|

راهکارای ساده برای تقویت ناخن که معجزه می کنن/ خیلی ساده زیبایی رو به ناخن ها برگردون

در این مطلب، به ارائه روش های خونگی مراقبت از ناخن ها می پردازیم. راهکارهایی ساده که ناخن ها رو تقویت می کنن و سالم نگه می دارن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا خیلی ها به شکل و ظاهر ناخن هاشون اهمیت میدن. عده ای کاشت ناخن رو برای زیبا کردن ناخن هاشون انتخاب می کنن، بعضی ها هم لمینت کردن رو ترجیح میدن و عده زیادی هم هستن که ناخن های طبیعی خودشون رو بیشتر دوست دارن و سعی میکنن با مراقبت و تقویت ناخن هاشون، زیبایی شون رو حفظ کنن.

هر کدوم از این روش ها رو که انتخاب کنی، ناخن ها نیاز به مراقبت و تقویت دارن تا سلامت و زیبا باشن. توی این مطلب، به ارائه روش های خونگی مراقبت از ناخن ها می پردازیم. راهکارهایی ساده که ناخن ها رو تقویت می کنن و سالم نگه می دارن. این مطلب کاربردی رو از دست ندید.

NAKHON7

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

داشتن یک رژیم غذایی مناسب که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن رو تامین می کنن میتونه تا حد زیادی سلامت ناخن ها رو تضمین کنه. پروتئین در این زمینه خیلی موثره و گفته میشه بین ۴۵ تا ۵۶ گرم پروتئین در روز نیاز بدن بزرگسالانه که باید در رژیم غذایی اونها گنجونده بشه.

همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ از سلول‌های بستر ناخن مراقبت میکنه. علاوه بر این امگا ۳، جذب مواد غذایی رو بیشتر میکنه و در نتیجه ناخن‌ ها قوی ‌تر، سالم‌ تر و سخت ‌تر میشن.

خوردن غذاهایی مانند ماهی ساردین، تخم مرغ پخته، حبوبات، ماهی سالمون، گوشت قرمز، دانه آفتابگردون و سیب زمینی شیرین ویتامین های مورد نیاز ناخن ها رو تامین می کنن.

NAKHON3

ناخن ها ابزار کار شما نیستند

خیلیا عادت دارن برای انجام دادن کارهایی مثل باز کردن در نوشابه، در قوطی ها، کندن برچسب های محکم، فشردن دکمه ها، خراشیدن لکه ها از سطوح و... از ناخن هاشون استفاده کنن که این کارها به ناخن آسیب وارد میکنه. بهتره برای انجام کارهای روزمره از ابزار مخصوص به خودش و انگشت ها به ناخن ها استفاده کنید تا سلامت شون به خطر نیفته.

NAKHON1

از خشک شدن ناخن ها جلوگیری کنید

خشک شدن ناخن ها موجب شکننده شدن اونها میشه. سعی کنید با استفاده از آبرسان، کرم مرطوب کننده، روغن های گیاهی و محصولات بهداشتی مخصوص ناخن از خشک شدن اونها جلوگیری کنید تا همیشه نرم باشن و به سادگی شکسته نشن.

اگر در مناطقی با آب و هوای خشک زندگی می کنید و در فصول خشک سال، حتما آب کافی بنوشید تا ناخن هاتون خشک و شکننده نشن.

NAKHON2

از آبلیمو استفاده کنید

آبلیمو یک ماده موثر برای تقویت ناخن ها معرفی میشه. می تونید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون رو با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه مخلوط کنید و شب ها قبل از خواب، چند دقیقه ناخن ها و اطرافشون رو با این ترکیب ماساژ بدید. این کار به استحکام بیشتر ناخن ها کمک میکنه.

NAKHON5

از مواد شیمیایی دوری کنید

تماس ناخن ها با مواد شیمیایی مختلف از جمله مواد شیمیایی تمیز کننده و لاک پاکن های حاوی آستون، می تونن به ناخن ها آسیب وارد کنن. هنگام استفاده از مواد پاک کننده شیمیایی مثل سفید کننده ها، محلول های پاک کننده سطوح مختلف و... حتما از از دستکش استفاده کنید.

برای پاک کردن لاک هم، از لاک پاکن های فاقد آستون و حاوی روغن های گیاهی استفاده کنید.

NAKHON4

اگه به ظاهر و آراستگی خودتون اهمیت میدید، صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها