|

طرز تهیه دلمه بادمجون خوشمزه و لذیذ / عاشقان بادمجون دست به کار بشن که عالیه

دلمه بادمجون یکی از انواع دلمه ست که خیلی پرطرفداره. بادمجون دلمه ای رو با مایه ای از گوشت، برنج و لپه پر می کنن و در سسی خوشمزه می پزن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دلمه یه غذای محبوب در خاورمیانه ست و انواع اون طرفدارای زیادی در این نقطه دنیا داره. برگ مو، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، پیاز، کلم برگ و سیب زمینی رو با مخلوطی از گوشت، برنج، حبوبات و ادویه پر می کنن و ازش دلمه های خوشمزه می پزن.

دلمه بادمجون هم یکی از انواع خوشمزه دلمه ست که توی ایران خیلی پر طرفداره. بادمجون دلمه ای رو خالی میکنن و با مایه ای از گوشت، برنج، لپه و... اون رو پر می کنن و در سسی خوشمزه می پزن. توی این مطلب طرز تهیه دلمه بادمجون رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

DOLME-BADEMJUN4

مواد لازم برای تهیه دلمه بادمجون

بادمجون دلمه ای 5 عدد

گوشت چرخ شده 150 گرم

لپه پخته نصف پیمانه

برنج نیم پز نصف پیمانه

پیاز بزرگ ۲ عدد

سبزی دلمه شامل تره، پیازچه، مرزه، ترخون و نعنا 150 گرم

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

رب انار ۲ قاشق غذاخوری

زرشک ۳ قاشق غذاخوری

کره ۶۰ گرم

لیموترش  یک عدد

زعفرون دم کرده 2 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه، ادویه کاری، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

روغن به میزان لازم

DOLME-BADEMJUN3

طرز تهیه دلمه بادمجون

مرحله اول

برای شروع کلاهک بادمجون ها رو جدا کنید و به کمک قاشق و چاقو داخل اونها رو خالی کنید. دقت کنید که بادمجون ها سوراخ نشن.

مرحله دوم

پیازها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و پیازها رو تفت بدید تا طلایی بشن. نیمی از پیازها رو از تابه خارج کنید و برای درست کردن سس کنار بذارید.

DOLME-BADEMJUN5

مرحله سوم

حالا گوشت چرخ کرده رو به همراه نمک اضافه کنید و تفت بدید. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، ادویه‌ ها شامل پودر کاری، زردچوبه و فلفل سیاه و برنج نیم ‌پز و لپه‌ پخته ‌شده رو اضافه کنید و تفت بدید.

مرحله چهارم

نیمی از رب انار و نیمی از رب گوجه‌ فرنگی رو به همراه سبزی خرد شده به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت بدید. در این مرحله می تونید قسمت داخلی بادمجان ها رو هم خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

DOLME-BADEMJUN2

مرحله پنجم

زرشک رو اضافه کنید و کمی بعد نصف کره رو بریزید. نمک مایه گوشتی رو تست کنید و اگر نیاز داشت اضافه کنید. سپس تابه رو از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

یک قابلمه که به اندازه دلمه ها جا داشته باشه، نصف پیازداغ رو بریزید. بهش رب گوجه فرنگی و کمی رب انار اضافه کنید و تفت بدید. کمی زردچوبه، فلفل سیاه، کاری و نمک هم بریزید. یک دقیقه بعد آب لیمو ترش و زعفرون دم کرده رو هم اضافه کنید.

مرحله هفتم

دو لیوان آب داخل قابلمه بریزید. حالا از مایه گوشتی داخل بادمجون ها رو پر کنید و توی سس قرار بدید. (مقدار سس باید تا نیمه های بادمجون ها باشه.) حرارت رو ملایم کنید تا سس به آرومی بجوشه و دلمه بادمجون برای حدود یک و نیم ساعت بپزه.

DOLME-BADEMJUN1

مرحله هشتم

در طی پخت چند بار از سس داخل دلمه های بادمجون بریزید تا مزه بیشتری به خودش بگیره. وقتی سس جا افتاد و دلمه ها کاملا پخت، در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها