|

گیاهانی که باید داشته باشیم / اونی که فک میکنی دستش به گل میفته از این بی دردسرا داره

در این مقاله چندتا از گیاهانی که باید داشته باشیم رو بهتون معرفی کردیم که با وجود داشتن اون ها دکورتون بی نهایت زیبا خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ما ایرانی ها از قدیم الایام عاشق نگهداری از گل و گیاه بودیم و هستیم و در اصل این زیبارویان رو میشه جزء جدانشدنی از خونه هامون بشمار بیاریم طوری که الان خونه ی هر کسی که بریم یک الی دو گلدون رو حتما داره و با وجودشون دکور خونه رو زینت بخشیده ولی خب تنها دلیلی که این زیبارویان در منزل ما جا دارن زیباییشون نیست چرا که گیاهان میتونن ویژگی ها و خصوصیات خاص و و فوق العاده ای داشته باشن مثلا گل هایی که باعث تصفیه هوا میشود میتونن اکسیژن سالم رو مهمون ریه هاتون کرده و هوای اطرافتون رو تلطیف کنن و از اون حالت راکد بودن درش بیارن.

حالا در این بین هم فرقی نمیکنه که شما ارزان ترین گیاهان آپارتمانی رو توی خونتون نگهداری کنید و یا به سراغ اونایی برید که گرون هستن چون در هر صورت چیزی از ارزش های اون ها کم نمیشه و شما میتونید از وجودشون در زمینه های مختلف چه زیباسازی دکور، چه جذب انرژی مثبت و... بهره بگیرید ولی خب شما باید به این که نگهداری از این زیبارویان مثل یه مسئولیت میمونه به قضیه نگاه کنید و در صورتی که شرایطش رو داشتید به سراغ نگهداری از اونا برید تا اینطوری هم شما به مراد دلتون برسید و هم گیاهتون بتونه در آرامش و به راحتی رشد کنه. حالا از اینا بگذریم در این بین یه سری از گیاهانی که باید داشته باشیم هستن که ویژگی هاشون طوری هست که با شرایط مختلف سازگار بشن و هر کسی میتونه به سراغ نگهداری از اون ها بره که حالا در ادامه چندتا از اونا رو بهتون معرفی میکنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاهانی که باید داشته باشیم

سانسوریا از گل هایی که باید داشته باشیم

بریم سر وقت اولین گیاهی که داشتن اون بسیار توصیه میشه یعنی سانسوریا که از برگ های بلند و سفتی برخورداره و میتونه به راحتی در خاک رشد کنه و شاید براتون جالب باشه که اسم دیگه ی این گیاه زبان مادرشوهر هست که خب این نامگذاری به علت بلند بودن برگ هاشه! شما میتونید با رسوندن نور بیشتر به این گیاه به رشد هر چه بهترش کمک کنید ولی خب سانسوریا توی محیط های کم نور هم میتونه به خوبی رشد کنه و آخ نگه.

شما با نگهداری از این گیاه میتونید به بهبود کیفیت هوای داخل خونه هم کمک کنید. سانسوریا بسیار مقاومه امکان این که یه موقع از بین بره بسیار کمه. فقط در خصوص شرایط نگهداری اون باید توجه کنید که زیاد بهش آب ندید چون در صورتی که بیش از اندازه به این گیاه آب بدید باید منتظر پوسیدن ریشه ی اون باشید.

گیاهانی که باید داشته باشیم

آگلونما از گیاهانی که باید داشته باشیم

یکی دیگه از زیبارویانی که باید در خونه داشته باشید آگلونما هست که یه گیاه مقاوم و گرمسیری بشمار میاد که به نور آنچنان زیادی نیاز نداره و در کل هوای گرم رو همراه با رطوبت زیاد ترجیح میده. با این حساب در صورتی که رطوبت خاک رو حفظ کنید و اون رو در دمای حدود 22 درجه ی سانتیگراد نگهداری کنید باید منتظر رشد بسیار عالیه اون باشید. 

این زیباروی جذاب که میتونه با ظاهر خاص و دلفریبش به دکور شما جلوه ی منحصر به فردی ببخشه نیاز آنچنانی به کوددهی نداره و در صورتی که سالی یک و یا دو بار هم این کار رو انجام بدید براش کفایت میکنه و میتونید از رشدش بهترین نتیجه رو بگیرید. از خوبی های دیگه ای که این گیاه داره این هست که هر کسی از پس پرورشش برمیاد پس در صورتی که تازه کار و مبتدی هستید و تجربه ای در زمینه ی نگهداری از گل و گیاه ندارید میتونید بدون تامل به سراغ این گیاه برید و نگرانی از بابت خراب شدنش نداشته باشید.

گیاهانی که باید داشته باشیم

پتوس از گیاهانی که باید داشته باشیم

نوبتی هم که باشه نوبت پتوسه که یه گیاه فوق العاده مقاومه که به رشد در سایه بسیار علاقمنده و از اون جایی که تاریکی رو هم دوست داره میتونه در هر فضای بدون نوری رشد کنه بنابراین در صورتی که خونتون نورگیرش بد باشه هم میتونید به سراغ این گیاه برید و از نگهداریش لذت ببرید. از خوبی های دیگه ای هم که پتوس داره اینه هست که با هر شرایط نوری کم، زیاد و... و حتی بدون آب هم میتونه برای چند هفته بدون این که آخ بگه رشد کنه که این موضوع اون رو بسیار خاص میکنه.

گیاهانی که باید داشته باشیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها