|

چیدمان و مرتب سازی کابینت آشپزخونه / نظم دهی همه ظروف به شکلی اصولی و زیبا

نظم دهی کابینت های آشپزخونه کار سختیه که خب اگه با نظم و رو اصول انجام بشه میتونه فضایی مرتب بهتون تحویل بده در حالی که همه ظرف ها هم شدند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه جمع آوری و چیدمان کابینت مثل قدیم نیست که به شکل ساده و درهم انجام بشه. در سال های قبل تر ترکیب کنار هم قرار دادن و جای دادن ظروف و لوازم آشپزخونه به این شکل بود که یا باید آشپزخونه ای بزرگ با کلی کابینت داشتید تا همه چیز به وفق کراد چیده میشد، و یا اینکه اگر فضا کم و کوچیک بود، عناصر موجود در این فضا قاطی پاتی شده و حتی گاهی جا هم نمی شدند و شما مجبور به چیدن اونها بالای کابینت و روی کانتر ها بدید. اما امروزه این روند تغییر کرده و حالا نظم دهنده های جذابی وجود دارن که کمک دست شما هستند و از طرفی هم روش های چیدمان متنوع شده و دیگر مثل قبل به شکل ساده این کار انجام نمی شود. شاید شما هم در این راستا نیاز به کمک و ایده داشته باشید تا بتونید به خوبی ظرف  و دیگر وسایل آشپزخونه رو جایگذاری کنید. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید تا به خوبی با این روش های ترند شده آشنا شویم.

346

نظم دهنده های قاشق و چنگال در کشو

همونطور که بالانر هم اشاره شد نظم دهنده ها کمک کننده افراد در جای دادن انواع و اقسام وسیله ها هستند. از نظم دهی به کشوهای لباس گرفته تا مرتب کردن و جای دادن خیلی از وسایل در آشپزخونه. مثلا قاشق و چنگال از دست عناصری هستند که همیشه ذرهم میشن و موجب ناراحتی خانوم خونه خواهند شد که خب با خرید یک نظم دهنده بزرگ این مشکل به خوبی حل میشه. کافیه تا یکی از اونها رو تهیه کنید تا با خونه هایی که دارن به راحتی اینجور عناصر کوچیک رو داخلشون بچینید.

54654

تعبیه یک کابینت مجهز

گاهی وقت ها افراد دلشون میخواد که یه تغییر اساسی به کابینت ها بدن. مثلا میان و از پیشرفت استفاده کرده و کابینت ها رو مجهز می کنند. مثلا در تصویر زیر می بیند که چطور یک کابینت رو قفسه بندی به شکل کشویی کرده اند و جا برای وسایل برقی بزرگ گذاشته اند. به این شکل حتی لوازم برقی آشپزخونه هم سر و سامون گرفته و جای خود را پیدا می کنند و دیگر هم به شکل قدیم بر روی کابینت شلوغی ایجاد نکرده و گرد و خاک هم نمیخورند.

658465

5

گروه بندی وسایل مثل دستمال و دمکنی و دستگیره

به چشم دیده ای که بسیاری از بانوان همه این موارد رو در یک کشوی بزرگ ریخته و در هنگام استفاده به مشکل میخورند. خب همه این موارد هم ممکنه در اثر کنار زده شدن کثیف بشن و هم اینکه دو روز بعد از تا زدنشون می بینید مثل یک کشوی لباس شلوغ درهم برهم شده اند. خب بهتر نیست که از کشو های کوچیک استفاده کرده و حتی اگر ندارید از این مدل های پلاستیکی بخرید و گوشه ای از آشپزخونه قرار دهید؟ بعد با دسته بندی این سه گروه اونها رو داخل هر کشو گذاشته و به راحتی با خرج کمی سلیقه کار خود را آسان کنید.

3646

چیدمان قابلمه و ماهیتابه داخل هم و یا کنار هم

تا همین چند سال گذشته قابلمه ها توسط نگهدارنده های برجی که طبقه بندی بودند جذاب و ترند به حساب میومدن، اما دیگر این روش منسوخ شده و جلوه ای نه چندان زیبا به آشپزخونه میده. برای این ظروف بزرگ هم راه حل هایی وجود دار و شما میتونید به راحتی با داخل هم قرار دادن قابلمه ها از بزرگ به کوچیک و بعد هم داخل هم قرار دادن درب هاشون مشکل و حل کنید. البته این در صورت کمبود جا بود و اگر فضایی بیشتر دارید میتونید یک کشوی بزرگ برای قابلمه ها اختصاص داده و فضاش رو با نظم دهنده ها تیکه بندی کنید. در نهایت تو هر خونه یک قابله یا تابه قرار داده و درب هاشون رو هم به همین شکل چیدمان کنید.

2897894

اگر کشوی بزرگی دارید چینی های خاص و کم استفاده رو بزارید داخلش

همیشه دیده ایم که مامانامون چینی های خوشگل و ظروف خاص برای پذیرایی از مهمون رو میذارن داخل کابینت های بالایی و یا اون کابینت هایی که دور تر هستند و کمتر در دسترس می باشند تا اینجوری خیلی بهشون دست نخوره و یه موقع چیزیشون نشه. اما ایده ای که ما برای شما داریم اینه که اگر کشویی بزرگ دارید این ظروف رو به شکل روی هم چیده شده داخل کشو چیدمان کنید. کشویی که دم به دقیقه دست نخواهد خورد و باز و بسته نمیشه.

894894

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها