|

اشتباهات رایج در چیدمان فرش / هممون این اشتباها رو انجام دادیم و گند زدیم به دکور

در این مقاله درباره اشتباهات رایج در چیدمان فرش صحبت کردیم تا برای چیدن این آیتم مرتکب اون ها نشید و زیبایی فضا رو بهم نریزید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اکثر افراد با سلیقه دغدغه ی این که چطور دکوراسیون خونشون رو بهبود ببخشن رو دارن چرا که بالاخره در اون خونه زندگی میکنن و خونه در اصل یه مکان امن برای هر فردی بشمار میاد که از دغدغه های روزمره بهش پناه میبره و خستگیش رو اونجا در میکنه و در صورتی که این فضا دکور درست و درمونی نداشته باشه مسلما فرد رو از خودش فراری میده پس در صورتی که میخواهید این اتفاق براتون نیفته بهتره که روی دکورتون حساس باشید از چیدمان گرفته تا انتخاب رنگ ها مثل انتخاب بهترین رنگ فرش روی سرامیک سفید که در صورتی که اشتباه انتخاب بشه میتونه فضا رو به شدت نازیبا کنه.

حالا ما در این سری از مقالات خودمون در راستای چیدمان هر چه بهتر فرش در خونه در خصوص این آیتم براتون صحبت کرده و میکنیم چرا که فرش یکی از وسیله های بزرگ در خونه بشمار میاد که بسیار توی چشم هست بنابراین از مرحله ی خرید تا چیدمان باید دقت کنید که بهترین عملکرد رو داشته باشید مثلا موقع خرید در جریان مدل فرش های مدرن برای پذیرایی باشید تا بدونید چی مد شده و روی بورسه تا از بین اون ها یه انتخاب داشته باشید یا مثلا در خصوص چیدمان باید در جریان اشتباهات رایج در چیدمان فرش قرار داشته باشید تا ازشون دوری کنید به همین دلیل در ادامه میخواهیم چندتا از این اشتباهات رو بهتون بگیم تا بلکه برای داشتن دکوراسیون هر چه بهتر بهتون یه سری راهنمایی کرده باشیم، پس با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج در چیدمان فرش

کل فضای پذیرایی رو با فرش پر نکنید

خیلی از افراد هستن که با توجه به کل فضای موجود در پذیرایی اقدام به خرید فرش میکنن یعنی یه جوری که انگار دیگه فرش آیتم اصلی تو خونه بشمار میره و دیگه عناصر دیگه ای مثل مبل، میز تلویزیون، میز و... وجود ندارن در حالی که شما باید موقعی که میخواهید فرش رو بچینید به این آیتم ها هم فکر کنید و با توجه به اون ها فرش رو بچینید و در صورتی که کل فضای خونه رو با فرش بپوشونید دیگه سایر آیتم ها به چشم نمیاد و از اون به کنار خونه خفه دیده میشه.

به همین دلیل در صورتی که میخواهید فضای خونه بزرگتر دیده بشه بهتره که همه ی خونه رو با فرش پوشش ندید به همین دلیل در خونه های کوچیک باید بین فرش و دیوار بیست سانتیمتر فاصله و تو خونه های بزرگ هم چهل سانتیمتر فاصله وجود داشته باشه. 

اشتباهات رایج در چیدمان فرش

اشتباهه که فضا رو با استفاده از فرش تفکیک نکرده باشید 

این روزا به علل مختلف متراژ خونه هاو آپارتمان ها کم شده و به همین دلیل باید شما از آیتم های موجود در دکور در جهتی که خونه رو بزرگتر و دلباز نشون بدید استفاده کنید که خب میتونید از رنگ ها در این جهت استفاده کنید مثلا رنگ های روشن سبب بزرگتر دیده شدن خونه میشن.

همچنین نکته ی دیگه ای که وجود داره این هست که شما میتونید با استفاده از فرش های مختلف در فضا عمق بیشتری به اون ببخشید و صد البته بزرگتر به نظرش بیارید مثلا در صورتی که میز ناهار خوری و مبلمان در نشیمن قرار دارن میتونید برای زیر میز ناهار خوری یه فرش و برای کنار مبلمان یه فرش دیگه استفاده کنید و کاملا این دو فضا رو از هم جدا کنید.

در صورتی هم که شما هیچ خط و مرزی بین این دو بخش نذارید و یه فرش بزرگ برای کل اون ها استفاده کنید باید منتظر باشید که فضای کوچکتر از اون چیزی که هست به نظر بیاد. پس در اصل استفاده از چند فرش برای فضا سبب میشه که خونه ی شما دلبازتر دیده بشه.

اشتباهات رایج در چیدمان فرش

از شکل نامتناسب فرش استفاده نکنید

این روزا با پیشرفت تکنولوژی شما میتونید فرش های ماشینی رو در انواع مختلف مشاهده کنید که میشه از اشکال مختلف اون در زمینه های گوناگون استفاده کرد البته که باید با توجه به فضا و آیتم ها از فرش های مختلف کرد مثلا در صورتی میز گرد در فضا بود برای فرش زیر اون به سراغ فرش های مستطیلی نرید و حتما یه فرش گرد تهیه کنید.

در اصل شما باید متناسب با هر وسیله از شکل خاص فرش استفاده کنید تا در این صورت یه چیدمان منسجم و هماهنگ داشته باشید که با نگاه کردن بهش زیباییش به چشم میاد.

اشتباهات رایج در چیدمان فرش

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها