|

چطور ادویه کاری خانگی درست کنیم؟ + نسبت دقیق مواد اولیه

پودر کاری خانگی

موادی که برای تهیه ادویه کاری لازم است در مناطق مختلف متفاوت است اما در همه ترکیبات از تخم گشنیز، زیره، زردچوبه و فلفل استفاده می شود.

لینک کوتاه کپی شد
1

گروه آشپزی- پودر کاری یکی از ادویه های محبوب آسیایی است که در تهیه انواع خورشت ها مثل قیمه، انواع خوراک ها، کوفته ها و دلمه ها استفاده می شود. ادویه کاری بهترین ادویه برای گوشت قرمز به خصوص گوشت چرخ شده است. این ادویه از جمله ادویه های ترکیبی است که در کشورهای شرقی از جمله هندوستان، پاکستان و افغانستان در تهیه بیشتر غذاها مورد استفاده قرار می گرفته ولی در حال حاضر در تمام کشورهای دنیا به یک ادویه پرطرفدار تبدیل شده است.

به گزارش «شایانیوز»، مثل همه ادویه ها پودر کاری را هم می توانید به صورت آماده تهیه کنید اما مطمئنا نوع خانگی آن بسیار خوش عطر تر است علاوه بر این متاسفانه در صنعت ادویه تقلب خیلی زیاد می شود بنابراین بهترین کار این است که خودتان دانه های ادویه را تهیه کنید و در منزل پودر کنید.

ادویه کاری از ترکیب چندین ادویه معطر تشکیل می گردد اگر به ادویه فروشی‌های مختلف سر بزنید بعضی‌ها می‌گویند ۱۴ ادویه بعضی‌ها ۷ ادویه و بعضی هم می‌گویند که ۳۰ ماده مختلف را در این ادویه استفاده کرده‌اند. موادی که برای تهیه این ادویه با هم ترکیب می شوند در مناطق مختلف تفاوت هایی با هم دارند اما در همه ترکیبات از تخم گشنیز، زیره، زردچوبه و فلفل استفاده می شود.

13053643_782

مواد اولیه لازم برای تهیه ادویه کاری

تخم گشنیز 1/2 پیمانه

زیره 1/4 پیمانه

دانه خردل سیاه 1/8 پیمانه

دانه فلفل سیاه 1/2 قاشق چای‌خوری

دانه میخک ۶ عدد

هل سبز ۴عدد

چوب دارچین 1 سانت

برگ بو 2 عدد

فلفل قرمز خشک 2 عدد

زردچوبه 1/2 قاشق غذاخوری

پودر پیاز ۲ قاشق چای‌خوری

پودر سیر یک قاشق چای‌خوری

پودر زنجبیل 1/2 قاشق چای‌خوری

شنبلیله خشک 1/8 قاشق چای خوری

جوز هندی ساییده 1 قاشق سوپخوری

طرز تهیه ادویه کاری خانگی

برای درست کردن ادویه کاری ابتدا باید ادویه‌ها را بو دهید بو دادن ادویه موجب خوشبو تر شدن آن می شود. تخم گشنیز + زیره + خردل + فلفل سیاه را داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم سه دقیقه تفت بدید، برگ بو، میخک، هل، دارچین، فلفل قرمز خشک را هم اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید ادویه های تفت خُرده را در ظرفی بریزید تا کاملا خنک شوند سپس آن ها را به همراه بقیه ادویه های پودر شده داخل آسیاب بریزید و دستگاه را روشن کنید تا همه ادویه ها پودر و یکدست شوند. پودر کاری را داخل ظرف تمیز و خشک ترجیحا شیشه ای بریزید و در جای خشک، دور از گرما و رطوبت قرار دهید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها