|

خوشگلترین درختچه های آپارتمانی / خاص و لاکچری بودن رو با وجود اینا تو دکورت تجربه کن

در این مقاله چندتا از خوشگلترین درختچه های آپارتمانی رو بهتون معرفی کردیم که با وجودشون دکورتون حسابی خاص و زیبا میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه از قدیم الایام بین ما ایرانی ها رایج بوده خیلی هامون علاقمند به نگهداری از این سبزرویان توی خونه هستیم و در این بین اصلا فرقی نمیکنه که به سراغ گیاهان آپارتمانی لاکچری بریم و یا گیاهان ساده رو نگهداری کنیم در کل و در هر حالتی این زیبارویان میتونن جلوه ی بینظیری به دکور شما ببخشن و کلاس اون رو بالا ببرن طوری که هر کسی با دیدنش انگشت به دهن بمونه و باورش نشه که که تنها با کمک یه گیاه اینهمه تغییر و تحول توی دکور به وجود آووردید ولی خب زیبایی تنها ویژگی مثبت گیاهان نیست که میتونن ارائه کنن چرا که این زیبارویان در زمینه های مختلف میتونن بدرخشن مثل اکسیژن سازی و تصفیه ی هوا و حتی جذب انرژی مثبت که سرآغاز موفقیته در زندگی به همین دلیل هست که خیلی ها به دنبال دونستن این هستن که چه گلی برای رزق خوبه.

پس در صورتی که دنبال تغییر و تحول در خونتون هستید بدون تامل و تفکر به سراغ نگهداری از گیاهان برید ولی در این بین باید دقت کنید که نگهداری از این زیبارویان در اصل یه مسئولیت بشمار میره که شما باید به بهترین شکل ممکن از پسش بربیایید به همین دلیل باید به سراغ گیاهانی برید که شرایطشون با شرایط شما مطابقت داره مثلا در صورتی که خونتون نورگیر بدی داره یهو نرید یه گیاه رو برای نگهداری انتخاب کنید که برای رشد نیاز به نور زیاد داره پس راجبه این چیزا به خوبی تحقیق کنید. حالا از اینا بگذریم و بریم سراغ مقاله ی امروز که در طی اون میخواهیم چندتا از خوشگلترین درختچه های آپارتمانی رو بهتون معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

خوشگلترین درختچه های آپارتمانی

انجیر برگ ریز از خوشگلترین درختچه های آپارتمانی

انجیر برگ ریز و یا فیکوس بنجامین رو میشه یکی از محبوب ترین درختچه هایی بشمار آوورد که میتونه هر فضایی رو که در اون قرار میگیره رو زیبایی ببخشه. این گیاه زیبا توی داخل خونه میتونه تا ارتفاع سه متری رشد کنه و توی فضای باز هم میتونه تا 15 متر هم برسه. دلیل این که اسم این گیاه رو انجیر برگ ریز گذاشتن این هستن که در اواخر تابستون چیزی حدود یک پنجم برگ های این گیاه میریزه و در این حالت هم حتی یه منظره ی زیبا و خاص ایجاد میکنه. 

دقت کنید که در خصوص شرایط نگهداری این گیاه باید بدونید که نسبت به کم آبی حساسه خصوصا اگر در فصل های سرد باشه. برای تکثیرش هم بهتره که در اوسط بهار و یا اولای تابستون اقدام کنید و قلمه اش بزنید.

خوشگلترین درختچه های آپارتمانی

فیکوس الاستیکا از خوشگلترین درختچه های آپارتمانی

بریم سر وقت دومین گیاه در لیست این مقاله یعنی فیکوس الاستیکا که از رشد بسیار سریعی برخورداره و شما میتونید با تهیه اش در مدت زمان کوتاهی ظاهر خونتون رو تغییر بدید. در صورتی هم که توی نگهداری از گل و گیاه تازه کار و مبتدی هستید و بی تجربه و یا اگر تجربه دارید منتها به نظرتون گل به دستتون نمیفته میتونید به راحتی و بدون تامل به سراغ فیکوس الاستیکا برید چون ناامیدتون نمیکنه و شرایط نگهداریش هم بسیار راحته.

نکته ای هم که این گیاه رو بسیار خاص کرده برگ های زیبای اون هست که پهن هم هستن و میتونن ظاهر فوق العاده جذابی بهش ببخشن. شما با داشتن این زیبارو میتونید برای سال ها یه درختچه تو خونتون داشته باشید که برای نگهداریش هیچ دردسری رو متحمل نخواهید شد. این گیاه در برابر نور کم مقاومت بسیار خوبی داره ولی در صورتی که این نور دیگه خیلی کم باشه ممکن هست که برگ های پایینیش شروع به ریختن کنن.

خوشگلترین درختچه های آپارتمانی

شفلرا از خوشگلترین درختچه های آپارتمانی

شاید براتون جالب باشه که بدونید اسم دیگه ی شفلرا چتری هست که این موضوع به دلیل برگ های چتری مانند اون هست. ارتفاع این گیاه توی بیرون از خونه به پونزده متر و توی فضای داخلیه خونه به چهار و نیم متر میرسه بنابراین باید دقت کنید که جای کافی برای نگهداری ازش داشته باشید. در صورتی که این گیاه رو در محیط باز نگهداری کنید باید منتظر گل دادنش باشید که گل های قرمز رنگین و ظاهر خاص و عجیبی دارن. 

این زیبارو نور متوسط رو ترجیح میده و می بایست دور از تابش مستقیم خورشید قرارش بدید. البته که در صورتی که اون رو در برابر نور کم هم قرار بدید باید منتظر این باشید که کم پشت بشه و برگ هاش بریزه. برای آبیاریش هم باید منتظر بمونید که خاک گلدون خشک بشه. در صورتی هم زیاد بهش آب بدید باید منتظر باشید که رنگ برگ هاش زرد بشه.

خوشگلترین درختچه های آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها