|

بهترین روش برای تهیه حلوای زعفرونی / همراه با فوت و فن درست کردن یه دسر خوشمزه

حلوا رو به شکل های مختلف و با مواد غذایی متنوعی درست میکنن ولی یکی از سنتی ترین حلواها، حلوای زعفرونیه که با آرد قنادی درست میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حلوا یه دسر سنتی ایرونیه که از گذشته های دور در فرهنگ غذایی کشور جایگاه مهمی داره و اون رو برای خیلی از مجالس و مهمونی ها تهیه و سرو می کنن. ضمنا حلوا یه دسر خوشمزه و جذابه که میتونه برای عصرونه در کنار قهوه یا چای قرار بگیره و یه ترکیب عالی بسازه. حلوای سه آرد، حلوای هویج، حلوای خرما از معروف ترین حلواهای ایرونی هستن که قبلا طرز تهیه اون رو بهتون آموزش دادیم.

حلوا رو به شکل های مختلف و با مواد غذایی متنوعی درست میکنن ولی یکی از سنتی ترین حلواها، حلوای زعفرونیه که با آرد قنادی درست میشه. در این مطلب، بهترین روش برای تهیه حلوای زعفرونی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

halva-zaferani-3

مواد لازم برای تهیه حلوای زعفرونی

آرد قنادی یک پیمانه

روغن مایع نصف پیمانه

کره ۵۰ گرم

شکر یک پیمانه

آب ۲ پیمانه

گلاب یک سوم پیمانه

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

پودر هل یک سوم قاشق چایخوری

halva-zaferani-1

طرز تهیه حلوای زعفرونی

مرحله اول

برای تهیه حلوای زعفرونی اول باید شهد رو آماده کنید؛ آب و شکر رو در شیرجوش بریزید و روی حرارت بذارید، زعفران دم کرده، پودر هل و گلاب رو به شهد اضافه و مخلوط کنید و قبل از این که به جوش بیاد، حرارت رو خاموش کنید. (دقت کنید که شهد حلوا نیازی به جوشیدن نداره و در حد حل شدن شکر در آب کافیه.)

مرحله دوم

آرد سفید رو در تابه الک کنید و روی حرارت ملایم، مدام هم بزنید تا بوی خامی اون گرفته بشه و تغییر رنگ بده. (ملایم بودن حرارت و پروسه تفت آرد بسیار مهمه چون کیفیت حلوا بستگی به نحوه تفت دادن آرد داره.)

halva-zaferani-6

مرحله سوم

زمانی که آرد شروع به تغییر رنگ کرد، روغن مایع رو اضافه کنید، میزان روغن باید به حدی باشد که آرد در اون شناور باشه. به تفت دادن آرد در روغن ادامه بدید تا آرد در روغن طلایی بشه.

مرحله چهارم

حرارت همچنان ملایم باشه و شهد خنک شده رو کم کم اضافه و مدام هم بزنید تا حلوا منسجم بشه، در آخر کره هم دمای محیط رو به حلوا اضافه کرده و مخلوط کنید.

halva-zaferani-2

مرحله پنجم

تابه رو به روش گهواره حرکت بدید تا حلوا کمی به روغن بیفته، سپس اون رو داخل یک ظرف سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با کلی دستورهای عالی غذایی، کیک، شیرینی و دسر دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها