|

کف خونه رو پارکت کنیم یا سرامیک؟ / هر دوش خوشگلن ولی یکیشون یه خوبی داره که نمیدونی

در این مقاله در خصوص این که کف خونه رو پارکت کنیم یا سرامیک صحبت کرده و یه سری از مزایا و معایب هر کدوم رو گفتیم تا انتخابتون راحت تر شه.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- اگر یه نگاهی به دو و بر خودتون بندازید متوجه میشید که افراد همه به دنبال این هستن که بهترین ها رو در هر زمینه ای از آن خودشون کنن از بهترین خونه و زندگی بگیر تا بهترین ماشین و گوشی و ... که خب اگر این میل در انسان نبود و به سراغ بهترین ها نمیرفت مسلما هیچ وقت پیشرفت نمیکرد که در این بین یکی از چیزهای دیگه ای که هر کسی بهترینش رو میخواد دکوراسیون هست چرا که بالاخره دکوراسیون خونه ی شما نشون دهنده ی سلیقه ی شما هست و وقتی چهار نفر که میان خونتون و با دیدن دکور از حسن سلیقتون تعریف میکنن مسلما حال خوبی بهتون دست میده و از این رو داشتنه دکوراسیون خوب واقعا لذتبخش هست.

همچنین نکته ی دیگه ای هم که هست اینه که شما با چیدمان خوب در خونه روحیه ی خودتون رو هم بهتر میکنید چرا که بالاخره خونه مکانیه برای آرامش شما و در صورتی که دیزاین اون زیبا و رویایی باشه مسلما این احساس آرامشی که ازش دریافت میکنید بیشتر و بیشتر خواهد شد ولی در غیر این صورت اگر دکور اونقدرا چنگی به دل نزنه خونه براتون قفس میشه و اصلا دوست ندارید که در اون وقت بگذرونید و حتی یه جورایی ازش فراری هم میشید. پس برای داشتن دکوراسیون هر چه بهتر تلاش خودتون رو کنید حالا از اینا بگذریم و برسیم به موضوع مقاله ی امروز که در طول اون میخواهیم راجبه این که کف خونه رو پارکت کنیم یا سرامیک صحبت کنیم چرا که هر کدوم از اون ها تاثیر مستقیم روی زیبایی دکور دارن، پس در ادامه با ما همراه باشید.

کف خونه رو پارکت کنیم یا سرامیک

تفاوت پارکت و سرامیک با هم

استفاده کردن از سرامیک های رنگ روشن و براق در دیزاین خونه اون هم در کف میتونه جلوه ی جذابی به فضا ببخشه و از طرف دیگه وقتی که توی فصل گرمی مثل تابستون روی سرامیک های سرد راه میرید و توی فصل سردی مثل زمستون روی سرامیک های گرم واقعا حس خوبی بهتون دست میده و این موضوع دلچسب خواهد بود اما یه موضوعی که وجود داره این هست که سرما میتونه یه سری عوارض برای شما داشته باشه مثل پادرد و کمردرد و در این بین در صورتی که سرامیک خیس هم باشه امکان لیز خوردن شما وجود خواهد داشت به همین دلیل خیلی ها این موارد رو از معایب سرامیک میدونن و شاید به خاطرشون سراغ استفاده از این کفپوش در خونشون نرن.

پارکت لمینیت هم به طور معمول از جنس چوب هست و تنوع رنگی بالایی هم داره و به علت این که از چوب ساخته شده دمای متعادلی داره یعنی نه زیاد سرده و نه زیاد گرم که در مقایسه با سرامیک این ویژگیش بهتره و به نسبت سرامیک هم نرم تر هست و عوارضی که شاید ایجاد کنه خیلی کمتره.

کف خونه رو پارکت کنیم یا سرامیک

مزایا و معایب استفاده از پارکت

مزایای استفاده از پارکت لمینت عبارتند از:

  • نرمی و لطافت
  • داشتن دمای یکسان در همه ی نقاط
  • تنوع بالا و راحتی در ست کردن اون با سایر آیتم ها در دکور
  • ظاهر زیبا و طول عمر بالا

معایب استفاده از پارکت لمینت عبارتند از:

  • نیاز به مراقبت و درزگیری داره.
  • در صورت درست نصب نشدن سر و صدا ایجاد میکنه.
  • به علت جذب بالای رطوبت برای آب و هوای مرطوب نامناسب هست.

کف خونه رو پارکت کنیم یا سرامیک

مزایا و معایب استفاده از سرامیک

مزایای استفاده از سرامیک عبارتند از:

  • تنوع در قیمت
  • تنوع در رنگ و طرح
  • ظاهر جذاب
  • مناسب برای محیط های مختلف حتی مرطوب
  • امکان شستشوی راحت

معایب استفاده از سرامیک عبارتند از:

  • در صورت خیس بودن لغزنده میشه.
  • امکان شکستنش بالاست.
  • عوارض سرد بودنش برای افراد

کف خونه رو پارکت کنیم یا سرامیک

سرامیک بهتره یا پارکت

خب احتمالا تا اینجای مقاله جواب خودتون رو گرفته باشید دکه سرامیک بهتره یا پارکت ولی خب حالا به طور کلی یه سری اشاره های دیگه میکنیم.

خب همونطور که گفتیم راه رفتن زیاد روی سرامیک میتونه به کمر آسیب بزنه که این موضوع به علت سردی اون هست در حالی که پارکت بهتره و صد البته که به دلیل چوبی بودن حس طبیعی رو به افراد منتقل میکنه. سرامیک به علت جنس خاصش که از سنگ هست نسبت به پارکت که چوبیه شکننده تره و از این رو نیاز به مراقبت بیشتری داره و شما باید با احتیاط بیشتری باهاش برخورد کنید تا مثلا یه موقع جسم سنگینی روی اون نیفته و ترک نخوره و یا نشکنه. جلا دادن به پارکت بسیار راحت تره و از این رو طول عمر بیشتری داره چون با موادی مثل روغن و سمباده مثل روز اولش میشه. همچنین تنوع پارکت بسیار بالاتره و امکان ست کردن اون هم با وسایلی مثل مبل و فرش بیشتره پس با همه ی این تفاسیر میشه گفت پارکت بهتره.

کف خونه رو پارکت کنیم یا سرامیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • پروانه ارسالی در

    پارکت لمینت مثل پارکت چوبی قابل ساب نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها