|

تمیز کردن شیرآلات تو یه دیقه / با یه دونه ترفند مادام العمر یکبار برا همیشه جواب بگیر

در این مقاله در خصوص تمیز کردن شیرآلات یه سری ترفند بهتون یاد دادیم که حسابی به کارتون میان و میتونید به راحتی ازشون استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کی واقعا بدش میاد که کارهای خونه رو جوری فشنگی و تفنگی انجام بده که وقت اضافه بیاره برای انجام دادن کارهای مورد علاقه اش مثل لم دادن و اینستاگردی مسلما هیچ کس و معلومه که همه این رو میخوان ولی نمیدونن که چطور باید به این مرحله برسن که خب این افراد برای این که بتونن برای خودشون زمان سیو کنن میتونن به سراغ استفاده از ترفندها برن و از اون ها برا سر و سامون دادن سریع السیر کارهاشون استفاده کنن مثلا در صورتی که شستن و اتو کردن پرده براتون سخته باید به دنبال راه هایی برای شستن پرده بدون چروک شدن باشید که دیگه نیازی نداره اتوش کنید و برای این کار وقت بذارید.

پس در صورتی که چطور انجام دادن یه کاری براتون سوال بود تنها و تنها کافیه که یه سرچ ساده داشته باشید تا برای اون کار ترفندهای لازمش رو پیدا کنید و خوشبختانه هم اصلا فرقی نمیکنه که دقیقا برای چه کاری به دنبال ترفند هستید یعنی ضدعفونی کردن مسواک باشه و یا از بین بردن چربی های هود شما میتونید برای کوچکترین کارها هم راه حل های ساده و راحت پیدا کنید تا هیچ خستگی از انجام دادن اون متحمل نشید. حالا از اینا بگذریم و بریم به سراغ مقاله ی امروز که میخواهیم در طی اون چندتا ترفند برای تمیز کردن شیرآلات بهتون یاد بدیم تا این کار رو هم برای شما راحت کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

تمیز کردن شیرآلات

تمیز کردن شیر آلات با سرکه

سرکه رو میشه یکی از موثرترین مواد در تمیزکاریه خونه بشمار آوورد که میتونه یه وردست فوق العاده برای شما باشه به همین دلیل میتونید از این ماده برای تمیز کردن شیرآلات هم استفاده کنید و یه خوبی هم که داره این هست که برخلاف قدرت بالایی که داره آسیبی به آبکاری شیرآلات شما وارد نمیکنه. برای تمیز کردن شیرآلات هم با این ماده باید به روش زیر عمل کنید:

  • یه بطری اسپری بردارید و سرکه ی سفید رو توی اون پر کنید.
  • بعد با استفاده از این اسپری سرکه رو روی همه ی شیرآلات بپاشید.
  • پنج الی ده دقیقه صبر کنید تا سرکه بتونه جرم ها رو توی خودش حل کنه.
  • بعد از گذشت این زمان هم با یه دستمال نرم و خشک شیر رو تمیز کنید.

تمیز کردن شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین

یکی دیگه از کاربردی ترین مواد توی تمیزکاریه خونه جوش شیرین هست که به راحتی در هر خونه ای پیدا میشه و در صورت استفاده هم هیچ گونه آسیبی به آبکاریه شیر آلات وارد نمیکنه.

حالا یک چهارم فنجون جوش شیرین رو توی دو قاشق غذاخوری آب ریخته و به خوبی همش بزنید تا یه ترکیب خمیر مانند به دست بیاد و دقت کنید که خمیر بیش از حد سفت نشه و در این صورت یه مقدار بهش آب اضافه کنید و در صورتی هم که آبکی بود یه مقدار جوش شیرینش رو زیاد کنید.

حالا با استفاده از یه اسفنج و یا پارچه ی نرم خمیر به دست اومده رو روی بدنه ی شیر آلات بمالید به طوری که همه ی سطح شیر رو بپوشونه و بعد با یه مسواک نرم که خط و خش روی شیرها نمیندازه اونا رو بسابید. و بعد بذارید خمیر برای ده دقیقه روی شیرها باقی بمونه و بعد از گذشت این مدت زمان اون شیرها رو با آب سرد آبکشی کنید و بعد با یه پارچه ی نرم خشکشون کنید.

تمیز کردن شیرآلات

نحوه تمیز کردن شیرآلات با آب و صابون

یکی از ساده ترین و راحت ترین راه ها برای تمیز کردن شیرآلات استفاده کردن از آب و صابون هست که میتونه درخشش بسیار عالی به شیرآلات شما ببخشه و رد آب رو به راحتی از روی اون ها پاک کنه. برای استفاده از این مواد هم برای این منظور باید به روش زیر عمل کنید:

  • یه مقدار صابون رو توی آب حل کنید.
  • حالا یه پارچه ی نخی و نرم و یا اسفنج رو داخل محلول آب و صابون بزنید.
  • بعد پارچه و یا اسفنج رو روی سطح شیرآلات بکشید.
  • در نهایت هم شیرها رو آبکشی کرده و به خوبی با حوله ی نرم خشکشون کنید.

دقت کنید که در کل یکی از راه هایی که باعث جلوگیری از جرم گرفتن شیر آلات میشه خشک کردن اون ها بعد از خیس شدن هست پس این کار رو فراموش نکنید.

تمیز کردن شیرآلات

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها