|

خونت کوچیکه و مثل کف دست بازه؟ / ناراحتی نکن با این سبک چیدمان پلان باز تفکیک میشه

اگر شما هم خونتون پلان باز هستش و نمیدونید چطور چیدمانش کنید، پس حتما با این مطلب همراه بشید که قراره ایده های خوبی رو یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه طراحی پلان باز خیلی تو نقشه ها طرفدار پیدا کرده چرا که این سبک پلان ها در واقع با به حداقل رسوندن موانع و ستون ها و دیوارهای اضافی، فضا رو بزرگ و بزرگ تر می کنند که خب هم از نظر بصری تاثیر بسزایی داره و هم اینکه میشه از محیط استفاده مطلوب تری داشت. همه ما میدونیم و تو خونه مادربزرگامون دیدم که فضای داخلی خونه های قدیمی معمولا به صورت مجزا بودند و اینجوری که مثلا اتاق خواب ها و آشپزخونه و حتی فضای نشیمن و پذیرایی درب داشتن و با دیوارهای اضافی که در موردشون حرف زدیم جدا میشدند. در حالی که امروزه دیگه این سبک پلان طرفداری نداره و از اونجایی هم که متراژ خونه ها کوچیک شده، طراحی پلان باز ایده به شدت منطقی تر و جذاب تریه.

البته این رو هم بگیم که خب علم پیشرفت کرده و حالا دیگه برای اینکه فضاها داخل یک خونه تفکیک بشن از راه حل های جذابی استفاده میشه و دیوارهای متحرک یا پارتیشن هایی هستند که این مشکل رو به خوشگلی و آسونی حل می کنند.

این ها به کنار، حالا اگه خونمون پلان باز بود چجوری چیدمانش کنیم بهتره؟ مطمئنا ترفندهایی داره که همه بلدش نیستن! که شما با خوندن و دیدن این مطلب به اون بلدیت لازمه میرسید.

چیدمان پلان باز

استفاده از مبلمان واسه جداسازی فضا

تو طراحی پلان باز، معمولا جدا کردن یه قسمت از قسمت دیگه از نظر بصری خیلی سخته. قرار دادن مبلمان و فرش تو قسمت های مختلف خونه باعث میشه که فضاسازی بشه و اینجوری می فهمید که مثل اینجا نشیمنه و اونجا محلی برای مطالعه. در واقع با به حداقل رسوندن شلوغی بصری از به هم ریختگی و بی نظم به نظر رسیدن محیط جلوگیری کرده اید.

چیدمان پلان باز

تو Doorways خلاقیت داشته باش

همونطور که بالاتر هم گفته شد تو طراحی های پلان باز به جهت تفکیک  جداسازی فضاها از در استفاده نمیشه، بلکه میتونید با برخی ایده ها خلاقانه قسمتهای مختلف خوه رو از هم جدا کنید، درست به مانند عکس. مثلا این قفسه کتاب رو می بینید که در اطراف فضای جدا کننده بین دو اتاق قرار گرفته و از نظر دید، اونها رو از همدیگه جدا کرده.

چیدمان پلان باز

دیوار رو به انباری تبدیل کن

از طرفی هم دیوارهایی که تو جریان اصلی قسمت ترافیک خونه قرار نداره، یه مکان عالی به جهت اضافه کردن انواع قفسه ها و کش ها هستند در حالی که میتونن هیچ مانعی هم از نظر بصری برای دیگر فضاها ایجاد نکنند. شما با این ترفند از فضای استفاده نشده دیوار برای ذخیره سازی هر آنچه که میخواید میتونید استفاده کنید.

چیدمان پلان باز

خوشگل کردن قسمت ذخیره سازی

تو طراحی های پلان باز شما میتونید قسمتای مختلف خون رو ببینید. در واقع این به این معناست که باید فضا رو جوری طراحی کنید و فضای ذخیره سازی باید جوری باشه که به شما حس بی نظمی و شلوغی نده. خانوم خونن میتونه به جای سطل های پلاستیکی از قفسه های چوبی خوشگل استفاده کنه و آشپزخونه رو با زیباترین کابینت ها تزئین کنه و کابینت های باز رو به مکانی برای نمایش قطعات تزئینی رنگارنگ تبدیل کنید.

چیدمان پلان باز

پرتی ها رو کاربردی کن

طراحی پلان باز از تقسیم‌ بندی اتاق ها جلوگیری میکنه. این کار واسه قسمتای نامرتبی همچون گلخونه میتونه یه نقطه ضعف باشه. بهتره که به جای اینکه اون فضا رو به طور کامل از بین ببرید، فضاهای ناخوشایند اون قسمت رو پیدا کنید و از اونها ب نواتن یه فضای ذخیره سازی لوازم مختلف استفاده نمایید.مثل عکس زیر که یه گوشه گرد و تقریبا بدون استفاده و پرت رو به مکانی برای قرار دادن یک کمد ذخیره سازی تبدیل شده که خیلی هم کاربردیه.

چیدمان پلان باز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها