|

طرز تهیه کوکو بابلی ترد و خوشمزه / یه طعم فوق العاده که حتما باید امتحان کنید

در این مطلب طرز تهیه شامی بابلی خوشمزه رو بهتون آموزش میدیم که طعم و مزه خاصی داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شامی ها یه دسته از غذاهای سنتی ایرونی هستن که توی هر نقطه از کشور، چند نوع از اون ها با طعم و مزه های مختلف وجود داره. شامی لپه، شامی پیازچه، شامی ترش، شامی کباب لرستانی و شامی رشتی از معروف ترین انواع شامی هستن. در این مطلب طرز تهیه شامی بابلی رو بهتون آموزش میدیم که طعم و مزه خاصی داره. تا پایان همراه ما باشید.

Baboli-Shami-3

مواد لازم برای تهیه شامی بابلی

گوشت فیله گوساله نیم کیلو

لپه۳۰۰ گرم

مغز گردو له شده یک لیوان

سبزی معطر پاک شده 250 گرم

پیاز متوسط ۲ عدد

سیب زمینی متوسط یک عدد

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

تخم مرغ 2 عدد

رب انار ۲ قاشق غذاخوری

آب نارنج یک قاشق غذاخوری

Baboli-Shami-2

طرز تهیه شامی بابلی با گوشت

مرحله اول

لپه رو از چند ساعت قبل بشویید و با مقداری آب خیس کنید. گوشت رو با یک پیاز و زردچوبه داخل قابلمه بپزید. وقتی گوشت تقریبا نیم‌ پز شد، لپه رو آبکش کنید و اون رو به گوشت اضافه کنید. سپس یک پیاز و سیب زمینی خرد شده رو هم اضافه کنید و اجازه بدید همه مواد خوب بپزن و آب غذا کامل خشک بشه.

مرحله دوم

حالا سبزی رو بشویید و آبش رو بگیرید بعد ریز خرد کنید و داخل یک ماهیتابه که کمی روغن در اون ریختید، تفت بدید تا آب سبزی گرفته بشه. سپس از روی حرارت بردارید تا خنک بشه.

Baboli-Shami-1

مرحله سوم

لپه پخته رو از گوشت جدا کرده و اون رو پوره و گوشت رو ریش ریش کنید. بعد سبزی تفت خورده رو به مخلوط گوشت و لپه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا چسبناک بشه.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ‌ها رو همراه با نمک، فلفل و ادویه و گردوی پودر شده داخل دستگاه میکسر بریزید و خوب مخلوط کنید. روی مایه شامی بابلی رو بپوشونید و یک ساعت در یخچال استراحت بدید. برای تردتر شدن شامی، می‌ تونید مقداری آرد سوخاری به مایه شامی اضافه کنید.

Baboli-Shami-4

مرحله پنجم

داخل یک تابه نچسب مقداری روغن بریزید و اجازه بدید روی حرارت مناسب گرم بشه. مقداری از مایه شامی بابلی رو با دست بردارید و کف دست شکل بدید و وسطش یک حفره ایجاد کنید. بعد دو طرفش رو داخل روغن کاملا سرخ کنید.

مرحله ششم

برای تهیه سس شامی بابلی رب انار رو با کمی آب، آب نارنج و ادویه دلخواه داخل یک قابلمه کوچیک بریزید و روی حرارت بذارید تا غلیظ بشه. در نهایت شامی‌ های سرخ شده رو در ظرف مورد نظرتون بچینید و سس رب انار رو روی اون ‌ها بریزید. شامی بابلی رو می ‌تونید به همراه برنج یا نون تازه سرو کنید. نوش جان.

Baboli-Shami-5

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها