|

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ / یه فینگر فود جذاب با طعم و مزه عالی

در این مطلب، طرز تهیه بورک با گوشت و قارچ رو بهت آموزش میدیم که میشه گفت خوشمزه ترین نوع بورک هست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای زیادی رو میشه به عنوان فینگر فود برای میز مزه درست کرد؛ انواع مینی پیتزا و پیراشکی، سالاد الویه، کشک بادمجون، شنیسل مرغ و... همشون هم میز پذیرایی از مهمونا رو حسابی جذاب و دوست داشتنی می کنن!

بورک یه غذای فست فودی به حساب میاد و میشه اون رو با مواد مختلف آماده کرد؛ در ضمن خیلی هم خوشمزه و جذابه. بورک در اصل به کشور ترکیه مربوط میشه ولی توی ایران هم خیلی محبوب و پر طرفداره. این غذا رو معمولا با خمیر یوفکا درست میکنن و با مرغ، سبزیجات و گوشت. در این مطلب، طرز تهیه بورک با گوشت و قارچ رو بهت آموزش میدیم که میشه گفت خوشمزه ترین نوع بورک هست. تا پایان همراه ما باش.

burek-gusht7

مواد لازم برای تهیه بورک گوشت و قارچ

گوشت چرخ کرده 200 گرم

قارچ ۱۰۰ گرم

خمیر یوفکا به مقدار لازم

پیاز یک عدد

سیر 2 حبه

آب لیمو یک قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ یک عدد

شیر یک قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ۵۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان دلخواه

آویشن نصف قاشق چایخوری

کنجد برای تزئین به مقدار لازم

burek-gusht5

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ

مرحله اول

بورک رو هم میشه در روغن سرخ کرد و هم میشه داخل فر گذاشت و پخت. مورد دوم رژیمی تر و سالم تره. اگر قصد دارین بورک رو داخل فر بپزین اون رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدید به مدت 20 دقیقه گرم بشه.

مرحله دوم

پیاز رو پوست بگیرید و رنده و یا نگینی خرد کنید. داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و پیاز خرد شده رو تفت بدید تا طلایی بشه.

burek-gusht2

مرحله سوم

گوشت چرخ کرده رو اضافه کنید و تفت بدید تا رنگ گوشت تغییر کنه. سپس قارچ ها رو که ورقه ای خرد کردید به همراه آب لیمو ترش به تابه اضافه کنید.

مرحله چهارم

وقتی آب قارچ ها کشیده شد، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن رو اضافه کرده و مخلوط کنید. بعد از یکی دو دقیقه تفت دادن، سیر له شده رو اضافه کرده و وقتی که عطر سیر بلند شد، رب گوجه فرنگی رو بریزید و 30 ثانیه تفت بدید سپس از روی حرارت بردارید.

burek-gusht6

مرحله پنجم

خمیر یوفکا رو داخل سینی یا روی تخته آشپزخونه باز کنید. قلم موی آشپزخونه رو داخل آب بزنید و خمیر رو کمی نمدار کنید. یک قاشق از مایه گوشتی رو داخل خمیر بذارید. روش کمی پنیر پیتزا قرار بدید و به شکل لوله ای بپیچید.

مرحله ششم

زرده تخم مرغ و شیر رو مخلوط کنید و با قلم مو روی بورک ها بمالید. کمی کنجد هم برای تزئین بریزید. کف سینی فر رو با کمی روغن مایع چرب کنید و بورک ها رو داخل سینی قرار بدید و به مدت 10 دقیقه داخل فر بذارید. یکی دو دقیقه هم گریل رو روشن کنید تا روی بورک ها هم برشته بشه.

اگر دوست دارید که بورک ها رو با روغن سرخ کنید، مقداری روغن داخل تابه بریزید، وقتی داغ شد بورک ها رو به آرومی داخل تابه بذارید و هر دو طرفش رو سرخ کنید.

burek-gusht3

مرحله هفتم

بورک ها رو داخل ظرف مورد نظرتون بچینید و با گوجه، خیارشور و هر چیز دیگه ای که دوست دارید تزئین کنید و نوش جان.

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها