|

فوت و فن های پخت ته چین مجلسی و خوشمزه

برخلاف تصور خیلی ها تهیه ته چین ساده‌ است فقط یک سری نکات ریز دارد که اگر رعایت کنید در نهایت ته چین خوشمزه‌ای خواهید داشت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ته چین یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که از ترکیب برنج، ماست، تخم مرغ، زعفران، گوشت قرمز یا مرغ، گاهی اوقات بادمجان و یک سری ادویه دیگر تهیه می شود. این غذای خوشمزه معمولا پای ثابت مجالس و مهمانی ها است. برخلاف تصور خیلی از افراد تهیه ته چین کار نسبتاً ساده‌ای است فقط نیاز به کمی مهارت و دقت دارد البته یک سری نکات ریز دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید ته چین بسیار خوشمزه‌ای خواهید داشت. در این بخش نکات طلایی پخت یک ته چین خوشمزه و مجلسی را برای شما کاربران گرامی آماده کرده ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می گردد.

برنج ته چین را کمی دان‌تر از حد معمول بردارید

برنج ته چین حتماً باید ایرانی باشد، چون برنج‌های خارجی چسبندگی خوبی ندارند علاوه بر این برنج‌های ایرانی نسبت به برنج‌های خارجی عطر و طعم بهتری دارند. برنج ته چین را کمی دان‌تر از حد معمول بردارید، چون وقتی برنج با تخم مرغ و ماست ترکیب می‌شود کمی حالت خمیری پیدا می‌کند علاوه بر این برنج ته چین باید نسبت به برنج‌های دیگر کمی خوش نمک باشد.

روغن مایع خالص ته چین را بیش از اندازه ترد می‌کند

بهتر است برای تهیه ته چین از روغن مایع و کره به صورت مخلوط استفاده شود روغن مایع خالص ته چین را بیش از اندازه ترد می‌کند.

991-ratio-kiselo-mliako

برای ته چین حتما از ماست چکیده ترش استفاده کنید

نوع ماستی که در ته‌چین استفاده می‌شود در طعم و عطر غذا بسیار مهم است بنابراین در انتخاب نوع ماست باید دقت داشته باشید. ماست ته چین حتماً باید پرچرب و به صورت چکیده باشد اگر چربی ماست به اندازه کافی نباشد ته چین منسجم نمی‌شود همچنین اگر ماست چکیده نباشد ته چین خمیر می‌شود. برای ته چین حتماً باید از ماست چکیده ترش استفاده کنید.

اگر مقدار تخم مرغ نسبت به برنج و ماست کم باشد ته چین وا می رود

رعایت نکردن نسبت صحیح مواد اولیه باعث وا رفتن ته چین می شود اگر  مقدار تخم مرغ نسبت به برنج و ماست کم باشد ته چین وا می رود. برای 3 پیمانه برنج 4 تخم مرغ که شامل ۳ عدد زرده و ۱ تخم مرغ کامل می باشد لازم است همچنین برای این میزان برنج 1 پیمانه ماست چکیده نیاز است.

اگر خواستید ته چین را در فر درست کنید روی ظرف فویل بکشید

اگر خواستید ته چین را روی گاز درست کنید باید شعله پخش بگذارید حرارت را خیلی کم کنید و یک دم کنی هم روی قابلمه قرار دهید بین ۱ تا ۱/۳۰ ساعت زمان برای پخت لازم است. اگر خواستید ته چین را در فر درست کنید روی ظرف فویل بکشید با کمک چنگال چند تا سوراخ روی فویل ایجاد کنید سپس ظرف را به مدت ۱ ساعت در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید قرار دهید بعد از پخت ته چین را از فر خارج کنید به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید سپس در ظرف مورد نظر سرو کنید.

gggg

بوی بد ته چین معمولا به خاطر مرغ و تخم مرغ آن است

بوی بد ته چین معمولا به خاطر مرغ و تخم مرغ آن است برای جلوگیری از بوی بد ته چین هنگام پختن مرغ ابتدا به مرغ آب اضافه کنید روی گاز قرار دهید کف هایی که روی مرغ ایجاد می شود را بگیرید سپس مرغ ها را بشویید با پیاز نگینی خرد شده + ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن مایع + زردچوبه + نمک + فلفل سیاه روی حرارت قرار دهید مرتب هم بزنید تا مرغ کاملاً مزه دار شود حدود ۲۰ دقیقه بعد ۱ پیمانه آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید نصف آب تبخیر شود وقتی به این مرحله رسید مرغ آماده است. گاهی اوقات بوی بد ته چین به خاطر تخم مرغ آن است برای از بین بردن بوی بد تخم مرغ به آن نمک + فلفل سیاه اضافه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها