|

طرز تهیه خورش گل کلم خوشمزه و لذیذ / یه غذای متفاوت پاییزی که حرف نداره

خورش گلم کلم یکی از خورش های خاصه که با اومدن فصل پاییز، زمان خوبیه تا بپزیدش و از طعم و مزه خوبش لذت ببرید. اینجا طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید فکر کنید وقتی صحبت از تنوع زیاد خورش های ایرونی میشه، منظور خورش قورمه سبزی، قیمه، مرغ، گوشت و بادمجون، کرفس و چند تا خورش دیگه ست اما خب اینطور نیست. علاوه بر این ها خورش آلو اسفناج، خورش گوجه سبز، خورش ریواس، خورش به آلو، خورش قیمه به و دهها خورش خوشمزه دیگه هم هست که توی نقاط مختلف ایران تهیه میشه و همگی هم خوشمزه و لذیذ هستن.

خورش گلم کلم یکی از این خورش های خاصه که با اومدن فصل پاییز، زمان خوبیه تا بپزیدش و از طعم و مزه خوبش لذت ببرید. در این مطلب طرز تهیه خورش گلم کلم با گوشت رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

khoresh-gol-kalam-1

مواد لازم برای تهیه خورش گل کلم

گوشت خورشتی 250 گرم

گل کلم کوچیک یک عدد

لپه نصف پیمانه

پیاز یک عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

رب آلو یک قاشق غذاخوری

زعفرون دم کرده 2 قاشق غذاخوری

زردچوبه، ادویه کاری، فلفل سیاه و نمک به میزان دلخواه

چوب دارچین یک عدد

khoresh-gol-kalam-3

طرز تهیه خورش گل کلم

مرحله اول

ابتدا گل کلم رو تکه تکه کرده و بشویید و اجازه بدید خشک بشه. پیاز رو نگینی خرد کنید و داخل یک قابلمه با مقداری روغن تفت بدید تا طلایی بشه.

مرحله دوم

در این مرحله زردچوبه بریزید و بعد از 30 ثانیه، تکه های گوشت رو اضافه کنید. وقتی گوشت تغییر رنگ داد لپه رو که از قبل خیس کردید، آبکش کرده و اضافه کنید. 2 تا 3 دقیقه لپه رو تفت بدید.

مرحله سوم

حالا نمک، فلفل، ادویه کاری، چوب دارچین، رب آلو و رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و تفت بدید. سپس مقداری آب جوش بریزید و وقتی به جوش اومد حرارت رو ملایم کنید تا به مدت یک ساعت و نیم گوشت و لپه بپزه.

khoresh-gol-kalam-5

مرحله چهارم

در این مرحله داخل یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید و وقتی داغ شد تکه های گل کلم رو سرخ کنید. کمی نمک، فلفل و زعفران دم کرده به گل کلم ها اضافه کرده و تفت بدید.

مرحله پنجم

15 دقیقه آخر پخت گوشت، گل کلم سرخ شده رو به قابلمه خورش، اضافه کنید. وقتی خورش جا افتاد اون رو در ظرف مناسب بکشید و همراه پلوی زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن پخت خورش گل کلم

-گل کلم رو در اندازه خیلی کوچیک خرد نکنید و به مدت طولانی در خورش نجوشه چون بافت نرم اون باعث میشه له بشه.

khoresh-gol-kalam-4

-برای طعم دار کردن خورش، می تونید به جای رب آلو از آبلیموی تازه یا آبغوره استفاده کنید. استفاده از گرد لیمو عمانی هم طعم خوبی به خورش گل کلم میده.

-برای درست کردن خورش گل کلم میشه از مرغ هم استفاده کرد که این کار مدت زمان پخت خورش رو کمتر میکنه.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها