|

چطور گوشت قرمز را مزه دار کنیم؟ (تکنیک های مرینیت گوشت قرمز)

مزه دار کردن گوشت قرمز

برای مزه دار کردن گوشت های مختلف سس ها و چاشنی های مخصوصی وجود دارد یعنی با یک فرمول واحد نمی توانید همه گوشت ها را مزه دار کنید

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- مزه دار کردن گوشت یکی از کارهایی است که برای درست کردن انواع کباب و استیک باید انجام دهید. مزه دار کردن یعنی خواباندن گوشت در سس های مختلف که باعث طعم گرفتن و نرم شدن آن می شود. برای مزه دار کردن گوشت های مختلف سس ها و چاشنی های مخصوصی وجود دارد یعنی با یک فرمول واحد نمی توانید همه گوشت ها را مزه دار کنید پس مزه دار کردن گوشت مرغ با گوشت قرمز فرق دارد قبلا در مورد مزه دار کردن گوشت مرغ توضیح دادیم که در صورت تمایل می توانید به مطلب بهترین روش مرینیت مرغ مراجعه کنید.

به گزارش «شایانیوز»، همان طور که قبلا گفتیم برای مرینیت گوشت سس ها و چاشنی های خیلی زیادی وجود دارد ما در این مطلب یکی از بهترین سس ها برای مزه دار کردن گوشت قرمز به همراه تکنیک های مرینیت را توضیح می دهیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اولین و مهم ترین نکته ای که هنگام مرینیت یا مزه دار کردن گوشت قرمز باید رعایت کرد این است که به هیچ عنوان از ابتدا نمک اضافه نکنید چون باعث سفت شدن گوشت می شود. بهترین ماده برای مرینیت گوشت قرمز انواع سرکه مثل سرکه قرمز، سرکه سیب و بالزامیک می باشد. اگر می‌خواهید مرینیتی استثنائی داشته باشید سویا سس بهترین گزینه است. سس سویا حاوی اسید گلوتامیک است که باعث تقویت طعم و نرم کردن گوشت می‌شود.

steak-marinade-7

هر کدام از این سس ها را که در دسترس دارید با روغن زیتون بدون بو، رزماری، فلفل سیاه و سیر ترکیب کنید بعد گوشت را به مدت 12 تا 24 ساعت در آن بخوابانید. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که برای نرم کردن گوشت کبابی و مزه دار کردن آن، لازم است همه جای گوشت را به طور یکنواخت با مواد مرینیت بپوشانید. یک روش خوب و راحت، ریختن مواد مرینیت و گوشت داخل یک کیسه نایلونی است در کیسه را محکم ببندید و تکان دهید تا تمام گوشت‌ها با مواد مرینیت ترکیب شوند. یک روش دیگه استفاده از یک کاسه بزرگ است که داخل آن مواد مرینیت و گوشت را با هم مخلوط کنید و روی آن را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید. 

اگر خواستید از سیر استفاده کنید سیر را رنده نکنید با سیر خُردکن هم له نکنید چون وقتی که بخواهید گوشت را با حرارت بالا گریل کنید سیر له شده زود می سوزد و تلخ می شود این تلخی روی طعم گوشت تاثیر خیلی بدی می گذارد پس سیر را با پوست روی تخته کار بگذارید با پهنای چاقو له کنید و به گوشت اضافه کنید.

Overnight-steak-marinade-700x465

گوشت را در ظرف فلزی نخوابانید زیرا مواد اسیدی به آن آسیب می رساند. همان طور که اشاره شد مواد مرینیت باید روی گوشت را کاملا بپوشاند برای نفوذ بیشتر مواد می توانید قطعات گوشت را  سوراخ کنید سپس در مواد بخوابانید با این کار مواد مرینیت بهتر به داخل گوشت نفوذ می‌کند اگر تیکه‌های گوشت استیک ضخیم بود، از چاقو استفاده کنید و چند برش داخل گوشت بزنید در غیر این صورت از چنگال هم می توانید استفاده کنید.

وقتی گوشت را از یخچال خارج کردید بالافاصله روی حرارت نگذارید چون در این حالت به گوشت شوک وارد می شود و در فرآیند کباب شدن جمع و در نهایت سفت می شود پس به آن مهلت دهید تا با محیط هم دما شود. از مواد مرینیت بیش از یک بار استفاده نکنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها