|

اصول چیدمان فرش به سبک امروزی / اگه به روش قدیمی پهنه دیگه وقت نو چیدنشه تا مدرن بشه

در این مقاله درباره اصول چیدمان فرش به سبک امروزی باهاتون صحبت کردیم تا با توجه به اون ها یه دکور شیک و پیک برای خودتون بسازید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- شما حاضر هستید برای داشتن یه دکور خوب چه کارهایی کنید یعنی در این بین میتونید برای رسیدن به این منظور وقت بذارید و مطالعه کنید یا در برخی از موارد حاضر هستید که هزینه کنید و آیتم های قدیمی رو نو و جایگزین کنید که خب اگر جوابتون مثبت هست باید بگیم که دست خالی نمیمونید و صد درصد به اون دکور و دیزاینی که مدنظرتون هست خواهید رسید چرا که این مدل تلاش ها یه ثمره ی خوب داره مثلا در صورتی که متراژ خونتون کم هست باید بگردید و ببینید که با چه روش هایی میتونید اون رو بزرگتر نشون بدید مثلا یادگیری نحوه چیدمان فرش برا بزرگتر نشون دادن خونه یکی از این روش هاست.

حرف از فرش شد و میدونید که ما در این مقاله میخواهیم راجبه این آیتم براتون صحبت کنیم چون تعدادش تو خونه زیاده و صد البته که بسیار هم توی چشم هست مثلا شما از فرش جلو سینک ظرفشویی بگیر تا فرش راه پله و راهرو همه و همه بدون توجه به اندازه شون میتونن جلب توجه کنن پس در صورتی که به درستی انتخاب و یا چیده نشن مسلما گند زده میشه به دکورتون پس برای جلوگیری از این موضوع بهتره که در در این موارد دقت و توجه لازم رو داشته باشید. حالا ما هم در همین راستا و برای این که بهتون در داشتن یه چیدمان منحصر به فرد کمک کرده باشیم میخواهیم راجبه اصول چیدمان فرش به سبک امروزی صحبت کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

اصول چیدمان فرش

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

بیشترین شکل قالب فرشی که توسط کارخانه ها تولید میشه مستطیلی هست چرا که این مدل از فرش میتونه با فضاهای مختلفی مچ بشه و به هر دکوراسیونی بیاد و در کل میشه اون رو پر فروش ترین و پر طرفدار ترین فرش در بازار بشمار آوورد. اما در این بین یکی از جاهایی که این مدل فرش بی نهایت بهش میاد پذیرایی به شکل مستطیل هست چرا که میتونه احساس راحتی و زیبایی رو از فضا منتقل کنه و شما برای چیدمان این نوع فرش در این این مدل فضا میتونید به سه روش زیر عمل کنید:

مبل ها رو به طور کامل روی فرش بچینید و اجازه بدید که فضای اطراف فرش تا دیوار خالی بمونه و یعنی بین فرش و دیوار فاصله باشه که این فاصله تو خونه های کوچک چیزی حدود بیست سانتیمتر هست و تو خونه های بزرگ به چهل سانتیمتر هم میرسه. 

در روش دوم شما تنها کافیه که پایه های جلویی مبل رو روی فرش قرار بدید تا اینطوری هم فرش لیز نخوره و هم موقع نشستن روی مبل پاتون رو ی فرش نرم و گرم قرار بگیره نه زمین خشک و سفت.

اصول چیدمان فرش

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

گفتیم که محاله شما دکور خوب بخواهید و براش تلاش کنید ولی بهش نرسید ولی خب قبلا یه مقدار رسیدن به این موضوع سخت تر بود مثلا قبلا که یه نفر با پذیرایی مربع روبه رو میشد براش سوال پیش میومد که حالا باید برای دیزاین اون چیکار کنه در حالی که این روزا چیدمان پذیرایی مربع تبدیل شده به یکی از پر طرفدارترین مدل ها در بین طراحان داخلی چون اون ها این اعتقاد رو دارن که دکوراسیون فضاهای اینجوری خیلی خیلی راحت هست و برای این منظور کافیه که اول نقطه ی کانونی رو در پذیرایی مربع شکلتون پیدا کنید و بعد طبق اون عناصر مختلف رو توی دکوراسیون قرار بدید.

مثلا ممکن هست که شما بخواهید نقطه ی کانونی رو در کف و فرش در نظر بگیرید که در این حالت باید دقت کنید که وسایلی مثل مبل، پرده و... با این آیتم مچ بشن و تو هماهنگی باشن.

اصول چیدمان فرش

نکات تکمیلی برای چیدمان فرش

قبل از این که فرش رو خریداری کنید باید فضایی رو که قرار هست فرش رو در اونجا بندازید رو اندازه گیری کنید تا بتونید ابعاد فرش رو به درستی انتخاب کنید.

دقت کنید که فرش تو هر اتاقی که پهن میشه مرکزیت داشته باشه.

باید رنگ فرش و مبلمان شما که از آیتم های بزرگ در پذیرایی بشمار میرن رنگ های اصلی باشن که سایر المان های موجود در دکور با اون ها ست میشن.

به نحوه ی قرار گیری مبلمان روی فرش حسابی دقت کنید، شما میتونید اونا رو روی فرش و یا بیرون از اون و با فاصله بچینید.

اصول چیدمان فرش

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • الهام میرزایی ارسالی در

    با سلام و خسته نباشید. راجبه صحیح نیست . راجع به .
    و این غلط املایی باعث شد تا من تمایلی به مطالعه ادامه مطلب نداشته باشم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها