|

طرز تهیه آش آبادانی خوشمزه و فوق العاده / طعم عالی یه آش سنتی رو از دست ندید

با اومدن پاییز و خنک شدن هوا غذاهایی مثل سوپ و آش بیشتر از قبل مزه میده و اینجا شما طرز تهیه یه آش جنوبی به نام آش آبادانی رو یاد میگیرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای جنوبی توی همه جای ایران، طرفدار دارن؛ از فلافل و سمبوسه گرفته تا خوراک سوسیس بندری و خورش قلیه ماهی، دو پیازه میگو، پلو شوشتری، خوراک بامیه و کلی غذای خوش طعم و مزه دیگه. با اومدن فصل پاییز و خنک شدن هوا غذاهایی مثل سوپ و آش بیشتر از قبل مزه میده و ما قصد داریم در این مطلب، طرز تهیه یه آش جنوبی به نام آش آبادانی رو بهتون آموزش بدیم. تا پایان همراه ما باشید.

ash-abadani-4

مواد لازم برای تهیه آش آبادانی

گوشت گوساله ۲۵۰ گرم

برنج ۳۰۰ گرم

عدس ۱۵۰ گرم

نخود ۷۵ گرم

لوبیا سفید ۷۵ گرم

تره ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

روغن مایع مخصوص سرخ‌ کردن به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری

زردچوبه نصف قاشق چایخوری

پودر نعناع خشک ۲۰ گرم

کشک به مقدار دلخواه

ash-abadani-2

طرز تهیه آش آبادانی

مرحله اول

نخود و لوبیا رو از ۲۴ ساعت قبل بشویید و خیس کنید. در این مدت چند بار آبشون رو عوض کنید. برنج و عدس رو هم از ۴ ساعت قبل بشویید و خیس کنید.

مرحله دوم

بعد از این مدت نخود رو آبکش کرده و در یک قابلمه با مقداری آب به مدت یک ساعت بپزید. سپس یکی از پیازها رو رنده کرده و روی حرارت بذارید تا کمی آبش تبخیر بشه سپس کمی روغن ریخته و گوشت رو به اون اضافه کنید. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد زردچوبه رو اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا لوبیا سفید رو به قابلمه اضافه کنید و بذارید به مدت ۲ ساعت با حرارت ملایم بپزن. بعد از این مدت آب روی برنج و عدس رو هم خالی کرده و به قابلمه آش اضافه کنید. اجازه بدید به مدت حدود یک ساعت همه مواد با هم بپزن.

ash-abadani-5

مرحله چهارم

در این مرحله، تره، مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز رو به آش اضافه کنید. مقداری روغن مایع در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید تا گرم بشه سپس نعناع رو به اون اضافه کنید. به محض این که روغن داغ شد، تابه رو از روی حرارت بردارید تا نعنا نسوزه و تلخ نشه.

مرحله پنجم

یک پیاز دیگه رو با مقداری روغن تفت بدید تا طلایی بشه سپس از روی حرارت بردارید و کنار بذارید. پس از پخت آش، قابلمه رو از روی حرارت بردارید و گوشت رو از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید و کمی بکوبید سپس به قابلمه آش برگردونید و هم بزنید.

مرحله ششم

آش آبادانی خوشمزه حاضره و می تونید اون رو در ظرف مورد نظرتون بریزید و روی اون رو با کشک، نعناع داغ و پیاز داغ تزیین و سرو کنید. نوش جان.

ash-abadani-1

اگر به آشپزی علاقمند هستید، این صفحه رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها