|

جدیدترین ایده‌های شیک برای دکوراسیون مینیمال / دیگه دوره زرق و برق و شلوغی گذشته

اگر شما هم قصد ایجاد سبک مینیمال در فضای خونتون رو دارید، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا با ریز جزئیات این سبک آشنا بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همونطور که دنیای مد و فشن جهانی گسترده است، صنعت دکوراسیون نیز وسعت عظیم و خاص خودش رو داره. دکوراسیون ها انواع بسیار مختلفی دارند که بسته به نیاز و البته سلیقه و خواسته شما انتخاب می شوند. هر کدوم از این سبک ها دارای ویژگی های مختلفی هستند که مختص به خودشونن و اون سبک مورد نظر رو تشکیل میدن. درسته که این سبک ها بر اساس یکرس اصولیات و هنجار ها طراحی شده، اما بی شک سلیقه خوده معمار اولیه نیز در آن دخیل بوده و اصلا امکان نداره که فرد طراح اونچه که خودش هم دوست داره رو در قالب اصول منتشر نکرده باشه. بنابراین این اصولیات قابلیت تغییر نیز دارن و شما میتونید اونطور که به نظرتون درسته فضای خود را طراحی و چیدمان نمایید.

مثلا یکی از پرطرفدار ترین سبک ها در این راستا سبک دکوراسیون مینیمال است که چهره ای ساده به خود می گیرد. سبک مینیمال در دکوراسیون تلفیقی از زیبایی ها همراه با سادگی ها و رنگ های روشن است که در کنار هم به شکلی کاملا منظم و برنامه ریزی شده قرار میگیرند. یک دکوراسیون مینیمال هیچگاه نمیتونه نیازها و خواسته های فرد ماکسیمال پسند رو برطرف کنه و فردی هم که شیفته شلوغی ها و رنگ های شارپ هستش، بی شک مینیمال چشمش رو نمیگیره. پس اگر شخصی با خلقیات ساده پسند هستید، با ادامه مطلب همراه ما باشید تا با ایده هایی جذاب و زیبا برای دکوراسیون منزل آشنا بشیم. 

دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون به سبک مدرن محبوب ترین مدل

همونطور که بالاتر هم اشاره شد بک مدرن یکی از محبوب ترین مدل های دکوراسیون داخلی محسوب میشه که فضایی بر اساس سادگی ها و خطوط تمیز به شما تحویل میده و تاکیدی اینچنین دارد. این سبک در واقع اوایل قرن بیستم بود که به وجود اومد و با استفاده از مواد جدیدی مثل فلز، شیشه و همچنین بتن شناخته شد. این سبک یک سری خصوصیات اصلی داره که عبارتند از:

دکوراسیون مینیمال

در این سبک رنگ های خنثایی همچون رنگ سفید، خاکستری، و البته مشکی بیشتری استفاده رو دارند. 

در سبک مدرن دکوراسیون مینیمال، در واقع شما خطوط صاف و تمیز رو زیاد می بینید و بیشتر از خط های مستقیم و کمترین تزیینات استفاده شده.

در دیزاین مدرنی که مینیمال باشه طراحی فضای باز انجام میشه و دکور بدون انباشتگی صورت میگیره. 

مبلمان در این سبک به شکل ساده و مینیمال هستند و از دیتیل های پیچیده و زرق و برق زیاد به دور.

دکوراسیون مینیمال

سبک مینیمالیستی بر اساس کمتر، بیشتر است

جالبه که بدونید سبک مینیمالیستی بر اساس اصل "کمتر، بیشتر است" بنا شده است. در واقع این سبک میاد و عناصر غیر ضروری رو حذف میکنه و تمرکزش بر روی عملکرد و سادگی هستش تا فضایی اروم و خلوت بسازه. این سبک از ویژگی های خاص سبک مینیمال پیروی میکنه مثل:

مثلا پالت رنگ های مخصوص مثل سیاه و سفید و خاکستری. 

فضای باز ایجاد میکنه همراه با حذف اشیای اضافی و غیر ضروری. در اصل اونچه که واقعا نیازه رو میطلبه.

در این سبک مبلمان رو به شکل کاملا ساده و بدون طراحی های اضافی و عجیب می بینید.

جزئیات کم از اصول اصلی این سبک هستش که دیتیل ها تا جای ممکن دلیت خواهند شد.

دکوراسیون مینیمال

سبک کلاسیک در دکوراسیون مینیمال

در حقیقت سبک کلاسیک یه بازتاب زیبا از شکوه و جلال دوران قدیم هستش. این سبک اغلب مواد با کیفیت بالا و البته جزئیات هنری و معماری برجسته طراحی و ساخته میشه. ویژگی های اصلی این سبک، یعنی سبک کلاسیک شامل مواردی هستش که در زیر می خوانیم:

دکوراسیون مینیمال

در این سبک از رنگ های گرم مثل طلایی و بژ و کرم و قهوه ای استفاده میشه.

جزئیات معماری در این سبک همچون ستون‌ها، قوس‌ها، و نقش‌های برجسته می باشد.

مبلمان مجلل در این سبک وجود داره مثل مبلمان با پارچه‌ های سنگین و طرح‌های پیچیده.

از طرفی هم از آثار هنری مثل نقاشی‌ها و مجسمه‌های کلاسیک استفاده میشه.

دکوراسیون مینیمال

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها