|

زرشک پلو با "جوجه حلزونی"؛ خوشمزه ای خاص برای جشن های شما

 زرشک پلو با جوجه حلزونی

زرشک پلو معمولا با ران یا سینه کامل مرغ تهیه می شود اما گاهی اوقات برای تنوع می توانید آن را با مرغ تکه ای یا مرغ ریش ریش درست کنید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- خورشت قیمه، قورمه سبزی، عدس پلو، باقالی پلو، زرشک پلو با مرغ، ته چین، مرصع پلو، انواع کباب ها و ... جزء غذاهای هستند که معمولا در مهمانی ها و مجالس درست می کنیم. در بین این غذاها زرشک پلو همیشه پای ثابت مهمانی ها بوده و غذاهای دیگر اغلب در کنار زرشک پلو قرار می گیرند.

به گزارش «شایانیوز»، زرشک پلو معمولا با ران یا سینه کامل مرغ تهیه می شود اما گاهی اوقات برای تنوع می توانید آن را با مرغ تکه ای یا مرغ ریش ریش درست کنید که در این صورت هم بسیار خوشمزه می شود. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با طرز تهیه زرشک پلویی لذیذ و خوشمزه آشنا شوید.

مواد اولیه لازم برای تهیه زرشک پلو با فیله حلزونی برای 4 نفر

برنج 4 پیمانه

فیله مرغ 20 عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

زعفران دم کرده غلیظ 3 قاشق غذاخوری

آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

زرشک ۱ پیمانه

شکر 2 قاشق غذاخوری

گلاب 1 قاشق غذاخوری

خلال پسته 50 گرم

خلال بادام 50 گرم

نمک به مقدار لازم

کره یا روغن مایع به مقدار لازم

4583200

طرز تهیه زرشک پلو با جوجه حلزونی

1- برنج را به صورت آبکش یا کته آماده کنید اگر می خواهید برنج را به صورت آبکش بار بزارید در مقاله فوت و فن های خیس کردن و آبکش کردن برنج مفصل در خصوص آماده کردن برنج توضیح دادیم با خواندن این مقاله حتی اگر تا به حال برنج را آبکش نکرده باشید می توانید یک برنج فوق العاده عالی درست کنید.

2- فیله‌های مرغ را به صورت نواری برش دهید با پیاز + نمک + فلفل سیاه + زعفران + زردچوبه + آبلیمو + روغن مزه دار کنید و اجازه دهید چند ساعت در یخچال بماند. پیاز سفید بهترین پیاز برای مرینیت کردن گوشت ها است اگر می خواهید با کابرد انواع پیاز در آشپزی آشنا شوید مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید.

IMG_20211013_173926 (1)

سپس فیله‌ها را رول کنید و با کمک خلال دندان فیکس کنید داخل تابه چند قاشق روغن بریزید فیله‌ها را در آن قرار دهید و اجازه دهید با آب خودش بپزد برای اینکه آب بیندازد در ظرف را ببندید و روی حرارت متوسط بگذارید هر از گاهی فیله‌ها را زیر و رو کنید تا تمام قسمت‌های آن به صورت یکنواخت سرخ شود. اگر طعم کره را دوست دارید می‌توانید به جای روغن از کره استفاده کنید. 

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید وقتی زعفران اضافه کردید چرا باید از زردچوبه هم استفاده کنید؟ مرغ یک بوی زهمی دارد که تنها توسط زردچوبه گرفته می‌شود در واقع زردچوبه بهترین ادویه برای گرفتن بوی زهم مرغ است پس از آن غافل نشوید.

img_6689

3-  در یک تابه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع + ۱ قاشق غذاخوری کره + زرشک را اضافه کنید بعد هم شکر را اضافه کنید همین که شکر نزدیک به حل شدن بود از روی حرارت بردارید، چون شکر در صورتی که زیاد روی حرارت بماند کارامل می‌شود و رنگ زرشک هم تیره می‌شود همان طور که گفتیم نیازی نیست زرشک به اندازه‌ای روی حرارت بماند که پف کند به این مواد می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری گلاب هم اضافه کنید. استفاده از شکر ترشی زیاد زرشک را می‌گیرد در عین حال به براق‌تر شدن آن هم کمک می‌کند، اما اگر دوست نداشتید می‌توانید آن را حذف کنید.

نکته مهم دیگر در مورد زرشک نحوه شستن آن است زرشک با یک بار زیر آب گرفتن تمیز نمی‌شود برای شستن زرشک ابتدا زرشک‌ها را پاک کنید و در یک صافی یا الک بریزید الک را روی یک قابلمه یا کاسه قرار دهید و زیر شیر آب بگیرید بعد از چند دقیقه اگر الک را بلند کنید می‌بینید که داخل کاسه پر از شن ریزه شده این کار را باید تا جایی ادامه دهید که آبی که داخل کاسه می‌ماند کاملاً تمیز باشد.

4- خلال بادام را از قبل خیس کنید و داخل روغن مایع یا کره تفت دهید اگر با کره تفت دهید خوش طعم‌تر می‌شود و اگر با روغن مایع تفت دهید براق‌تر می‌شود. خلال پسته را خیس نکنید، چون رنگ پس می‌دهد بلکه فقط در روغن مایع تفت دهید.

5- برنج را در دیس بکشید فیله های حلزونی را روی آن قرار دهید سپس با مخلوط زرشک و خلال ها تزئین کنید. اگر خواستید برنج را به صورت قالبی سرو کنید ابتدا قالب مورد نظر را کمی چرب کنید بعد یک لایه از مخلوط برنج زعفرانی و زرشک اضافه کنید بعد برنج ساده را اضافه کنید و کاملاً برنج را در قالب با دست فشرده کنید سپس در ظرف مورد نظر برگردانید و به آرامی قالب را از روی آن بردارید نگران نباشید با فشار دادن برنج خمیر نمی‌شود.

13178471_109

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها