|

بهترین طرز تهیه شور زرد به روش بازاری / خوشمزه جاتی که به هر غذا طعمی عالی میبخشه

شور درست کردن گرچه که سخته اما خب فوت و فن های خاص خودش رو داره که خب در این مطلب با یکی از بهترین روش های شور زرد انداختن آشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فصل فصله پاییزه و خوشمزگی های خاص خودش. این فصل علاوه بر حال و هوای ناب و جذابی که داره، استایل های لایه ای قشنگ و خوشمزه جات بی نظیری هم همراه خود داره. مثلا یکی اون خوراکی های جذاب انواع و اقسام ترشی ها و شور و غیره هستن که خب ما ایرانی ها هم که عاشق اینجور مخلفات هستیم که کنار غذامون بخوریم. خرید اینجور موارد از فروشگاه ها خب تو همه فصول سال موجود هستش، اما خیلی از مادرای ایرانی هستن که خودشون دست به کار میشن و این دلبر های خوش طعم رو خودشون درست میکنن. ترشی و شور انداختن چیزیه که میگن خیلی به دست آدما ربط داره و اینکه شخص بتونه خوب ترشی و شور رو از آب در بیاره یا خیر، برمیگرده به بلدیتش و البته دست خوبی که داره یا نه. اما بی شک اگر شما یه خوراکی رو به درستی و از روی دستورالعملی مناسب برید سراغ درست کردنش، ترشی و یا شور بسیار لذیذ و خوشمزه ای تحویل خواهید گرفت. در این مطلب ما رفتیم سراغ طرز تهیه شور زرد که طرفدارای زیادی داره. این روش میتونه طعم شور زرد های بازاری رو براتون داشته باشه و طعم غذا رو چندین برابر بهتر کنه. پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه شور زرد

مواد لازم و مقدار مناسب هر خوراکی که داخلش داره

طرز تهیه شور زرد

در اینجا حالا نوبت این رسیده تا بریم سراغ مرحله به مرحله انجام کار و خرد و قاطی کردن مواد شورمون.

مرحله اول

اولین مرحله اینه که برگ های سبز دورتادور کلم رو از ته جدا کرده و سپس کلم رو به قسمت های کوچیکتری تقسیم کنیم. اگر روی سفیدی کلم سیاهی وجود داره حتما اونها رو با چاقو جدا کنید و در نهایت همه گل کلم ها رو با آب سرد بشویید. بعد از آبکشی حتما گل کلم ها رو بر روی یک پارچه نخی پهن کرده تا کاملا خشک بشن.

طرز تهیه شور زرد

مرحله دوم

در مرحله بعدی باید خوراکی های دیگه ای همچون هویج، خیار، سیب زمینی ترشی و کرفس رو به تکه های کوچیک برش داده و آماده سازی کنید. اینکه میزان ریز و درشت بودن این مواد چقدری باشه کاملا بستگی به سلیقه خودتون داره. بعد فلفل تند رو به 4 قسمت تقسیم کرده و به مواد اضافه کنید. البته که اگه تندی فلفل با ذائقه شما یکی نیست میشه که از فلفل شیرین استفاده کنید.

طرز تهیه شور زرد

مرحله سوم

برای این مدل ترشی انداختن هم میتونید از سبزی تازه استفاده کنید و هم اینکه سبزی خشکم بریزید. اگر سبزی تازه مد نظر شماست ترخون و شوید و نعنا رو به شکل کاملا ریز و ساطوری بریزید.

مرحله چهارم

حالا باید تو یه کاسه آب، سرکه و زردچوبه و نمک رو قاطی هم کنید نمایید. یه چند دقیقه ای همش بزنید مواد به خوبی با هم ترکیب شده و مخلوط شوند.

طرز تهیه شور زرد

مرحله پنجم

حالا نوبت به این رسیده که یک ظرف شیشه ای خشک و تمیز رو بردارید و از همه مواد ریز و درست شده داخل ظرف ها بریزید. بعد روی اونها رو سبزی معطر پاشیده و دوباره از مواد خرد شده ترشیتون بریزید تا زمانی که کاملا ظرف پر بشه. بعد از اینکه کامل ظرف شما تکمیل شد حالا باید محلول شور رو که آماده کردین رو به آرومی داخل مواد بریزید و در آخر هم یک کیسه بر روی ظرف بکشید و دربش رو بر روی کیسه محکم ببندید. این ترشی یه 15 روزی میخواد تا تو یه جای خشک و خنک بهخوبی درست بشه و آماده مصرف بشه.

طرز تهیه شور زرد

یچیزایی که به خوشمزه تر شدن ترشی کمک میکنه

یادتون نره که پیش از باز نکردن درب ترشی میتونید اون رو در فضایی خشک و خنک نگه دارید و از اون پس به بعد باید داخل یخچال بمونه. از طرفی هم برای مصرف شور حتما از قاشق تمیز کمک بگیرید تا شورتون کپک نزنه. محکم بستن درب ظرف خیلی مهمه تا نتونه هوا بکشه. حتما محلول بالاتر از سطح مواد شور باشه چرا که اگر سبزی ها بالا تر باشند امکان داره کپک بزنند. در نهایت هم استفاده از چند عدد گلپر میتونه امکان کپک زدگی ترشی شما رو بیاره پایین. 

طرز تهیه شور زرد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها