|

تفکیک بندی خانه کوچک / خونت قوطی کبریته با کتاب دیوار بساز دیگه اتاق کم نداری

خونه های کوچیک اغلب فضاهای زیادی ندارند و افراد هم نمیدونن چطور میشه از خونه یه تیکه خلاص شد! اما اینجا یاد میگیرن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یادتون میاد سریال "خانه به دوش" رو؟ در این سریال خانواده ای که فقیر به نظر میان، در خونه ای ویلایی زندگی می کنند که متراژ متوسطی داره. تو اون زمان حتی اگر فقیر هم بودی داخل خونه ویلایی حیاط دار زندگی میکردی، اما حالا دیگه زندگی ها شدن مدل قوطی کبریت و خانواده ها داخل خونه هایی با متراژ پایین و آپارتمانی زندگی می کنند. خب بی شک وقتی شما فضای خونتون به میزان کافی نباشه و کوچیک باشه، نمیتونید زیاد اتاق و فضاهای مختلف داشته باشید و یهو می بینید کل خونه به نهایتا به یکی دو تا اتاق ختم شده در حالی که شما هم به لحاظ کاربردی و هم از نظری زیباسازی فضا، نیاز به تفکیک بندی بیشتری دارید.

در اینجا خلاقیت و استفاده از تفکیک بندی ها به میان میاد تا کمک رسان چنین شرایطی باشه. خیلی از افراد نمیدونن چطور محیط رو هندل کنند تا به اونچه که دلشون میخواد برسند، اما خب نگران نباشید چرا که در این مطلب قراره دقیقا راجع به این موضوع صحبت کنیم. پس اگر این موضوع مشکل شما هم هست، حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

10-1

اتاق ها رو جدا نکن، بلکه اینجوری تقسیم بندی کن

تو یه خونه کوچیک، فضا بیشتری اهمیت رو داره. وقتی شما متراژ پایینی در محیط داشته باشید، در اینجا نباید بیاید اتاق ها رو جدا کنید، بلکه میتونید تقسیم بندی کنید. به طور مثال فرض کنید یه اتاق خواب کوچیک دارید که بسیار آرامش بخش و زیبا هم طراحی شده. در صورتی که با کمبود فضا مقابلید، میشه که میتونید با نصب خط های نوری و استفاده از روشنایی های خاص، فضای کلی رو از بین نبرده و تنها نقاط مختلف رو برجسته تر کنید.

2

پارتیشن های فلزی و شیشه ای برای تفکیک خلق شدن

اصلا پارتیشن ها خلق شدن که تفکیک کنند. شما میتونید با استفاده از پارتیشن هایی که ستون های فلزی دارند و متریال شیشه دارند استفاده کرده و به جداسازی دلخواه خود برسید. اینجوری فضاها به هم دید هم دارند و در عین حال محیطی مدرن ساخته اید.

3

جداسازی واسه خونه های مستطیل چِغر

این ترفند مخصوصا برای خونه هایی که شکل مستطیل دارند خیلی جذاب میشه. شما میتونید جهت جداسازی قسمت نشیمن از ناهارخوری، یه اختلاف سطح کمی ایجاد کرده و محیط رو به شکل دلخواه سازماندهی نمایید.

5-1

با رنگ ها به این شکل بازی کن! اونا بلدن تجزیه کنن

همیشه ست کردن به این شکله که شما میتونید از سه رنگ استفاده کنید. رنگ هایی که بولد تر هستند رو به زیبایی در کنار هم قرار داده و فضایی زیبا سازید. جهت تفکیک فضا نیز به راحتی میتوان با استفاده از این رنگ ها قسمتهای مختلف یک فضا رو از هم تجزیه کرده و به خونه دلخوان و چند بخش خود برسید.

6-1

قرار دادن درب‌ها در فضاهای غیر منتظره

استفاده از یک درب تو خونه ای که کوچیکه، دقیقا در راستای خط جدا کننده میتونه ایده خیلی خوبی باشه واسه زمانی که میخواین یک بخش مجزا در اتاق خود داشته باشید. چرا چون وقتی درب بسته میشه شما میتونید بدون اینکه کسی مزاحمتون بشه یه فضای خصوصی واسه کارتون داشته باشید و این دقیقا چیزی بخصوصه که برای فضاهای کوچیک لازمه.

8

کتاب چینی کنید و دیوار بسازید

قفسه کتاب یکی از بهترین و خوشگل ترین ایده ها جهت تفکیک فضا هستش که در واقع شما با یه تیر دو نشون زدین. کتابخانه هم میشه فضایی جذاب برای قرار دادن کتاب ها و هم یک عنصر جدا کننده که به دیزاین محیط هم کمک کرده. مثلا اگه یه اتاق خواب بزرگ دارید میتونید فضای کار رو از فضای خواب این چنین جداسازی کنید و لذتش رو ببرید.

9

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها