|

انواع پرده زبرا و مزایا و معایبش / اینجوری خوشگل و متنوع پرده انتخاب میکنی و نصب

پرده زبرا از دست پرده هایی محسوب میشه که خیلی طرفدار داره اما خب بیشتر افراد با مزایا و معایبش آشنا نیستن که در این مطلب با اونها آشنا میشیم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پرده ها انواع بسیار مختلفی دارند. چرا که این عنصر در هر فضا چه منزل و چه اتاق خواب و آشپزخانه و حتی گاهی حمام که قرار بگیره، میتونه کاربردی و زیبا باشه. در واقع پرده همانند مبلمان وسیله ای کارآمد و دکوری محسوب میشه که هم وظیفه محرم سازی و پوشوندن پنجره ها رو داره و هم اینکه آیتمی به شدت تاثیرگذار در خوشگلاسیون فضا میتونه به حساب بیاد. همونطور که گفتیم پرده ها انواع بسیار مختلفی دارند که خب یکی از پرمصرف ترین و پرطرفدارترین اونها پرده زبرا می باشد. پرده زبرا شاید چندان دارای ظاهر پیچیده و کار شده نباشه، اما در عوض گزینه ای مناسب برای هر فضاست و اینجوریه که به هر محیطی به خوبی میاد.

پرده زبرا با نام‌های دیگری همچون پرده دوبل رول یا پرده شب و روز یکی از انواع پرده کرکره‌ای ها محسوب میشه. شاید این نوع پرده خیلی پیچیده طراحی نشده باشه، اما تنوع زیادی در طرح و رنگ داره جوری که میتونه با هر سلیقه ای همخونی داشته باشه. زبرا قابل استفاده در انواع و اقسام دکوراسیون هاست که البته برای محل کار نیز مناسب ترینه. زبرا دارای مزیت های فراوونیه که خب بولد ترین اونها قابلیت تنظیم نور ورودی به میزان دلخواهه. در ادامه با ما همراه باشید تا با این پرده جذاب و کاربردی بیشتر و بیشتر آشنا بشیم.

پرده زبرا

پرده زبرا چه مدلیه و چه خصوصیاتی ازش افراد رو جذب میکنه؟

مدل های پده زبرا با طراحی یا قشنگ و متنوعی در بازار موجود هستند که خب از یک نوار افقی پارچه و همچنین یه نوار افقی تور تشکیل شده که به شکل موازی کنار هم قرار دارند. میشه به‌ با استفاده از یک دسته‌ و با کمک غلتک‌هایی که کنار پرده وجود دارند، کنترل، نوارها رو به‌ شکل دلخواه کنار همدیگه قرار داد و میزان نور ورودی رو تنظیم کرد. همون قابلیت استثناییه! پرده زبرا نوعی پرده تزیینی محسوب میشه که میشه ازش در محیط های مختلفی همچون پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و دفاتر استفاده نمود. البته که یادتون نره مدل و رنگی رو حتما با توجه به دکوراسیون فضایی که دارید انتخاب کنید.

پرده زبرا

خوبی های منحصر به فردی که پرده زبرا داره

در واقع پرده زبرا خود به تنهای هم مزایای پرده های کرکره ای رو داره و هم پرده های رولی و شید و توری رو. این پرده ها دارای دو لایه موازی رو هم هستند که به شکل دوبل طراحی شدن و امکان کنترل میزان نور رو دارند بدون اینکه نیازی باشه پرده رو جمع کنید و یه جورایی سایه روشن ایجاد می کنند.

از طرفی هم پرده زبرا طراحیش جوریه که میشه به شکل کامل بالا دادش و فضا رو کاملا نورانی ساخت و این دقیقا ویژگی هستش که پرده های دیگه ندارن و نور پنجره رو به شکل صفر تا صد تحویل نمیدن. همچنین دوام بالایی که این پرده ها دارن و همچنین قابلیت نصب راحت و وزن کمی که نسبت به دیگر پرده ها دارند، خصوصیاتی مورد توجه در این پرده ها شده است.

پرده زبرا

و اما معایبی که این پرده پرطرفدار داره 

بی شک هر عنصری بدی های خاص خودش و هم داره. مثلا یکی معایب پرده های زبرا اینه که نحوه شستشوی مناسبی نداره. جهت شستن و تمیز کردن پرده زبرا باید قطعاتش و از هم جدا کرد که خب این کار میتونه باعث آسیب رسوندن به پرده بشه در حالی که گرده های پارچه ای اینچنین نیستند. از دیگر عیب هایی که در این پرده وجود داره اینه که در برخی موارد یاراداتی در قسمت بالا برنده پرده وجود داره که خب میتونه باز و بسته کردن پرده رو با مشکل مواجه کنه. حتی در برخی موارد دیده شده که زنجیر به مرور آسیب دیده و دچار مشکل نیز شده.

از مهم‌ترین عوامل خرابی پرده‌ های زبرا مشکلات گیربکس اونهاست که با مستهلک شدن یا عدم تناسب بین گیربکس و وزن پرده در مکانیزم پرده اختلال ایجاد میشه. بهتره از گیربکس‌ های با جنس مقاوم و با کیفیت بالا استفاده بشه.

پرده زبرا

نحوه شست و شوی پرده زبرا؛ نمیشه انداخت لباسشویی

همونطور که قبلتر هم اشاره کردم شستشوی پرده های زبرا کار سختیه و ممکنه مشکلاتی در دیتیل اونها به وجود بیاره. اما خب قطعا یه راه حلی واسش هست و شما میتونید با روش هایی فرآیند شستشو اونها رو آسون تر کنید. مثلا اینکه میشه پرده زبرا رو به شکل ایستاده و تو همون مکانی که هستش اول با سر برس جاروبرقی گرد و غبار روبی کنید و سپس با کمک بخارشوی و یا شامپو فرش شستشو دهید. از این سبک شستشو میشه تو فاصله زمانی کم استفاده کرد.

اما خب اگر میخواین تو فاصله زمانی بیشتر به شستشو بپردازید، باید اول پرده رو از پایه های نگهدارنده آزاد کرده و جهت باز کردن، پرده رو به وسیله زنجیر تنظیم کننده تا پایین باز کنید و سپس قاب رو از بست دیوار جدا نمایید و پرده رو بر روی سطحی صاف پهن کنید. بعد با کمک گرفتن از یه اسفنج نرم و مواد شوینده حل شده در آب، پرده رو به آرومی بشویید. در نهایت نیز بعد از شستشو پرده رو با فشار کم آبکشی کرده و اون رو در مکانی صاف آویزان کنید تا به شکل صاف خشک بشه و چروک هم نشه. 

پرده زبرا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها