|

گیاهان آپارتمانی لاکچری / خونت لخت هم که باشه و وسیله ی لوکس نداشته باشه با اینا قصره

در این مقاله به معرفی چند تا از گیاهان آپارتمانی لاکچری پرداختیم که میتونید با داشتن اون ها کلاس دکورتون رو حسابی بالا ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

این روزا که در زمستون به سر میبریم و بیرون از خونه و در طبیعت برگ های زرد و نارنجی پاییزی هم به دست باد سپرده شدن و از تن درختا خودشون رو کندن و درختان عریان به جا موندن چه خوبه که ما میتونیم گیاهان همیشه سبز رو در منزلمون داشته باشیم و با زیبایی اون ها به خونمون رنگ و روح ببخشیم و البته که بهار رو در خونمون با وجود زمستون داشته باشیم بنابراین توصیه ی ما به شما این هست که حتما از این زیبارویان در محیط خونه و دفتر کار و هر جایی که لازمه استفاده کنید و به دکور محیطتتون شادابی و روح  ببخشید و البته رنگ چون گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی هم وجود دارن که میتونن دکورتون رو رنگی پنگی کنن!

اما از اینا گذشته شما میتونید با نگهداری از گیاهان در محیط و فضای اطراف خودتون مثل منزل از خاصیت های دیگه ی اون ها بجز زیباییشون بهره ببرید مثلا خیلی از اون ها هستن که اکسیژن سازی بالایی دارن و یا تصفیه کنندگی هوا که خب نگهداریشون در منزل میتونه بسیار هوشمندانه باشه چون با وجود اون ها یه محیط عاری از مواد سمی خواهیم داشت که هر کسی احتمالا آرزوش باشه که در یه همچین هوایی نفس بکشه خصوصا با این روزای هوا که آلودگی در اون بیداد میکنه. حالا در مقاله ی امروز مخواهیم تعدادی از گیاهان آپارتمانی لاکچری رو بهتون معرفی کنیم که هم همیشه سبز هستن و هم لوکس و اکسیژن ساز پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی لاکچری

 فیکوس الاستیکا از گیاهان آپارتمانی لاکچری

از مهم ترین ویژگی هایی که این دسته از فیکوس ها رو جزء گیاهان آپارتمان لوکس قرار میده برگ های براق و بزرگ این گیاه هست که چشم هر بیننده ای رو به خودش خیره و نظر هر کسی رو جلب میکنه و شاید براتون جالب باشه که بدونید این گیاه زیبارو و خاص میتونه تا پونزده متر هم رشد کنه که خب شاید به زبون راحت بیاد ولی در واقعیت این عدد واقعا زیاد هست. در خصوص شرایط نگهداری اون گفته میشه که باید بهش نور متوسط برسونید یعنی نه کم و نه شدید چون به عنوان مثال در صورتی که میزان نور کم باشه و این گیاه کمبود نور داشته باشه ممکن هست که برگ هاش لوله ای شکل بشن و از زیبایی و ابهت اون کم کنن که باید در صورتی بروز این مشکل خیلی سریع برای رفع اون چاره اندیشی کنید و با تامین نور کافی و متوسط برای گیاه اون رو نجات بدید.

خب در این صورت گیاه داره بهتون اخطار میده که بهش توجه کنید و در صورتی که بعد از لول شدن برگ های اون بهش میزان نور لازم رو نرسونید باید شاهد این باشید که به تدریج برگ های زیبای اون زرد و خشک میشن و در نهایت هم از بین میرن. در خصوص آبیاری هم باید در هر نوبت خاک کاملا خشک باشه.

گیاهان آپارتمانی لاکچری

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی لاکچری

برسیم به معرفی یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی لوکس یعنی زاموفیلیا عزیر که قبل از این که شیک و لاکچری بودنش مورد توجه باشه سازگاری و مقاومت اون در محیط هایی که کم نور هستن زبانزده که خب با این حساب در صورتی که خونتون نورگیر بدی هم داشته باشه میتوندی این گیاه رو در اون نگهداری کنید. همچنین باید در خصوص ویژگی های مثبت دیگه ی زاموفیلیا بگیم که این گیاه همیشه سبز هست و برگ های چرم مانند اون باعث شدن که این گیاه بی نهایت شیک و جذاب به نظر برسه و محیط خونتون رو مجلل جلوه بده. 

این گیاه منحصر به فرد اونقدرا لوس نیست که بگیم نگهداری و توجه خیلی زیادی میطلبه پس در صورتی که در خصوص نگهداری از گل و گیاه اونقدرا تجربه نداشته باشید و به جورایی مبتدی باشید و یا مشغله های کاری که دارید بهتون اجازه نمیده که زیاد به گل و گیاه رسیدگی کنید زاموفیلیا میتونه گزینه ی بسیار خوبی برای شما باشه چرا که میتونه با مقاومت بالایی که داره سریع رشد کنه و قدش رو حتی به یه متر هم برسونه.

گیاهان آپارتمانی لاکچری

برگ انجیری از گیاهان آپارتمانی لاکچری

در این سال های اخیر برگ انجیری به چشممون بسیار خورده و در بین افراد زیادی طرفدار داره که به همین علت رفته در زمره ی گیاهان Hپارتمانی لوکسi که البته یکی از دلایلی که باعث شده این گیاه بسیار بیشتر به چشم بیاد توجه نشون دادن بلاگرها در اینستاگرام به اون بود طوری که از طرح این گیاه هم در آیتم های زیادی مثل ظروف آشپزخونه، لحاف و کاغذ دیواری و... استفاده شد و یه جورایی میشه این گیاه رو ترندی دونست که به همیشه ترند تبدیل شد البته که این اتفاق همین طوری نیفتاده و به علت زیبایی خاص و منحصر به فردی هست که برگ های پهن و بزرگ این گیاه همراه با روزنه هایی درشتشون ایجاد کردن. 

در خصوص شرایط نگهداری اون گفته میشه که برگ انجیری علاقمند به نور ملایم هست و نور شدید و مستقیم برگ های اون رو میسوزونه و در صورتی که نور هم خیلی کم باشه رشد گیاه متوقف میشه. همچنین شما باید برای برگ انجیری رطوبت دائمی و دمای متعادل هم فراهم کنید.

گیاهان آپارتمانی لاکچری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی