|

نحوه استفاده درست از توالت فرنگی / یه عمر غلط غلوط میشِستی از درد کمر خبر نداشتی

اگر شما از دست افرادی هستید که از توالت فرنگی زیاد استفاده می کنید، پس بهتره که حتما نکاتی رو در رابطه با نحوه استفاده درست ازش رو بدونید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک خیلی ساله که توالت فرنگی ها جای خودشون رو در سرویس بهداشتی های ایرانی پیدا کرده اند به طوری که شاید شما تو خیلی از سوئیت ها و هتل ها و دیگر فضاها برید و حتی یدونه توالت ایرانی پیدا نکنید، چرا چون همشون شدن فرنگی! البته که به نظر بنده این حرکت چندان درست نیست و شاید فردی پیدا بشه که به هر دلیل از توالت فرنگی استفاده نکنه، تکلیف چیه؟ باید بسوزه و بسازه؟

پس میشه گفت استفاده از توالت فرنگی در ایران ما به شدت دیده میشه، اما اونچه که مشخصه اینه که خیلی طرز استفاده صحیح ازش آموزش داده نشده. این رو میتونیم بذاریم پای اینکه شاید فردی یک راه رو رفته و باقی افراد هم دنبال روی اون فرد رفتن، بدون اینکه توچه کنن شاید راه درست چیز دیگه ای باشه. درست به مانند همین استفاده از توالت فرنگی. در این مطلب قراره با نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی آشنا بشیم تا به سلامت جسم خود بیشتر اهمیت داده باشیم!

نحوه استفاده درست از توالت فرنگی

نحوه درست نشستن بر روی توالت فرنگی

در واقع توصیه کارشناسان در رابطه با نحوه استفاده درست از توالت فرنگی اینچنین می باشد:

اول اینکه باید خانوم یا آقا فرقی نمیکنه، باید طوری روی توالت فرنگی بنشینند که زانوهاشون بالاتر از لگن قرار بگیره. در اینجا میتونید از یک چهارپایه کوچیک کمک بگیرید و پاهاتون رو بر روی آن قرار بدید. اگر هم چهارپایه نبود، هر جسم سفت و ثابت دیگه ای قابل جایگزین هستش.

دوم اینکه یادتون نره باید به سمت جلو خم بشید و آرنج ها رو بر روی زانوهاتون قرار بدید. سپس بدن خود را شل کرده و شکمتون رو به سمت بیرون دهید. ناگفته نمونه که ستون فقرات هم باید صاف باشه.

نحوه استفاده درست از توالت فرنگی

تحقیقات نشون داده که حالت اسکوات یا همون تصویری که بالا مشاهده کردید، از بهترین روش های استفاده از توالت فرنگی می باشد. چرا که تو این حالت زانوها به شکل خمیده هستن و کانال مقعدی هم در حالت صاف قرار می گیره. بهتره بگیم با این کار فشار کمتری برای تخلیه مدفوع تحمل می کنید. 

نحوه استفاده درست از توالت فرنگی

پژوهش ها بر این نظرند که استفاده از توالت فرنگی تو حالت نشسته یا همون تصویر بالا، تخلیه روده هارو خیلی خیلی سخت تر از حالت اسکوات میکنه. اونچه که مشخصه اینه که اگر پاها به میزان مناسبی خم نشن، کانال مقعدی هم به مقدار کافی صاف نمیشه و نتیجش اینه که شما به فشار بیشتری برای تخلیه مدفوع نیاز دارید.

مدت زمانه استفاده درست از توالت فرنگی چقدره؟

همه ما تقریبا یه مدت زمان مشخصی ور داخل دستشویی میگذرونیم. یکسری از افراد هتسید که میتونن خیلی سریع این کار رو انجام بدن و بیان بیرون، اما برخی از افراد هم هستند که میتونن راحت یک ساعت تو دستشویی بمونن! این رو بدونید که مدت طولانی موندن بر روی توالت فرنگی میتونه فشار زیادی رو به کمر وارد کنه و این موضوع میتونه باعث فشار آوردن به مقعد هم بشه. حتما توجه داشته باشید که در این فضا از کارهایی مثل گوشی بازی و یا نشستن به جهت پرت شدن حواس و در نتیجه طولانی تر شدن کارتون خودداری داشته باشید. 

نحوه استفاده درست از توالت فرنگی

حتی نحوه سیفون زدن هم اهمیت زیادی داره

فراموش نکنید که شما قراره بر روی توالت فرنگی بنشینید، پس باید به نظافت این وسیله هم دقت نمایید. خب میدونید که سیفون برای نظافت فضای داخل توالت فرنگی هستش و تنها یه راه به جهت استفاده صحیح از سیفون توالت فرنگی وجود داره و اون اینه که حتما باید سیفون رو بعد از بستن درپوش آن بزنید تا آب ها به سمت بالا پرتاب نشن و لبه نشیمنگاه رو آلوده نکنند. اینجوری از رسیدن میکروب های ناقل بیماری هم جلوگیری کرده اید. اینجوری میکروب های کمتری در محیط پخش خواهد شد.

نحوه استفاده درست از توالت فرنگی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها