|

یه وعده غذایی جذاب با بادمجان

طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی؛ یه بار امتحان کنی عاشقش میشی

بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر با بادمجان، پیاز، گوجه فرنگی، سیر، فلفل دلمه ای، گوشت، رب انار، گردو و یک سری ادویه و چاشنی دیگر تهیه می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- اگر دنبال ایجاد تنوع در وعده غذاییتان هستید در کنار غذاهایی مثل زرشک پلو با مرغ، خورشت قیمه، قورمه سبزی، خورشت قیمه بادمجان، خورشت بامیه، چلو گوشت، خورشت کرفس، لوبیا پلو، باقالی پلو، مسمای مرغ و بادمجان، مرصع پلو، قیمه نثار، عدس پلو، کشک بادمجان، میرزاقاسمی، کوکوسبزی، کتلت، سیب زمینی کوکو و ... که بسیار خوشمزه و پرطرفدارن می توانید غذاهایی مثل خورشت کدو حلوایی، خورشت آلو اسفناج، خورشت خلال بادام، اکبر جوجه، مرغ شکم، ماهی شکم پر، خورشت هویج، قیمه لا پلو، هویج پلو، آلبالو پلو، غم بر پلو، مانی پلو، کلم پلو، پلو شوشتری، میگو پلو، شیرین پلو، انار پلو، رشته پلو، امگشت پلو، کوفته، انواع دلمه ها، بادمجان شکم پر و ... را هم امتحان کنید تا با طعم ها و مزه های جدیدتر هم آشنا شوید.

به گزارش «شایانیوز»، در این مطلب طرز تهیه بادمجان شکم پر را برای شما آماده کرده ایم این غذای خوشمزه و پرطرفدار با بادمجان، پیاز، گوجه فرنگی، سیر، فلفل دلمه ای، گوشت، رب انار، گردو و یک سری ادویه و چاشنی دیگر تهیه می شود که برحسب ذائقه خود می توانید مواد دیگری مثل انار، آلو، زرشک و ... را هم به آن اضافه کنید اگر دوست دارید با طرز تهیه این غذای خوشمزه آشنا شوید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بادمجان شکم پر

مواد اولیه لازم برای تهیه بادمجان شکم پر برای 4 نفر

بادمجان 4 عدد

گوجه فرنگی 4 عدد

گوشت چرخ کرده 350 گرم

رب گوجه 2 قاشق غذاخوری

رب انار 3 قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده 50 گرم

فلفل دلمه ای 1 عدد

پیاز 2 عدد

گردو 1/2 پیمانه

سیر 2 حبه

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

ادویه کاری 1/2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

Dolme-Bademjan

طرز تهیه بادمجان شکم پر

1- همان طور که می دانید ماده اصلی این غذای خوشمزه بادمجان است هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. بادمجان ها را مانند عکس پوست گرفته و کلاهک آن ها را نگه دارید یک شکاف روی سطح هر بادمجان ایجاد کنید سپس بین یک ربع تا نیم ساعت داخل ظرف آب نمکی که کمی از حد معمول شورتر است قرار دهید بعد از آب نمک خارج کنید با دست فشار دهید تا نمک و آب اضافه آن خارج شود دیگر نیازی به شستن بادمجان ها نیست با این کار هم تلخی آن گرفته می شود هم اینکه موقع سرخ کردن روغن کمتری جذب می کند. در فرآیند سرخ کردن حواستان باشد که بادمجان 100 درصد نپزد چون در این صورت وقتی که داخل سس قرار می گیرد له می شود بادمجان ها باید حدود 20 دقیقه با سس بپزند پس موقع سرخ کردن این تایم را در نظر بگیرید.

IMG_20211130_112736

2- برای درست کردن سس این غذا یکی از پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کنید روی حرارت بگذارید تا کمی طلایی شود بعد گوجه و فلفل دلمه ای را هم خیلی ریز خرد کنید وقتی که پیاز کمی طلایی شد گوجه و فلفل را اضافه کنید صبر کنید تا آب بندازد بعد از اینکه آبش بخار شد 1 قاشق رب گوجه فرنگی اضافه کنید وقتی رب خوب رنگ باز کرد 1/2 قاشق چایخوری زردچوبه + نمک و به میزانی که دوست دارید فلفل سیاه + 1/2 پیمانه آب اضافه کنید در ظرف را بگذارید اجازه دهید 5 دقیقه بماند تا گوجه و فلفل نرم شود.

موقع خرید فلفل دلمه ای اگر دقت کرده باشید ته فلفل دلمه ای برجستگی هایی وجود دارد فلفل دلمه هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند ماده هستند فلفل دلمه ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد لذا برای تهیه انواع سالاد و خام خواری مناسب تر از فلفل نر است. فلفل دلمه ای که سه برجستگی در زیر خود دارد نر است تخم کمتری دارد و تند تر است و برای غذا پختن از آن استفاده می شود و در آشپزی کاربردی تر است برعکس فلفل دلمه ای ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند.

IMG_20211130_112652

3- وقتی که سس را آماده کردید نوبت آماده کردن مواد داخل بادمجان است ابتدا گردوها را داخل آب جوش خیس کنید اجازه دهید 1 ساعت بماند تا پوستش جدا شود با چاقو ریز خرد کنید به طوری که زیر دندان حس شود داخل تابه‌ای ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید بعد گوشت چرخ شده + فلفل سیاه + 1/2 قاشق چایخوری زردچوبه + نمک + پودر کاری + پیاز نگینی خرد شده را اضافه کنید حدود ۱۵ دقیقه تفت دهید سپس گردوی خرد شده و رب گوجه را هم اضافه کنید وقتی که رب را خوب تفت دادید جعفری خرد شده را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید بعد از اینکه از روی حرارت برداشتید رب انار را اضافه کنید خوب هم بزنید تا کل گوشت با رب انار مزه دار شود. 

4- یک تابه متناسب با حجم بادمجان ها بردارید سس را کف آن بریزید بادمجان ها را روی سس قرار دهید داخل شکم بادمجان ها را با این مواد پر کنید حواستان باشد از این سس روی بادمجان ها نریزید حدود 20 دقیقه که روی حرارت متوسط بماند آماده می شود این غذا را می توانید با برنج یا نان میل کنید.

بادمجان شکم پر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها