|

بهترین دستور برای تهیه ته چین مرغ + همه فوت و فن های پخت ته چین خوشمزه

در این مطلب بهترین دستور برای تهیه ته چین مرغ و همه فوت و فن های پخت یه ته چین خوشمزه و خوش آب و رنگ رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ته چین یه غذای مجلسی و خوشمزه ست که واسه مهمونی گزینه خیلی خوبیه چون خیلی ها این غذا رو دوست دارن و درست کردنش هم سخت و پیچیده نیست. اگر فوت و فن های پخت ته چین رو بدونید، غذایی که درست می کنید عطر و طعم خیلی خوبی داره و بوی زهم تخم مرغ نمیگیره.

در این مطلب بهترین دستور برای تهیه ته چین مرغ و همه فوت و فن های پخت یه ته چین خوشمزه و خوش آب و رنگ رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

tahchin-with-chicken-7

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ

برنج سه و نیم پیمونه

تخم مرغ 3 عدد زرده و یک عدد کامل

سینه مرغ یک عدد

پیاز متوسط یک عدد

ماست چکیده بدون آب یک لیوان

روغن مایع یک سوم لیوان

نمک و زردچوبه به میزان دلخواه

زعفرون دم کرده نصف لیوان

کره 30 گرم

زرشک نصف لیوان

شکر یک قاشق غذاخوری سرخالی

خلال پسته 3 قاشق غذاخوری

گلاب 2 قاشق غذاخوری

tahchin-with-chicken-5

طرز تهیه ته چین مرغ

مرحله اول

سینه مرغ رو با پیاز و کمی آب روی حرارت بذارید تا نیم پز بشه. سپس نمک و زردچوبه بریزید و اجازه بدید تا کاملا بپزه. خلال پسته رو با گلاب خیس کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

زعفرون ساییده رو ابتدا با یخ بذارید بمونه سپس روی بخار کتری قرار بدید تا کاملا دم بکشه.

tahchin-with-chicken-3

مرحله سوم

کره رو داخل تابه بریزید و روی حرارت بذارید تا ذوب بشه سپس زرشک شسته شده رو اضافه کنید و کمی تفت بدید. شکر، زعفرون و خلال پسته رو اضافه کرده و مخلوط کنید. مرغ که پخت اون رو به اندازه دلخواه خرد کنید و داخل تابه کنار زرشک ابتدا با کمی زعفرون تفت بدید سپس با زرشک مخلوط کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

برنج رو نیم پز کرده و آبکش کنید. در تهیه ته چین باید برنج رو دون تر از همیشه از روی حرارت بردارید. سپس اجازه بدید تا کاملا خنک بشه تا بوی تخم مرغ نگیره.

tahchin-with-chicken-2

مرحله پنجم

تخم مرغ ها، زعفرون، روغن، نمک و ماست رو با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه. سپس برنج سرد شده رو باهاش به آرومی مخلوط کنید تا خرد نشه.

مرحله ششم

داخل قابلمه روغن بریزید، وقتی داغ شد یک مقدار از برنج تخم مرغی رو داخل قابلمه بریزید و با پشت قاشق فشرده کنید. سپس مخلوط مرغ و زرشک رو بریزید. دقت کنید که این مخلوط با دیواره قابلمه نچسبه چون می سوزه. اطراف و روی مرغ ها رو با برنج تخم مرغی پر و فشرده کنید.

tahchin-with-chicken-1

مرحله هفتم

روی قابلمه رو فویل بکشید و با چاقو چند سوراخ کنید و روی حرارت بذارید تا کاملا طلایی بشه. سپس از روی حرارت بردارید و داخل ظرف مورد نظرتون برگردونید و سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها