|

جلوگیری از نشستن گرد و خاک رو وسایل خونه / این روش دائمیه یه عمر از گردگیری خلاص میشی

در این مقاله در خصوص جلوگیری از نشستن گرد و خاک روی وسایل خونه یه سری راهکارها بهتون دادیم که عالین و حسابی به کارتون میان.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کارهای خونه از اون دسته از کارهاست که تمومی نداره و شما هر چقدر که که تو خونه بگردید و بیشتر دقت کنید میبینید که یه عالمه کار برای انجام دادن وجود داره یعنی یه بار که پاتون رو توی آشپزخونه بذارید میبینید که از تمیز کردن هود تا تمیز کردن میله و چدن های روی گاز بهتون چشمک میزنن و باید براشون وقت بذارید چون بالاخره خونه کثیف و یا تمیز باشه ربطش میدن به سلیقه ی خانوم خونه یعنی اگر خونه ی شما کثیف باشه در نظر دیگران به عنوان یه فرد آشفته و ژولیده پولیده شناخته میشی در حالی که برعکس این موضوع باشه و تمیزی از دیوار و دیوارش مشخص باشه شما به عنوان یه کدبانو شناخته خواهید شد البته که منظور ما این نیست که به حرف مردم باشید خیر تمیز بودن خونه برای روحیه ی خودتون هم خوب هست چون در یه محیط کثیف مسلما زندگی کردن خیلی اعصاب خورد کن خواهد بود.

اما در این بین پیش میاد که شما نمیدونید یه کاری رو باید از کجا و چطور شروع کنید مثلا شاید از بین بردن موی کله پاچه تو خونه براتون سوال باشه و ندونید که چطور میشه این کار رو انجام داد که خب شاید در وهله ی اول به فکر کز دادن و آتیش زدنشون بیفتید ولی خب روش های راحت تر و بی دردسرتری هم برای این موضوع وجود داره که شما میتونید از طریق ترفندها ازشون اطلاع پیدا کنید، پس میشه گفت که ترفندها میتونن کارهای شما رو مثل آب خوردن راحت کنن طوری که شوکه بشید و براتون سوال پیش بیاد که چطور یه همچین چیزی ممکنه! ولی خب غیر ممکن غیر ممکنه و حالا ما هم تو این مقاله در راستای این که یه مقدار کارهای شما رو راحت تر کنیم میخواهیم چندتا ترفند برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی وسایل خونه بهتون یاد بدیم که زحمت دستمال کشیدن روزانه ی وسایل رو از رو دوشتون برمیدارن، پس در ادامه با ما همراه باشید.

جلوگیری از نشستن گرد و خاک رو وسایل

پرده ها هم میتونن خورنده ی گرد و خاک باشن و هم عبور دهنده

یه سری از آیتم ها تو خونه هستن که علاوه بر زیبایی کارایی هم دارن مثلا یه آباژور ایستاده همونقدر که میتونه زیبایی به دکور ببخشه و صد البته کلاس اون رو بالا ببره میتونه سبب روشنایی هر چه بیشتر خونه هم بشه پس میشه از اون به عنوان یه وسیله ی کاربردی در دکور یاد کرد حالا در این بین پرده هم یکی از وسایل کاربردی هست چرا که همونطور که زیبایی داره و میتونه به فضا جلوه ببخشه از ورود گرد و غبار هم جلوگیری میکنه و به همین دلیل میشه پرده ها رو یکی از جاهای اصلی برای جمع شدن گرد و غبار دونست پس به همین علت باید اونا رو خیلی گرون تهیه نکنید تا بتونید به راحتی بشوریدشون و هر دفعه شستنشون براتون دردسر ایجاد نکنه. 

به همین دلیل اون دسته از پرده هایی که کرکره ای هستن برا پنجره های رو به خیابون بسیار مناسب اند چون شستنشون مقرون به صرفه و راحته. البته که این رو هم باید بگیم برای این که جلوی ورود گرد و غبار از بیرون رو به داخل خونه بگیرید بهتره که از پرده های ضخیم استفاده کنید.

جلوگیری از نشستن گرد و خاک رو وسایل

خرید دستگاه تصفیه هوا عاقلانه و مفید

یکی دیگه از راه هایی که با استفاده از اون میتونید با گرد و خاک مقابله کنید تهیه ی یه دستگاه تصفیه ی هوا هست که میتونه خیلی راحت و بی دردسر هر چی گرد و خاک در محیط هست رو حذف و صد البته که هوای اطراف رو هم تلطیف کنه. فقط موقع خرید این دستگاه دقت کنید که برچسب های روی اون و قدرت مکش و کارکردش چه جوریه تا یه نمونه ی فوق العاده خریداری کنید. این رو هم اضافه کنیم که وجود یه همچین دستگاهی توی اتاق خوابتون میتونه بسیار عالی باشه چون در طول شب و موقعی که خواب هستید سلامت تنفستون رو بالا میبره.

جلوگیری از نشستن گرد و خاک رو وسایل

شیشه ها رو از جذب گرد و غبار نجات بدید

شیشه های موجود در منزل رو میشه یکی از اون دسته از آیتم هایی بشمار آوورد که میتونن گرد و غبار رو به میزان بسیار زیادی جذب کنن اما یه راه جلوگیری از این موضوع وجود داره؛ شما میتونید برای این منظور یه قاشق غذاخوری نرم کننده ی لباس رو داخل یه لیتر آب ولرم بریزید و بعد با استفاده از محلول به دست اومده هر شیشه ای رو از پنجره ها تا شیشه ی میزها و عسلی ها تمیز کنید.

جلوگیری از نشستن گرد و خاک رو وسایل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها