|

طرز تهیه شیرینی پادرازی ترد و خوشمزه / بهترین دستور برای یه طعم نوستالژیک

شیرینی پادرازی یکی دیگه از همین خوراکی های نوستالژیک ما ایرونیاست که همچنان محبوب و پرطرفداره. اینجا طرز تهیه این شیرینی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیرینی ها دنیای بی نهایتی از طعم ها و مزه ها هستن و بعضی از اون ها ما رو تا خاطرات دورمون می برن؛ شیرینی هایی مثل شیرینی نخودچی، شیرینی برنجی، شیرینی مشهدی، کیک یزدی و... بچگی خیلی از ماها با مزه این خوراکی ها عجین شده و اون ها حس نوستالژی عمیقی دارن...

شیرینی پادرازی یکی دیگه از همین خوراکی های نوستالژیک ما ایرونیاست که همچنان محبوب و پرطرفداره. شیرینی پادرازی بافت بیسکوئیتی و ترد داره و برای عصرونه در کنار چای تازه دم خیلی خوشمزه ست. در این مطلب، طرز تهیه شیرینی پادرازی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

shirini-paderazi-5

مواد لازم برای تهیه شیرینی پادرازی

آرد گندم دو سوم پیمانه

آرد نخودچی دو سوم پیمانه

آرد برنج دو سوم پیمانه

شیر یک قاشق سوپخوری

روغن جامد ۱۲۵ گرم

تخم مرغ  یک عدد

وانیل شکری یک چهارم قاشق چایخوری

پودر قند نصف پیمانه

زرده تخم مرغ یک عدد

زعفران دم کرده یک قاشق چایخوری

shirini-paderazi-4

طرز تهیه شیرینی پادرازی

مرحله اول

فر رو از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی ‌گراد روشن کنید تا گرم بشه. آرد گندم، نخودچی و آرد برنج رو در ظرفی مخلوط و دوبار الک کنید.

مرحله دوم

در این مرحله، روغن جامد و پودر قند رو با دور متوسط همزن برقی هم ‌‌بزنید تا سبک، کرم‌ رنگ و روشن بشه، تخم ‌مرغ‌‌ و وانیل ‌شکری رو هم اضافه کنید و همچنان با همزن‌ برقی هم بزنید تا مایه کاملا لطیف و کشدار بشه.

مرحله سوم

مخلوط آرد رو با الک در چند مرحله به مایه شیرینی اضافه کنید و به آرومی با لیسک هم بزنید، آرد رو در حدی به خمیر اضافه کنید تا به دست نچسبه. (اگر در نهایت خمیر به دست چسبید، مقداری آرد گندم اضافه کنید.)

shirini-paderazi-3

مرحله چهارم

خمیر شیرینی پادرازی رو داخل کیسه نایلونی قرار بدید و به‌ مدت یک ساعت در یخچال بذارید تا استراحت کنه. بعد از این مدت خمیر رو روی سطح صاف و آرد پاشی شده با وردنه خط‌دار به ضخامت نیم سانتی ‌متر باز کنید و با قالب دلخواه، اون رو قالب بزنید و خمیرها رو با فاصله داخل سینی فر بچینید.

مرحله پنجم

حالا زرده تخم‌ مرغ، زعفرون، یک قاشق‌ سوپخوری پودر قند و شیر رو مخلوط کنید و با قلم‌ موی آشپزی روی شیرینی‌ ها بمالید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار بدید تا شیرینی های پادرازی بپزن.

مرحله ششم

وقتی شیرینی پادرازی پخت، اونها رو از فر خارج کنید و وقتی خنک شدن داخل ظرف مورد نظرتون بچینید و سرو کنید. نوش جان.

shirini-paderazi-1

اگر به شیرینی پزی علاقمند هستید، اینجا مطلبی مفید برای شماست که می تونید بخونید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها