|

یه سوپ خوشمزه برای گیاهخوارها

طرز تهیه سوپ قارچ و خامه؛ طعم معرکه ای داره حتما امتحان کنید

سوپ قارچ و خامه

سوپ قارچ یکی از سوپ های بسیار خوشمزه است برای تهیه این سوپ از شیر، خامه، قارچ، پیاز، هویج و یک سری چاشنی و سبزیجات دیگر استفاده می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- در کنار غذاهایی مثل زرشک پلو، باقالی پلو، قورمه سبزی، خورشت قیمه، لوبیا پلو، عدس پلو، ته چین، مرصع پلو، چلو گوشت، خورشت کرفس، مسمای مرغ و بادمجان، قیمه نثار، خورشت هویج، خورشت خلال بادام، غم بر پلو، آلبالو پلو، پلو شوشتری، خورشت آلو اسفناج، خورشت بادمجان، مرغ شکم پر، ماهی شکم پر، خورشت بامیه، میرزا قاسمی، کشک بادمجان، کتلت و کوکو گاهی اوقات دلمون یه ظرف سوپ داغ میخواد مخصوصا تو هوای سرد که خیلی می چسبه.

به گزارش «شایانیوز»، اگر بخواهیم لیستی از انواع سوپ ها تهیه کنیم می توانیم به سوپ کدو حلوایی، سوپ شیر، سوپ بروکلی، سوپ سیب زمینی، سوپ جو قرمز، سوپ ورمیشل، سوپ دال عدس، سوپ پیاز، سوپ قارچ، سوپ شلغم، سوپ کرفس، سوپ گوجه و سوپ سبزیجات اشاره کنیم.

سوپ قارچ یکی از سوپ های بسیار خوشمزه است برای تهیه این سوپ از شیر، خامه، قارچ، پیاز، هویج و یک سری چاشنی و سبزیجات دیگر استفاده می شود. اگر دوست دارید طرز تهیه این سوپ خوشمزه را با همه نکات و فوت و فن های آن یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سوپ قارچ و خامه برای 4 نفر

قارچ ۵۰۰ گرم

پیاز بزرگ 1 عدد

هویج متوسط 2 عدد

قرص استاک مرغ 1 عدد

آرد سفید 2 قاشق غذاخوری

جعفری ساطوری شده 2 قاشق غذاخوری

سیر 2 حبه

خامه 1 پیمانه

شیر ۲۵۰ گرم

کره 100 گرم

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

پاپریکا 1/2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

نمک به میزان لازم

سوپ قارچ و خامه

طرز تهیه سوپ قارچ و خامه

1- یکی از مشکلاتی که موقع درست کردن سوپ پیش میاد این که خیلی زود سر میره برای رهایی از این مشکل وقتی سوپُ بار گذاشتید کمی کره به آن اضافه کنید با این ترفند تا حد زیادی از سر رفتن سوپ جلوگیری می شود.

2- پیازها را پوست بگیرید و به صورت خلالی باریک خرد کنید. قارچ ها را هم به خوبی بشویید و به صورت خلالی برش بزنید. هویج ها را هم بشویید پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید هویج را می توانید رنده درشت بزنید.

3- روغن و کره را در قابلمه بریزید بعد پیاز و سیر له شده را اضافه کنید پیازها را تفت دهید تا سبک و طلایی شود بعد مقداری زردچوبه اضافه کنید چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود. بعد آرد + فلفل سیاه را اضافه کنید چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامه آرد گرفته شود.

سوپ قارچ و خامه

داخل یه ظرف دیگه قارچ ها را با حرارت بالا با مقداری کره و روغن تفت دهید و به بقیه مواد اضافه کنید. کمی آبلیمو به قارچ اضافه کنید تا سیاه نشود. اگر  موقع تفت دادن قارچ حرارت پایین باشد شکلش عوض می شود. 

4- در نهایت هویج + 2 پیمانه آب جوش و قرص استاک مرغ را اضافه کنید مرتب هم بزنید تا آرد گوله نشود. احتمالا این سوال براتون پیش آمده که استاک چیست و چه نقشی در طعم و مزه سوپ دارد؟

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

استاک مرغ

اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری اضافه کنید چون قرص استاک کمی شور است پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک مرغ را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک مرغ؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک مرغ و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

5- وقتی که آب و استاک را اضافه کردید در ظرف را بگذارید تا جوش بیاید. در یک ظرف دیگه خامه و شیر را با هم مخلوط کنید سپس آن را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. شیر و خامه را به‌ هیچ‌ وجه به‌ صورت سرد در سوپ نریزید؛ زیرا باعث بریده شدن آن می‌شود شیر و خامه را از قبل از یخچال دربیاورید و به‌ صورت ولرم به سوپ اضافه کنید.

6- حرارت گاز را روی حالت ملایم تنظیم کنید و مراقب باشید شیر و خامه کف نکند و سر نرود. در ظرف را نگذارید وقتی غلظت سوپ به حد دلخواهتان رسید پاپریکا + نمک + جعفری خرد شده را اضافه کنید ۵ دقیقه صبر کنید و سوپ را در ظرف مناسب بکشید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها