|

انتخابات انگلیس و طلسمی که بالاخره شکست!

«حزب کارگر انگلستان به تازگی در انتخابات پارلمانی این کشور توانسته به سلطه 26 ساله حزب محافظه کار در صحنه قدرت سیاسی انگلستان خاتمه دهد.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به تازگی شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس بوده‌ایم. انتخاباتی که در قالب آن، حزب کارگر توانست پس از گذشت 26 سال از آخرین پیروزی اش در مقابل حزب محافظه کار، بار دیگر این حزب را شکست دهد و یک طلسم مهم و بزرگ را بشکند. تقریبا اغلب تحلیلگران و حتی افکار عمومی در انگلیس عادت کرده بودند که حزب محافظه کار، قدرت را در انگلستان در دست داشته باشد.

با این حال، این طلسم در جریان انتخابات پارلمانی اخیر در انگلیس شکسته شد و شاهد پیروزی حزب کارگر بر حزب محافظه کار بودیم. در این چهارچوب، کی‌یر استارمر رهبر حزب کارگر انگلستان به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس مسئول تشکیل دولت شده است. دولتی که اعضای کابینه آن از حزب کارگر خواهند بود. بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که دلایل عدیده و فراوانی در توضیح چرایی شکست حزب محافظه کار انگلیس از حزب کارگر این کشور در جریان انتخاتات پارلمانی انگلستان وجود دارد.

به عنوان مثال، عملکرد نامطلوب دولت برآمده از حزب محافظه کار در مدیریت بحران پاندمی کرونا در انگلستان و یا اوج گیری اختلافات داخلی در حزب محافظه کار و البته ناتوانی دولت محافظه کاران در تامین درخواست های اقتصادی مردم انگلستان، همه و همه جلوه هایی عینی از دلایل و محرک های شکست اخیر این حزب از حزب کارگر در انتخابات پارلمانی انگلیس را توضیح می دهند. در این رابطه، از همین حالا تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد ویکردهای آتی دولت جدید انگلستان در حوزه های مختلف حکمرانی این کشور مطرح می شود. با این همه، یکی از حوزه هایی که بدون تردید از حضور دولت برآمده از حزب کارگر در قدرت در انگلیس اثرپذیری قابل توجهی خواهد داشت، حوزه سیاست خارجی انگلستان است.

استارمر

به طور خاص انتظار می رود که دولت جدید انگلیس به دلیل پیوندهای قوی و مستحکم حزب کارگر با رژیم اشغالگر قدس و لابی‌های متحد آن، رویکردهای تهاجمی تری را در مورد مسائل خاورمیانه اتخاذ کند و البته که با آمریکا نیز در این رابطه همکاری و هماهنگی های ببیشتری را از خود نشان دهد. توجه داشته باشیم که انگلیس اکنون چهارمین تامین کننده عمده تسلیحات و مهمات رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه جنگ غزه است. این روند با توجه به نزدیکی حزب کارگر به صهیونیست ها، تقویت هم خواهد شد.

در عین حال، حزب کارگر انگلستان در سال های اخیر در حوزه های مختلف نظیر پرونده اتمی، مساله حقوق بشر و البته نفوذ منطقه ای، تنش های جدی را با ایران تجربه کرده و در اغلب موارد علیه کشورمان موضع گیری کرده است. از این رو، هم در فاز سیاسی و هم اقتصادی، باید انتظار تشدید حملات دولت برآمده از حزب کارگر علیه کشورمان را داشته باشیم. معادله ای که البته برخی از تحلیلگران کشورمان نیز نسبت به آن هششدار داده و می‌دهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها