم به سرما برا فضای باز

بگونیا از گیاهان مقاوم به سرما برا فضای باز

یه سری از گیاهان مقاوم به سرما توی فصل زمستون شروع به گلدهی میکنن و این فصل برای اون ها بهاره که بگونیا هم یکی از این گل هاست و از این رو شما با نگهداری اون در فصل های سرد میتونید شاهد یه زیبایی بینظیر باشید و وقتی طبیعت به خواب رفته گل های خاص و رنگارنگ مشاهده کنید. البته که شما باید موقع نگهداری از این گیاه مراقب باشید که بگونیا در معرض وزش باد قرار نگیره.

همچنین از دیگر شرایط نگهدای اون باید به این که محیط بگونیا باید پرنور باشه، گلدونش سالی یه بار عوض بشه و نور مستقیم بهش نخوره چون باعث سوختن برگ هاش میشه، اشاره کرد.

گیاهان مقاوم به سرما برا فضای باز

نخل سیکاس از گیاهان مقاوم به سرما برا فضای باز

سیکاس شباهت بسیار زیادی به نخل های آپارتمانی داره از این رو بهش عنوان نخل دادن ولی خب نخل نیست. این گیاه علاوه بر سرما در برابر کم آبی هم از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هست از این رو در صورت فراموشی آبیاریش برای یه تایمی مشکلی براش پیش نمیاد. 

شما میتونید این گیاه رو هم داخل خونه و هم بیرون از اون نگهداری کنید چرا که در برابر گرما هم مقاومه اما در صورتی که آفتاب مستقیم به برگ هاش بخوره میسوزن. این رو هم اضافه کنیم که این گیاه از قیمت بالایی برخوردار هست از این رو یکی از گیاهان لوکس بشمار میاد.

گیاهان مقاوم به سرما برا فضای باز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها